ProphetSe7en Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Bare å vente å se da. Ble litt skuffet over sesong 4 med kun to episoder. men ikke noe en får gjort med det. OK serie i grunn. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Luther er som Sherlock. En serie som kommer når det passer med folkene bak og foran kamera, og historiene er klare. At begge seriene sikkert kommer til å forsette i flere år er uansett bra. Spesielt med skuespillere somkunne valgt helt andre prosjekter som de hadde også tjent mer penger på (både Idris Elba, Benedict Cumberbatch og Martin Freeman). Freeman er forresten med i ny serie i høst også. Endret 17. august 2016 av Maury Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Det jeg husker av Terra Nova er at hovedpersonen var ettersøkt av politiet eller noe slikt, og bare vandret rett inn i denne portalen som om ingenting var galt. Jeg himlet med øynene så hardt at TV'en skiftet over til en bedre serie umiddelbart. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Babylon 5, snart pløyd gjennom halve sesongen, å jeg har ikke fått den mega wow opplevelsen enda, virker litt treg! Vil den bli bedre i sesong 2? Lenke til kommentar
slipten Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Babylon 5, snart pløyd gjennom halve sesongen, å jeg har ikke fått den mega wow opplevelsen enda, virker litt treg! Vil den bli bedre i sesong 2? Første sesong er vel mest bli kjent med karakterer og sette opp framtidige historier. ha tålmodighet til sesong 2. Det er sikkert guider der ute som nevner hvilke episoder du kan unngå i sesong 1, hvis det virkelig røyner på for deg. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Babylon 5 en av de beste scf-fi seriene, om ikke den beste hvis du spør meg. Er enig at første sesong kan være litt langtekkelig, da JMS bruker lang tid på sette opp universet, karakterer og forskjellige plot. Men fant en guide på nettet, har ikke sjekket den, så kan ikke gå god for den. Men virket ok, når jeg så fort over. Ones that can be dropped are... TKO Grail Eyes Legacies Those 4 really create a drag on the first season since they're grouped together and aren't all that good. There are some arc tidbits in each but may be better viewed after you get into the show. Kind of middle of the road episodes, not essential though. Infection The Parliament of Dreams War Prayer By Any Means Necessary Born to the Purple Really good episodes but not arc essential Deathwalker Believers Story Arc essential ones Midnight on the Firing Line Soul Hunter And the Sky Full of Stars Survivors Signs and Portents A Voice in the Wilderness Babylon Squared The Quality of Mercy Chrysalis Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Babylon 5, snart pløyd gjennom halve sesongen, å jeg har ikke fått den mega wow opplevelsen enda, virker litt treg! Vil den bli bedre i sesong 2? Vireker som Babylon 5 er sånn man enten liker eller ikke liker. Jeg syns den var kjedelig ja. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Av en eller annen grunn så er Big Fat Quiz plutselig tilbake med 3 episoder nå, før det sikkert kommer to nye før og etter nyttårsaften. Kan se hele episoden av den første på Youtube her. https://www.youtube.com/watch?v=Gw0TX3E8HYI Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Glimrende cast de satte sammen for den episoden. Ingen Mel B som blir irritert hele tiden heller. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 (endret) Veldig kult at Kristen Schaal fra Flights of The Conchords/30 Rock/Bob's Burgers kom tilbake etter at hun var med en gang tidligere i 2012-2013 noe. Neste uke er Noel Fielding og Richard Ayoade tilbake, og på samme lag. Endret 18. august 2016 av Maury Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Endelig kommet i gang med Hell on Wheels som er blitt anbefalt for meg utallige ganger siden jeg likte Deadwood så godt. Er snart ferdig med første sesong og må si at jeg liker den godt. Utfra min kunnskap om perioden ser det ut som de har gjort god research (går utfra at lingoen er tidsriktig, som "greyback" og "copperhead") og det å la handlingen dreie seg rundt jernbanebygging gjennom "ville vesten" er en veldig god ide. Det er mye en manusforfatter kan spille på der, som fiendskapen mellom nord og sør, konflikten med indianerne, diskriminering av tidligere svarte slaver, sosiale forskjeller og den generelle elendigheten i disse midlertidige arbeidsleirene. Så langt har vi vært innom alt sammen. