Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk til dere som forklarte Power og Cage. Jeg var i og seg klar over at Cage ikke har hatt premiere, men tenkte kanskje noen visste noe om den sannsynligvis blir bra.

 

Kom på etterpå at jeg ikke nødvendigvis visste at begge var superheltserier. Men da har jeg også klarhet i det. Så Power er er terningkast 2-3 da?

Power er helt OK. Grei underholdning om du ønsker en lettvekter av en serie.

Lenke til kommentar

Det eneste dårlige med finalen til The Night Of var hvordan serien løste situasjonen med den kvinnelige advokaten til Naz. Men ellers nei, ganske enig med tlwrtpmc. Dette var ikke en tradisjonell serie. Slutten var bra. Den lar seerne tenke selv, fremfor å bli fora med t-skje. Avslutningen var kompleks, som forventet. Litt tvetydig, litt bittersøt og tilfredsstillende nok til at serien kunne avsluttes. Serien lot de andre viktige karakterene utenfor Naz også vokse og viste hvordan dem går videre. Vi trengte ikke å se alt som skjedde videre. Serien handlet jo om Naz først og fremst, ikke drapet som en CSI-serie.

 

The Night Of tok mange ting og satte det sammen på en måte som fungerer. En drapsgåte; en historie om hvordan det juridiske systemet kan være en like stor byrde på både politimenn, kriminelle og familiemedlemmer; en skremmende fortelling om hvordan en person kan overleve fengslet på Rikers Island; og ikke minst et komidrama om hvordan en billig advokat ender opp i midten av alt det hele.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

Det er jeg enig i, men serien var dessverre allikevel et stort antiklimaks.. :(

For meg var det motsatt. Har aldri giddet å se en tradisjonell krimserie. Jeg liker ubesvarte spørsmål og løse tråder. Det er kun på tv og film at krimsaker blir fullt ut oppklart.

Jeg er hverken eller.. Jeg kan like godt begge deler. Så sant det er en god serie. :) Jeg syntes bare ikke denne serien var så god som jeg håpet, eller som første episode fikk meg til å tro at den skulle være. Jeg synes ikke den var noe god, selv om jeg skulle ha satt pris på den som en serie uten forklaringer, men mest undring. Er beklageligvis uenig, og skuffet. Beklageligvis, fordi det var kun min potensielle glede det gikk utover. :(

Lenke til kommentar

Babylon 5!

 

Sesong 1, litt kjedelig men du blir kjent med alle karakterene! Greit, men litt tregt syntes jeg.

 

Sesong 2, en god del mer action en sesong 1, blir bedre og bedre. Klimakset var vel i slutten av sesongen hvor Babylon 5 skyter ned en battlecruiser, helt fantastisk å endelig få se kraften til Babylon 5!

 

Super spent nå på sesong 3, allerede sitt 1 episode, begynt på episode 3 nå og har store forventninger!! Spesielt med introen i hver episode så friste den ekstremt :O :p

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke mener Powers (altså med en s til slutt)?

Det er en "superheltserie".

Var nok Power. :hm: Fikk ikke med meg at på plakaten for serien så er det ilden som brenner opp bildet hans og at det ikke er en ild han holder inntil kroppen, slik jeg trodde.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Spent på Glow fra Orange is The New Black-folka på Netflix i 2017. I tilleggg til Alison Brie fra Community i hovedrollen så skal Marc Maron ha den mannlige hovedrollen som er interessant. Likte Maron i det jeg har sett av hans egen serie Maron, som visstnok ble veldig bra i sin fjerde sesong og.

 

 

EDIT: Var også ganske glad i Gillian Jacobs i Love på Netflix tidligere i år. Ikke så fantastisk serie akkurat, men mer en god nok underholdning. Fin serie å ha mens jeg ventet på mer Casual og You're the Worst (som kom tilbake i natt i USA).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

The People Vs. O.J. Simpson er faktisk bra, og David Schwimmer er overraskende en av skuespillerne som utmerker seg i noen scener på slutten av serien, spesielt når du skjønner hva Robert Kardashian tenker i siste scene han har. Men du har noen som er flere klasser over som Sterling K. Brown som Darden, Courtney B. Vance som Johnnie Cocrane og Sarah Paulson som Marica Clark.

