Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig vanskelig å si bare 5. Har en del komiserier jeg tidligere har elsket, men som har falt litt i senere tid. Men min liste blir faktisk sånn, i tilfeldig rekkefølge:

 

Parks and Recreation: (tidløs komiserie med bunnsolide seks sesonger og én middelmådig. Sett gjennom 5-6 ganger fra start til slutt, og det blir flere.)

Breaking Bad: (selvforklarende. Egentlig den beste serien som er laget, bedømt som et totalprodukt fra sesong 1 til 5. Folk som sier noe annet er anti-mainstream hipstere :tease:  )

Arrested Development: (Den morsomste serien som er laget, oppdager nye vitser hver gang jeg ser det på nytt. Mangler hjerte og karakterutvikling, men det betyr vel ikke alltid så mye? Sett gjennom 7-8 ganger antakelig.

Downton Abbey: Ren klasse. Vanvittig produksjonsverdi, skuespill og manus. Jeg har faktisk et fysisk savn etter å ha fullført denne serien, både slottet og folkene som bor der føles som ekte mennesker jeg bryr meg om.

Entourage: Koseserie. Vince, Drama, Turtle og E føles som kompiser. Sett den sikkert fem ganger fra start til slutt.

 

Listen min er basert på hvilke serier jeg har likt best, og som har betydd mest for meg personlig. Skal ikke påstå at alle seriene er udiskuterbare mesterverk, (Dette gjelder spesielt Entourage). Har en del serier som lett kunne kommet inn på listen hvis de ble avbrutt før (Dexter sesong 1-4 uten tvil, muligens også Heroes, Prison Break og 24)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Litt overrasket over at Downton Abbey er på listen din, Jakoozie, men smaken er som kjent inndelt i MINST to store muskler...

Har du sett serien? :)

 

Hadde jeg visst før jeg begynte på den at det skulle bli en av mine topp 5-serier hadde jeg blitt overrasket selv. Men ble bare mer og mer overbevist jo lenger uti jeg kom.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Last Chance U begynner å vokse på meg etter de to første episodene. Dokumentarserie fra Netflix som nesten kan beskrives som Friday Night Lights i virkeligheten.

 

Kan en del om amerikansk fotball, men jeg tror du får nyte at serien en del uten å være kjent med amerikansk fotball. Veldig mange forskjellige og spesielle mennesker med å gjøre. Liker også at serien virkelig får deg til å føle med for hva laget opplever og livet til enhver person som fokuseres på, både i opp og nedturer. 

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Power

 

 

Er denne virkelig så bra?

 

Har sett den på HBO, men har aldri tenkt at det kan være en så bra serie. Men sjekket ut IMDB nå og den får jo høy rating der og gode reviews.

 

Andre som ser den? :) 

 

Tror neste ut her er Justified uansett. Sliter bare litt med å få tak i den og vet ikke om jeg gidder TV2 Sumo, selv om det er oppe til vurdering.

Lenke til kommentar

Ville egentlig bare anbefale Vice Principals.. :)

 

Danny McBride (Kenny Fucking Powers) og Walton Goggins spiller et par assisterende rektorer, begge bitre fiender, men som må kjempe sammen om et felles onde.. Jeg koser meg! Synes det er rart at ingen har nevnt serien (som jeg kan huske) ..

 

Går på HBO Nordic, blant annet.. Fulgt med siden starten, kommer ut hver mandag (sånn ca), og har gått 8 episoder til nå.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...