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) Endelig kommet i gang med Hell on Wheels som er blitt anbefalt for meg utallige ganger siden jeg likte Deadwood så godt. Er snart ferdig med første sesong og må si at jeg liker den godt. Utfra min kunnskap om perioden ser det ut som de har gjort god research (går utfra at lingoen er tidsriktig, som "greyback" og "copperhead") og det å la handlingen dreie seg rundt jernbanebygging gjennom "ville vesten" er en veldig god ide. Det er mye en manusforfatter kan spille på der, som fiendskapen mellom nord og sør, konflikten med indianerne, diskriminering av tidligere svarte slaver, sosiale forskjeller og den generelle elendigheten i disse midlertidige arbeidsleirene. Så langt har vi vært innom alt sammen. Tja, er vel ganske bra research. Thomas Durant er jo historisk riktig, selvom jeg tviler på at nok var borte i alt han er borte i i serien. Ulysses Grant, noen indianere med flere er visst også korrekte. Greyback er vel tidsriktig beskrivelse på sørstatssoldater det ja. Ihvertfall brukt i utallige andre filmer/serier. Hehe god oppsummering av det de spiller på der! Faktisk spiller de så mye på de tingene at det med togbygging nærmest blir glemt i det hele. Det er egentlig det serier sliter mest med synes jeg. Det mister en god del spenning på den måten. Med fare for å spoile bittelitt kunne f.eks racet imellom Union Pacific og Southern Pacific vært gjort mer ut av. Det samt at de samme personlige problemene og de tingene du nevner gjentar seg er seriens utfordringer synes jeg. Sjelden kuriositet med norsk karakter som hovedskurk. Selv om jeg jeg ikke skjønner at de ikke greier å sette han ut av spill utover i serien. Kanadieren gjør en god jobb med den norske aksenten og endel av norsken. Han er halvt norsk for alt jeg vet kan han norsk, men noen ganger blir det også litt uforståelig. Blandt annet i sangene. Også mye god casting. Spesielt på Durant og Bohannon. Kanskje en dollar eller to i ekstra budsjett hadde gjort seg. Men serien skal ha for at de provisoriske landsbyene og de fattige karakterene faktisk er gjørmete, slik sånne midlertidige leiere ofte blir. De fattige er også enkelt kledd, hvilket bidrar til at det virker mer autentisk. Ofte blir Hollywood litt fristet til å polere slike ting litt. det er ikke gjort her. Endret 22. august 2016 av maanemann Lenke til kommentar
MKej Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Ser etter en ny komiserie. Er Superstore noe bra? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Superstore er ikke kjempebra, men den har noen gode episoder så langt. Passer for deg hvis du liker serier som The Office, Parks And Rec og Community. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Jeg liker Superstore. Mye banalt, digger det. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Jeg har bare sett noen få episoder av Supernatural, og synes ikke det helt var noe for meg. Men i dag så jeg at serien er fornyet for en 12. (!) sesong. Hva er det som gjør at denne serien har overlevd så lenge? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Jeg liker Superstore. Mye banalt, digger det. De små klippene med folk som er innom butikken er som regel ganske herlige. Gøy at de lagde en OL-spesial som ble sendt forrige uke. Hadde med et par idrettsfolk i små cameoer. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Sjelden kuriositet med norsk karakter som hovedskurk. Selv om jeg jeg ikke skjønner at de ikke greier å sette han ut av spill utover i serien. Kanadieren gjør en god jobb med den norske aksenten og endel av norsken. Han er halvt norsk for alt jeg vet kan han norsk, men noen ganger blir det også litt uforståelig. Blandt annet i sangene. Ja, jeg glemte å nevne ham. "The Swede" er så spesiell og er spilt så godt at jeg nyter hvert sekund han er på skjermen. Hvis den akksenten ikke er naturlig så er det svært godt spilt, for han høres ut som Stoltenberg når han tåler han for NATO. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Ser som sagt Frasier igjen. Det jeg har glemt fra forrige gang er de fantastiske "screwball" episodene hvor folk akkurat rekker å forsvinne ut en dør før noen andre kommer inn en annen i riktig Marx-brothers style. Skikkelig morsomt tillegg til alle vitsene om filosofer fra flere hundre år tilbake. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Herlig start på Halt And Catch Fire sesong 3. Men merker at AMC gjør et dårlig visuelt valg med at serien fremdeles spilles inn i Georgia. Fungerte med Texas, men fungerer ikke med California. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå