Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Jinx er veldig bra.

På nivå med making a murderer?

Jeg er vel en av de få som ikke har helt sansen for den serien. Tror jeg kom ca. halvveis. Mulig jeg gir den en ny sjanse snart. Vil si at den ikke er så langt unna Paradise Lost-serien, som er en av mine absolutte favoritter innen sjangeren.
Lenke til kommentar

Showtime er et kjedelig sted blitt ja.

[klipp]Homeland gidder jeg ikke personlig, kanskje jeg tar opp ved juletider de to sesongene jeg ikke har fått med meg. [klipp gamle serier med nye sesonger] Så mer Billions og Homeland på nyåret.

Ja det beviser egentlig det jeg mener. Du snakket tidligere om sierer med potensiale etc. For meg er Billions en slik serie. Potensialet er der selvom plot'et ikke akkurat er noe vi ikke har sett før. Men det blir liksom bare middels. Alle de dyktige skuespillerne, den gode produksjonen etc. greier liksom ikke løfte det til noe veldig spennende, eller engasjerende. Men for all del helt greit.

Jeg ser at jeg ligger veldig langt bak med Homeland nå. Men som tidligere nenvt hadde sesong 4 en overraskende underholdningsverdi.

Men Showtime har [klipp] om komiker-scenen i Los Angeles på 70-tallet fra Jim Carrey med Melissa Leo, RJ Cyler (Me, Earl and The Dying Girl) og Ari Graynor i rollene på vei. Pluss Purity med angry baby Daniel Craig også i 2017 om alt går bra.

Ja det kan jo bli bra det, og det er noe nytt. Så skal de også lage Twin Peaks.

Over til noe annet. Jeg har kanalen Fox, men greier liksom ikke å sett serier der fordi de begynner når jeg ikke vet og vipps er det for seint å henge med. I den forbindelse er jo Wayward Pines en serie som så kul på trailer og ble hypet veldig. Men jeg dukket innom en episode i sesong 2 (kan ta feil), og da virket det veldig B/lowbud scifi. Noen som vet noe om den serien? Har jeg ikke gått glipp av noe?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Du har ikke gått glipp av så mye med Wayward Pines. Jeg så sesong 1 i fjor. Det begynte ganske bra og spennende, men så ble hele mysteriet avslørt i episode 4 eller noe slikt og spenningen forsvant. Serien tok en helt annen retning.

Helt grei tidtrøyte, men ikke noe superbra saker. Sesong 2 har jeg ikke sett.

Lenke til kommentar

Finnes det noen bedre serier enn Game of thrones?

Skal vel godt gjøres det vel? Særlig mtp at de har holdt nivået oppe i så mange sesonger.

Kritikerne har vel rangert True Detective (s01) over, og jeg kan ikke objektivt si at det er feil.

Rome er for meg oppe og jobber, men da har det nok mye å si når jeg så den , min historiske interesse og hvor realistisk de fikk det til å fremstå, og hvor spennende det var. Altså ikke et objektivt faktum.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Du har ikke gått glipp av så mye med Wayward Pines. Jeg så sesong 1 i fjor. Det begynte ganske bra og spennende, men så ble hele mysteriet avslørt i episode 4 eller noe slikt og spenningen forsvant. Serien tok en helt annen retning.

Helt grei tidtrøyte, men ikke noe superbra saker. Sesong 2 har jeg ikke sett.

Takk, da trenger ikke det å gnage! ;) Ja det virker som serien tok en helt annen retning ja. Litt wannabe Star Wars in den episoden jeg så bittelitt av.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Funfact: Neste måned kommer 2 episoder av to forskjellige tv-serier som norske Magnus Martens (Banshee, 12 Monkeys) har regissert. Episode 9 av Power sesong 3 på Starz/HBO Nordic, og trolig episode 9 også av Marvel's Luke Cage på Netflix (ikke annonsert hvilken episode han regisserer enda av Luke Cage).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Finnes det noen bedre serier enn Game of thrones?

Skal vel godt gjøres det vel? Særlig mtp at de har holdt nivået oppe i så mange sesonger.

Kritikerne har vel rangert True Detective (s01) over, og jeg kan ikke objektivt si at det er feil.

Rome er for meg oppe og jobber, men da har det nok mye å si når jeg så den , min historiske interesse og hvor realistisk de fikk det til å fremstå, og hvor spennende det var. Altså ikke et objektivt faktum.

Det er jo et subjektivt spørsmål, men jeg setter ihvertfall et tosifret antall serier over Game of Thrones.

Har endelig kommet i gang med Hap and Leonard, nå som den er å finne på hbo nordic. Tommel opp for litt pulp fiction.

Lenke til kommentar

[klipp]Episode 9 av Power sesong 3 på Starz/HBO Nordic, og trolig episode 9 også av Marvel's Luke Cage på Netflix (ikke annonsert hvilken episode han regisserer enda av Luke Cage).

Er Power og Cage noe bra? Ser veldig plain superheltserie ut. Bedre eller dårligere enn Dare D.?

Lenke til kommentar

Har startet på dokumentaren O.J.: Made in America på NRK. Super så langt. Gleder meg til å se resten.

