Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil ta meg evigheter å bestemme meg for en definitiv topp 5 av de seriene jeg liker best, men for å kun ta serier jeg har sett i de senere årene så må det bli The Wire, Rome, Narcos, Californication og kanskje jeg til og med skal slenge innpå Stranger Things selv om det er en serie jeg ikke helt har fordøyd ennå.

 

Nå for tiden går det i andre sesong av Marco Polo før det blir nyeste til Narcos. Denne sesongen er sterkere enn den forrige, men Marco selv har spilt en ganske irrelevant rolle så langt. Dette er forøvrig noe jeg ser i mange serier; i hver episode får man noen korte tagninger med en karakter som det egentlig ikke skjer noe som helst med, kun fordi vi ikke skal glemme karakteren før han/hun blir viktig igjen på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar

Noen som gleder seg til Westworld?? Ser fantastisk ut.

 

Har sett de 4 første episodene, og jeg var usikker først under første episode. Men etter å sett de 3 neste verdsatte jeg piloten enda mer når jeg så den på nytt.   

 

Dotten slang forresten opp en anmeldelse her, hvis det er av interesse.  

 

Blir Europa-premiere under Nordiske Seriedager i slutten av måneden i Oslo FYI.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

 

 

Har sett de 4 første episodene, og jeg var usikker først under første episode. Men etter å sett de 3 neste verdsatte jeg piloten enda mer når jeg så den på nytt.   

 

Dotten slang forresten opp en anmeldelse her, hvis det er av interesse.  

 

Blir Europa-premiere under Nordiske Seriedager i slutten av måneden i Oslo FYI.

 

Lover godt med andre ord! Gleder meg :D

Lenke til kommentar

Ja, jeg så den på nytt og for ikke lenge siden og jeg synes det er en solid serie selv om den har altfor høyt tempo. Det er nok også en av svært få serier jeg kan si det om, for vanligvis er problemet uthaling.

Tenker du andre sesong, eller hele serien? Den sesongen er jo veldig preget av kanselleringen, så det er jo forståelig at ting gikk litt fort.

Lenke til kommentar

 

Noen som gleder seg til Westworld?? Ser fantastisk ut.

 

Har sett de 4 første episodene, og jeg var usikker først under første episode. Men etter å sett de 3 neste verdsatte jeg piloten enda mer når jeg så den på nytt.   

 

Dotten slang forresten opp en anmeldelse her, hvis det er av interesse.  

 

Blir Europa-premiere under Nordiske Seriedager i slutten av måneden i Oslo FYI.

 

 

Du verden! Der ble fallhøyden stor.

 

På traileren får man det inntrykket at folk liker det av samme grunner som folk liker de siste års filmer fra Tarantino (kule karakterer med i overkant voldelig konstant action). Men etter den anmeldelsen går det ifra å være et 2 strengs intrument til å være ei harpe av typen som filharmoniske orkester bruker (altså mange flere strenger å spille på). Hva er det denne serien ikke har?

Lenke til kommentar

In the Night Of. Jeg ser at mange liker denne serien. Bra at den hadde betydelig underholdningsverdi for mange.

 

Den har en god produksjon, John Turturro i en super rolle med dertil tilhørende ypperlig skuespill som man alltid får fra den kanten, også god generelt god casting.  Altså langt ifra en dårlige serie. Men hva er x faktoren her, som f.eks at True Detective har samspillet med de to største rollene? Det sleit jeg med å finne. Plot'et er veldig gjort før f.eks., og serien er på mange måter et klassisk rettsdrama med de klassiske ingrediensene som følger med. Alt i alt en absolutt godkjent serie, men har vi ikke sett det meste før?

 

Jeg ønsker på ingen måte å rokke ved serien og deres bilde av den, bare finne ut hva det er dere ser som jeg ikke tok. :)

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, jeg så den på nytt og for ikke lenge siden og jeg synes det er en solid serie selv om den har altfor høyt tempo. Det er nok også en av svært få serier jeg kan si det om, for vanligvis er problemet uthaling.

Tenker du andre sesong, eller hele serien? Den sesongen er jo veldig preget av kanselleringen, så det er jo forståelig at ting gikk litt fort.

 

 

Kanskje mer i andre enn i første, men også i første sesong skjer det veldig mye i en enkelt episode og man hopper hele tiden langt frem i tid. F.eks. hele oppholdet i Egypt er unnagjort i en enkelt episode, selv om dette var noe som varte i flere år. I en hvilken som helst annen serie ville dette vært flere episoder eller til og med en hel sesong og de ville tatt seg god tid til å bygge opp forholdet mellom Caesar og Kleopatra.  Når vi kommer tilbake til Egypt i andre sesong så har Markus Antonius allerede utviklet et sterkt forhold til Kleopatra og glemt Atia, en utvikling som er helt avgjørende for plottet men som aldri blir vist på skjermen.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

"Nye" Top Gear vil hete The Grand Tour, og kommer 18. november. Kan bli interessant. Er ikke spesielt bilinteressert, men likte gamle Top Gear veldig mye. Det ble ikke det samme med nye verter, så blir kjekt å få den gamle trioen tilbake. Selv om det er et "nytt" program med ny tittel. Selve konseptet vil jo være mye av det samme som før.

 

http://www.ign.com/articles/2016/09/16/amazons-top-gear-replacement-the-grand-tour-gets-a-release-date

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...