Isbilen Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Synes det er kjekt å gå inn på direkte på nrk-appen av og til. Luksus å slippe å velge selv. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Har ikke noe i mot sex og nakenhet i tv-serie, men er det kanskje litt mye "sjokkerende" sex-scener i Billions?Hmmm.... Følger ikke helt denne. Er det så mange scener?er ikke så sykt mange scener, mer det at de liksom skal være så sjokkerende hele tiden... BDSM-leken til Rhoades og kona, sekretæren som snorter coke fra puppene til en annen dame (også veldig lang sexscene), Axe og kona har sex i svømmebassenget midt på lyse dagen.... Altså jeg er ikke veldig sjokkert, jeg bare syns innimellom at noen av scenene virker litt over the top og malplassert. Sexscener i amerikanske serier er som oftest ganske uinteressante greier. I Billions er det kun for å sprite opp en heller middelmådig serie. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Jeg forstår egentlig ikke hvorfor relevansen til sexscener diskuteres så mye. Ofte så tjener ikke sex noen hensikt i seg selv utover å introdusere en scene som handler om noe helt annet, men dette gjøres også på mange andre måter som ikke problematiseres. Er egentlige alle disse scenene hvor vi ser hovedpersonene koke kaffe og spise frokost nødvendige? De tilfører ikke plotttet noe, men de er en naturlig del av hverdagen, akkurat som sex. Jeg tror derfor ikke poenget for mange er at de er bekymret for hvordan sexscenene fungerer dramaturgisk eller rent filmteknisk, men at de blir pinlig berørt av å se sex og derfor fester seg mye mer ved disse scenene enn de utallige andre scenene som heller ikke tilfører plottet noe direkte men bare skal gi et naturlig bakteppe og kontekst for handlingen. 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Wtf skjer i hodet på norske "kulturjournalister"? Flere artikler på at Skam ikke er solgt til utlandet enn Maniac som er solgt globalt til Netflix, med Oscar-nominerte skuespillere som Jonah Hill og Emma Stone, og regi av Emmy-vinner Cary Fukunaga (True Detective). For å ikke nevne at serien er backet opp av Anonym Content (Mr. Robot, True Detective). Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Brukt riktig kan nakenhet gi en helt egen tilknytning til karakteren. De man kjenner best har man jo gjerne sett naken. Jeg sier ikke at dagens serier utnytter dette potensialet. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Ikke helt frelst enda av den, men Feed The Beast fra AMC basert på danske Bankerot begynner å fungere litt for meg. Clyde Phillips fra Dexter som har utvikla serien for USA virker kanskje litt for å ofte å ha lagd serien litt for fort, me er skuespillere her som kan jobbes med som David Schiwmmer (som etter slutten på The People Vs. O.J. Simpson har vist seg å fungere godt nok som dramaskuespiller) og Jim Sturgees fra Cloud Atlas. Dog hater hvordan Michael Gladis fra Mad Men ser ut til å være en merkelig kopi av Wilson Fisk fra Marvel's Daredevil. Serien gir meg for det meste en vibb av en sammensmelting av How To Make It In America og Terriers/Better Call Saul med litt mer drama. I og med Chef's Table på Netflix er så fantastisk (så langt jeg har sett denne sesongen), så er dette passende sommerserie så langt. Spent å se om denne serien kan utvikle seg sterkere utover, slik som Halt And Catch Fire også gjorde på AMC. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Haha. Men Band of Brothers er en del år sida. Schiwmmer har ikke gjort noe særlig merkbart igjen før i år. EDIT: Oi. 15 år siden Band of Brothers hadde premiere i september. Endret 9. juni 2016 av Maury Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Har ikke han stort sett regissert TV? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Jeg liker nye Top Gear, jeg. Jeg tror ikke jeg har det samme forholdet til programmet som de mest energiske fans, men her er en ligning som gir meg objektivt rett: (Top Gear - Trio + Chris og Matt) + (Grand Tour + Trio) > Top Gear + Trio Greit nok at det kanskje hadde vært enklere om Amazon bare lagde et nytt program med Chris og Matt i stedet, men sånn ble det ikke Endret 9. juni 2016 av Shruggie Lenke til kommentar
ayy Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Jeg liker nye Top Gear, jeg. Jeg tror ikke jeg har det samme forholdet til programmet som de mest energiske fans Jeg kan forstå det. For meg har aldri biler og motor-delen av programmet vært det viktigste. Kult med sportsbiler og slikt, men jeg har aldri vært en bil fanatiker. Jeg likte alltid humor delen best og har derfor blitt veldig glad i trioen. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Cameron Crowe's Roadies hadde snikpremiere via OnDemand i natt. Spent å se. Elsket Almost Famous, så forhåpentligvis ikke en katastrofe som Aloha. https://www.youtube.com/watch?v=1WnLeNWBoMU Lenke til kommentar
MKej Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Det blir en ny sesong av curb! "Asked why he decided to come back, David said, “In the immortal words of Julius Caesar, ‘I left, I did nothing, I returned.’”" 3 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Meget spent på denne: https://www.youtube.com/watch?v=TyzoaYKF0IQ 1 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Hadde vært fantastisk om det ble ny sesong av Curb, men tror ikke på det før den blir sendt. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) Når HBO annonserer det selv, så skjer det. Med nytt lederskap hos HBO annonseres ikke dette for the laugh of it. Gir ganske mening at det skjer under Casey Bloys. Fyren er ganske ansvarlig for at Westworld kom på banen igjen, og var med å få i gang både Veep og Silicon Valley når han bare var sjefen for komiseriene på HBO. Endret 15. juni 2016 av Maury Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Herlig episode av Silicon Valley denne uka. Likte særlig når Gavin og Jack Barker skulle spille sjakk. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Med EM får jeg jo ikke tid til å se serier!! Ikke sett nyeste av hverken Silicon Valley eller GoT. Luksusproblem? Ja, men fortsatt et problem 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Med EM får jeg jo ikke tid til å se serier!! Ikke sett nyeste av hverken Silicon Valley eller GoT. Luksusproblem? Ja, men fortsatt et problem Samme her. Har satt opp en plan med serier jeg skal se og hvor lang tid det vil ta hvis jeg i snitt ser 90min per dag. Planen er vanskelig å følge til vanlig. Nå under EM er det helt umulig :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå