Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det får rettssaken til Moland og French i Kongo til å fremstå som rimelig (de hadde hvertfall bedre bevis). Ikke hva man forventer fra rettssystemet i et moderne, vestlig land, men det er bra det kommer frem. Når det er sagt så tror jeg også det er stor avstand mellom forskjellige områder av USA, med astronomiske forskjeller på rettssikkerheten. Jeg håper i det minste det, og at dette ikke er noe som like godt kunne skjedd i New York eller California.

Lenke til kommentar

Det får rettssaken til Moland og French i Kongo til å fremstå som rimelig (de hadde hvertfall bedre bevis). Ikke hva man forventer fra rettssystemet i et moderne, vestlig land, men det er bra det kommer frem. Når det er sagt så tror jeg også det er stor avstand mellom forskjellige områder av USA, med astronomiske forskjeller på rettssikkerheten. Jeg håper i det minste det, og at dette ikke er noe som like godt kunne skjedd i New York eller California.

Ja tror også det svinger fra stat til stat, er jo ett enormt land. Men folk har vært bura inne i mange år uskyldig overalt i usa though..

men måten politiet og hele rettsvesenet opptrådte i denne saken er helt syk, det er så enorme hull i etterforskningen. Det er helt klart plantet bevis osv.

Lenke til kommentar

Fristende å henge seg på OT her. Jeg har nettopp begynt å se sesongen og sett episode 1. Hinsides vilt!

Nå har de sikkert funnet frem til de grelleste eksemplene også da. USA har enorme problemer med kriminalitet og det kan forklare (absolutt ikke unnskylde) de totalt uaksapseptable holdningene. Men med så mange saker er det nok relativt lav prosentandel som er i denne kategorien, Eksperter har også pekt på problemet med den korte utdanningen til politifolk der borte (er vel bare et par mnd). Den bør de få hevet. Eller skilt det slik de gjør i Spania med guardia civil (at de med kort utdanning jobber der og tar den dagligadagsekriminaliteten som ikke involverer skarpt), mens mer utdannede jobber i politiet med tyngre saker. Guardia Civil hadde vi kanskje trengt her til lands også da politifolk har høyere utdanning og prioriterer spennende saker (får brukt utdanningen) fremfor hverdagskriminaliteten.

 

Synes forresten synd på nordmannen som for få år siden rygget på veien der borte og som fikk en straff helt uten proposjon til handlingen. Heldigvis fikk han vel borgermensteren med på laget etter hvert.

 

Tilbake til topic, så må jeg si etter kun første episode, at Netflix har vært veldig flinke til å være pedogiske. Lett å følge etterforskningen og hvilke rolle/sammenheng den enkelte aktør kommer inn i bildet.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Synes forresten synd på nordmannen som for få år siden rygget på veien der borte og som fikk en straff helt uten proposjon til handlingen. Heldigvis fikk han vel borgermensteren med på laget etter hvert.

John Kristoffer Larsgard sitter fortsatt i fengsel. Han har blitt nektet ordentlig legehjelp og sitter nå i rullestol, og i fjor søkte han om å få bli henrettet. Så jeg vet ikke hvor hjelpsom borgermesteren kan ha vært.
Lenke til kommentar

Seriøst, dere må se The Night Of...!

 

Så akkurat siste episode som ble sluppet i natt. Denne serien går rett inn på topplista mi sammen med Breaking Bad, Sopranos, Dexter, Stranger Things, Game Of Thrones osv.

 

Ekstremt vellaget serie med dyktige skuespillere og en jævla bra story/manus!

Alt ligger ann til å lage en sesong 2 og håper så inderlig de gjør det!

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Showtime er et kjedelig sted blitt ja.

 

Master of Sex ble elendig i sesong 3. Homeland gidder jeg ikke personlig, kanskje jeg tar opp ved juletider de to sesongene jeg ikke har fått med meg. Mer Shameless og The Affair i høst. Så mer Billions og Homeland på nyåret.

 

Men Showtime har I'm Dying Up Here om komiker-scenen i Los Angeles på 70-tallet fra Jim Carrey med Melissa Leo, RJ Cyler (Me, Earl and The Dying Girl) og Ari Graynor i rollene på vei. Pluss Purity med angry baby Daniel Craig også i 2017 om alt går bra.

Lenke til kommentar

 

Synes forresten synd på nordmannen som for få år siden rygget på veien der borte og som fikk en straff helt uten proposjon til handlingen. Heldigvis fikk han vel borgermensteren med på laget etter hvert.

John Kristoffer Larsgard sitter fortsatt i fengsel. Han har blitt nektet ordentlig legehjelp og sitter nå i rullestol, og i fjor søkte han om å få bli henrettet. Så jeg vet ikke hvor hjelpsom borgermesteren kan ha vært.

Fy faen. 7,5 år fengsel for å snu i en gate... rettsystemet der borte er helt latterlig til tider, spesielt merkes det i små hillbilly-samfunn der borte. ikke får han hjelp heller.

Lenke til kommentar

Seriøst, dere må se The Night Of...!

 

Så akkurat siste episode som ble sluppet i natt. Denne serien går rett inn på topplista mi sammen med Breaking Bad, Sopranos, Dexter, Stranger Things, Game Of Thrones osv.

 

Ekstremt vellaget serie med dyktige skuespillere og en jævla bra story/manus!

Alt ligger ann til å lage en sesong 2 og håper så inderlig de gjør det!

Ser siste episode nå! Sykt bra.

Er i utgangspunktet en miniserie, så det er ikke planlagt å ha en sesong til.

Lenke til kommentar

 

 

Synes forresten synd på nordmannen som for få år siden rygget på veien der borte og som fikk en straff helt uten proposjon til handlingen. Heldigvis fikk han vel borgermensteren med på laget etter hvert.

John Kristoffer Larsgard sitter fortsatt i fengsel. Han har blitt nektet ordentlig legehjelp og sitter nå i rullestol, og i fjor søkte han om å få bli henrettet. Så jeg vet ikke hvor hjelpsom borgermesteren kan ha vært.

Fy faen. 7,5 år fengsel for å snu i en gate... rettsystemet der borte er helt latterlig til tider, spesielt merkes det i små hillbilly-samfunn der borte. ikke får han hjelp heller.

 

Nåja, det var jo to stykker som ble skadet i løpet av den snu-operasjonen, så man kan jo argumentere med at saken er LITT mer komplisert! Men helt enig i at 7.5 PMITA fengsel er føkked. Særlig med tanke på hva som har skjedd med stakkaren i fengsel. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Synes forresten synd på nordmannen som for få år siden rygget på veien der borte og som fikk en straff helt uten proposjon til handlingen. Heldigvis fikk han vel borgermensteren med på laget etter hvert.

John Kristoffer Larsgard sitter fortsatt i fengsel. Han har blitt nektet ordentlig legehjelp og sitter nå i rullestol, og i fjor søkte han om å få bli henrettet. Så jeg vet ikke hvor hjelpsom borgermesteren kan ha vært.
Fy faen. 7,5 år fengsel for å snu i en gate... rettsystemet der borte er helt latterlig til tider, spesielt merkes det i små hillbilly-samfunn der borte. ikke får han hjelp heller.

Nåja, det var jo to stykker som ble skadet i løpet av den snu-operasjonen, så man kan jo argumentere med at saken er LITT mer komplisert! Men helt enig i at 7.5 PMITA fengsel er føkked. Særlig med tanke på hva som har skjedd med stakkaren i fengsel.

Joda, hadde jo kjørt som en pikk. Men det ble blåst opp voldsomt.

Lenke til kommentar

Han hadde moren i passasjersetet, så jeg tror neppe at han lekte Bonnie & Clyde. Han er nok bare helt ekstremt klønete. Trist sak. For meg fremstår Arizona som en skikkelig drittstat

 

Super sesongavslutning på The Night of. Er nok den beste HBO-serien jeg har sett siden The Wire ble avsluttet.

 

Apropos Showtime. Twin Peaks har jo premiere til neste år (april?). Grugleder meg dog.

Lenke til kommentar

Trenger en ny serie å se nå! Kan noen anbefale noe som ligger på enten netflix, viaplay eller hbo? Gidder ikke å laste ned.

 

Har sett følgende nylig: The night of. Making a murderer. Ray donovan. Banshee. Rectify. Homeland. Mr.robot.

 

Har sett alt av gamle serier stort sett. Så ikke noe poeng å nevne sopranos, the wire, Breaking Bad osv.

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...