 

Det kunne vært bare nok et periodedrama som går igjennom følelsene sammen med et klinisk perspektiv på saken, men serien viser hele tiden når saken er i gang at den interessert i konsekvensene saken hadde for menneskene involvert. Serien burde være interessant for folk som vil se en god dramaserie, men også for de som studerer, eller er interessert i juss.

 

Du må også legge til at FX Networks har faktisk mange ganske solide serier bak sin rygg med serier som Fargo, The Americans, Justified o.s.v. Jeg hadde tro på at serien var crap først, siden Ryan Murphy (American Horror Story, Glee) var involvert, men det er manusforfatterne av serien som skrev filmer som People Vs. Larry Flynt som gjør at serien virkelig fungerer, og noe av den beste regien Murphy har gjort som regissør.

 

Dramaserien om rettssaken og dokumentaren er forskjellige ting som ikke kan sammenlignes. Og jeg liker begge. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med dokumentarserien OJ Simpson: Made in America. Super serie og mer eller mindre komplett i sin framstilling av OJ. American Crime Story kan man fint bare droppe å se. Den virker som et billig tv-drama, tilfører lite og har noe tvilsom casting (slik som Cuba Gooding Jr. som OJ og "Ross" som Robert Kardashian).

Ser på denne serien nå, episode 4 av 5. Forsvaret til o.j simpson er like ille som aktoratet i saken mot steven avery. Kvalmende å se på, det er helt sinnsyke bevis som ble funnet her. Og det er helt utrolig obvious at simpson gjorde det. Jeg visste ikke hvor stor en psykopat O.J var før jeg så denne. Nesten på grensen til schizofreni.

 

Rasekortet ble brukt som skjold for alle bevisene, og de idiotene i juryen gikk på hele opplegget til cochran & co. Helt patetisk å se på. Fordi en politimann sa rasistiske ting 10 år før drapene klarte forsvaret å få juryen til å se bortifra alle de helt klokkeklare bevisene og skylde alt på rasisme.. jeg er helt målløs, det mest motbydelige jeg har sett.

 

Heldigvis råtner O.J i fengsel allikevel, mens de idiotadvokatene hans desverre fikk enda lysere karrierer, og sitter den dag idag med meningen om at de ikke gjorde noe galt..

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar

 

Nettopp ferdig med dokumentarserien OJ Simpson: Made in America. Super serie og mer eller mindre komplett i sin framstilling av OJ. American Crime Story kan man fint bare droppe å se. Den virker som et billig tv-drama, tilfører lite og har noe tvilsom casting (slik som Cuba Gooding Jr. som OJ og "Ross" som Robert Kardashian).

Ser på denne serien nå, episode 4 av 5. Forsvaret til o.j simpson er like ille som aktoratet i saken mot steven avery. Kvalmende å se på, det er helt sinnsyke bevis som ble funnet her. Og det er helt utrolig obvious at simpson gjorde det. Jeg visste ikke hvor stor en psykopat O.J var før jeg så denne. Nesten på grensen til schizofreni.

 

Rasekortet ble brukt som skjold for alle bevisene, og de idiotene i juryen gikk på hele opplegget til cochran & co. Helt patetisk å se på. Fordi en politimann sa rasistiske ting 10 år før drapene klarte forsvaret å få juryen til å se bortifra alle de helt klokkeklare bevisene og skylde alt på rasisme.. jeg er helt målløs, det mest motbydelige jeg har sett.

 

Heldigvis råtner O.J i fengsel allikevel, mens de idiotadvokatene hans desverre fikk enda lysere karrierer, og sitter den dag idag med meningen om at de ikke gjorde noe galt..

 

 

Dette høres herlig ut. Kommer nok til å sjekke ut denne serien.

 

Jeg vet egentlig ingenting om rettssaken siden den foregikk mens jeg var for liten til å bry meg om alle nyhetsoppslagene, men jeg går utfra at det heller ikke er nødvendig for å sette pris på serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...