Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Designated Survivor kommer på Netflix fra neste uke av ukentlig. 

 

Netflix har nettopp i dag strucket en stor worldwide-deal som gjør at serien er en "Netflix original" utenfor USA. Avtalen er bra for ikke bare seere worldwide, men også for serien som nå blir billig å produsere for ABC Studios når Netflix-avtalen sikkert alene dekker produksjonskostnadene. 

Om dere lurte på hvorfor Under The Dome levde så lenge så er en lignende avtale med Amazon en ganske stor grunn. Når andre så og si betaler produksjonen kan serier leve på kanaler mye lengre. 

 

Andre serier som The Blacklist og Gotham har avtaler med Netflix som gjør at de vil kunne leve lange liv, uansett hvor dårlig det kan gå på deres originale kanaler i USA.

 

Forresten funfact om produksjonkostnader. Alle 3 sesongene av Bloodline hos Netflix koster ifølge hva som er rapportert 250 millioner dollar. Så seriens første sesong koster like mye som gjennomsnittet til Game of Thrones, for det meste. Eller du kan bruke prislappen for de 60 episodene av The Wire 2 ganger, om tallene som er sluppet for The Wire og Game of Thrones er til å stole på. 

Lenke til kommentar

Forresten funfact om produksjonkostnader. Alle 3 sesongene av Bloodline hos Netflix koster ifølge hva som er rapportert 250 millioner dollar. Så seriens første sesong koster like mye som gjennomsnittet til Game of Thrones, for det meste. Eller du kan bruke prislappen for de 60 episodene av The Wire 2 ganger, om tallene som er sluppet for The Wire og Game of Thrones er til å stole på. 

 

Så det har blitt betydelig mer penger i serier de siste årene med andre ord? Eller tenker du ekstra kreditt til The Wire for hva de fikk til for lite?

Lenke til kommentar

Har sett første episode av Lethal Weapon tv-serien nå. Hadde lave forventninger siden jeg er stor fan av de tre filmene, og er ikke spesielt fan av noen av Wayans-brødrene. Synes også Mel Gibson er en glimrende skuespiller (og gir fullstendig blaffen i hva han gjør og sier privat), og han passet perfekt som Martin Riggs. Å lage en tv-serie burde dermed ikke være helt lurt. :p Men faktisk var dette ganske underholdende. Mye over the top action, mye humor, og bra kjemi mellom Riggs og Murth... Murtu.. han andre fyren. :p Selvsagt var det en del scener som var mer eller mindre hentet rett fra filmen, men det gjorde meg ingenting. Tvert imot gjorde disse scenene det bare mer klart at det er Lethal Weapon jeg satt og så, og ikke bare en tilfeldig buddy cop greie.

 

IGN har for øvrig anmeldelse av den første episoden av MacGyver rebooten. Den hopper jeg nok glatt over. :p

Lenke til kommentar

 

 

Da har jeg fått sett piloten til Designated Survivor. President Thomas Kirkman Jack Bauer. Jeg kan digge det!

Hvor??

Jeg så den på TV, men regner med du finner episoden der du vanligvis finner sånt. :)
Regner med du er i USA da siden du så den på TV?

Vet du om den kommer til norsk tv eller Netflix/Viaplay?

 

EDIT: Yes! Netflix har kjøpt internasjonal rettigheter til å vise den!!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...