Men så lange episodene er da. Skulle begynne i går kveld, men med 1 1/2 times første episode, måtte jeg utsette det. Trenger søvn..

Pyse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

The Night Of = terningkast 6.

Hva pokker ser man nå da? Alt annet blir dårlig etter dette.

Ser ut som Ballers sesong 2 står for tur.

Lenke til kommentar

Takk til dere som forklarte Power og Cage. Jeg var i og seg klar over at Cage ikke har hatt premiere, men tenkte kanskje noen visste noe om den sannsynligvis blir bra.

Kom på etterpå at jeg ikke nødvendigvis visste at begge var superheltserier. Men da har jeg også klarhet i det. Så Power er er terningkast 2-3 da?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

The Night of?

Dessverre veldig skuffet.. :(

Første episode var ikke annet enn fantastisk, men fra der gikk det nedover (og bortover) ..

Så siste episode i går kveld.

Jeg følte aldri det var noe spenning angående hvorvidt han gjorde det, eller ikke. Seerne ble gitt inntrykket av at det ikke var han som var gjerningspersonen, og det var det jo tilsynelatende heller ikke, siden advokatdama og "sikkerhetsvakten" skulle gå å fange den ekte kriminelle.

Jeg satt hele tiden og ventet på et veldig tøft plot twist, men det skjedde heller aldri.

Det var heller også veldig uinteressant hva juryen ville komme frem til, siden jeg aldri følte at det hadde noe å si for serien. Det jeg følte var spennende var hva som skjedde "the night of", men det fikk vi jo aldri vite. Hvorvidt han ble dømt eller ikke, vil jo ikke ha noe å si for mysteriet som var kjernen i serien, så at det var slik det sluttet, var ikke annet enn skuffende.

Var også en del ting som virkelig ikke hadde noe med noe å gjøre. Spesielt denne "allergien"(?) til advokaten. Det var ikke noe matnyttig, og dro egentlig fokus vekk fra serien og plottet. Jeg er helt for at man skal karakterisere personene med diverse fargeklatter, men dette ble det brukt altfor mye tid på, siden det absolutt ikke hadde noe å si for noe som helst, annet enn hvordan han formulerte sin introduksjon til juryen. Det samme med katten, egentlig. Det hadde jo virkelig ikke noe å si.

Det var også veldig, veldig pussig det kysset mellom Naz og advokatkvinnen, og det at hun smuglet inn dop. At hun ville gå til slike handlinger, passet ikke inn i rollen, og hennes "forelskelse"(?) var i hvert fall ikke bygget godt nok under. Det føltes veldig tvunget, slik at Jack Stone kunne avslutte.

Følte heller ingen spesiell spenning mtp etterforskningen.

Det var egentlig veldig spennende når Stone løp etter Duane Reade inn i en gang, men så sluttet det bare. Og episoden etter begynte et helt annet sted, og vi så ikke vedkommende før han satt i vitneboksen.. WTF, liksom..?! Hvorfor bygge opp en spenning, uten å fullføre. I grunnen som hele serien. Den begynte så latterlig bra, men bare flatet ut, til ingenting.

Hva med livet i fengsel og utviklingen til Nasir? Var bare litt interessant hvordan han skulle klare seg i starten, men det gikk fort over etter at han kom under vingene til "Omar". Var ikke noe spesiell den delen av serien heller. Han bare satt der og ble litt "tøffere", som jeg også synes gikk litt fort uten noe spesiell oppbygging eller forklarende utviklet. Jeg følte ikke at fengsels-Naz og Nasir som vi først ble kjent med, var av samme karakter, og det ble et lite problem når man ikke forklarte overgangen noe særlig.

Og hva var greia med skoene i dusjen? Når episoden sluttet og han sto der i dusjen med sko på, og de andre gikk ut, så ingenting. Han fikk beskjed om at skoene ville hjelpe med friksjonen.. Hva da? Slik at han skulle stå mer rolig når han ble rævpult? Hva skjedde egentlig på slutten? Ingen tegn til noe som helst betydning episoden etter.

Taxi-problematikken? Mye fokus og lite substans. Ja, vi fikk greie på at fengslingen gitt ut over familien også. Men vi så ingen direkte konsekvenser av det.

Da jeg var ung og satt og dinglet med beina på skolebenken, og vi noen få ganger var innom temaet film, er det noe få ting jeg husker. Det som sitter, er derimot ideen om at hver scene skal være med på å dra handlingen fremover. Og det er her serien virkelig feilet. Det er så latterlig mye som virkelig ikke har noe å si for handlingen. Og til å bare være karakterskildringer og skildringer generelt, så har de fått ufortjent mye fokus og skjermtid.

Foreldrenes reaksjon under sluttprosedyrene så vi heller ikke. Var de i hele tatt der? Ble de glemt?

Jeg ble rett og slett veldig skuffet, og jeg merket at det ble noe mer kjedelig for hver episode. Førsteepisoden var kjempebra, men etter der; lite.

Ønsket virkelig å like denne serien godt, men dessverre..

Det som var bra var "stemningen", og spesielt skuespillet til flere. Absolutt ingenting å utsette på der. Stemningen som ble bygget opp forsvant dessverre bare opp i en sky av intet..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...