Gjest Slettet+9817324 Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Alan "onkel Skrue" Young RIP Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Haha sånn går det når man står opp tidlig Trådene går litt i surr Endret 24. mai 2016 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Så fortell, hvordan er Preacher? Jeg likte den! Jeg ble ikke skuffet, og jeg antar det må være en veldig god ting. Serien avviker noe fra tegneserien, etter det jeg kan huske, men allikevel ble jeg ikke skuffet. Jeg føler de fikk fanget essensen av karakterene og stemingen, og det er vel det viktigste. Det er vel forståelig at de ikke følger tegneserien helt slavisk, og med det i mente, så har jeg stor tro på serien! Fruen lo med den voldelige humoren og vittighetene, og det var positivt for meg. Gleder meg i hvert fall til neste episode! Det jeg lurer på er hvordan de har tenkt å porsjonere ut historien. Mener å huske at det var 9 tegneseriehefter, og om det er en sesong per bok, så.. Men, så lenge får de vel ikke lov til å holde på.. Håper jo den holder seg kjempebra i 9 sesonger og får lov til å holde på så lenge, men hvordan skaperne har planlagt dette vet jeg ikke, men kunne gjerne ha tenkt å vite. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Piloten til Preacher er litt for lang, og jeg hater karakteren Lucy Griffith som er lagd eksklusivt for tv-serien. Den passer bare ikke helt inn, fordi karakteren er så altfor A4 for den verdenen. Liker episodene som kommer framover bedre må jeg si. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hadde Abed hatt rett, ville The Cape ha avsluttet sin sjette sesong i disse dager. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Leire-animasjons film i kjelleren til Dan Harmon om noen år hvis ikke. Ben Wyatt-stil. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Endelig. Westworld får premiere i høst, nærmere sagt oktober. Serien får også følge av de nye komiseriene Divroce, High Maintenance (basert på webserien). og Insecure. Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 (endret) Noen som har sett The path med b.la Aaron Paul, Michelle monaghan og hugh dancy? Sett nesten hele første sesongen, liker det. Litt ulikt andre serier. Endret 28. mai 2016 av ChopperReid Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Sesong 3 av Power confirmed yes! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 At sesong 3 av Power kom er vel ganske gamle nyheter. Ble jo fornyet rett etter premieren på sesong 2 i fjor. Hvis du ikke mener den forferdelige og elendige superhelt-serien Powers fra Playstation. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Mener den som går på HBO Hm. Fikk mail av sånn "release date"-side jeg meldt meg på, i dag, om at sesong 3 er bekreftet 17. juli. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Good! Power er fint tidsfordriv når man ønsker en litt "lettere" serie å følge med på Vil forøvrig anbefale FX's American Crime Story. Veldig imponert over denne serien og hva den har å gi. Et cast som gjør en solid jobb, samtidig som du får levert en veldig interessant handling og historie. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Synes Power er en bra serie. Det er alltid en episode der det skjer noe! Ja American Crime er ikke gale. Litt kjedelig norn episoder dog. Lenke til kommentar
ayy Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Blir det "American Drama Story" som FX skal lage etterhvert da Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Hoho, humorkonge. American Crime Story er veldig bra. Hvis du er interessert i juss og juridiske systemer er det en av de mer av de bedre seriene. Det er overraskende hvor detaljert selve rettsprosedyren i serien er, dette er en serie som tar for seg steg for steg hele saken til hver minste detalj på en måte som er veldig instruktiv om hvordan det amerikanske rettssystemet fungerer. Serien vil av den grunn passe spesielt for de som likte de mer dokumentariske true crime-seriene Making a Murderer og The Jinx, men også for de som simpelt liker en god dramaserie basert på virkelig hendelser. Er en serie hvor camp og nyansert karakterdrama levde side om side; fra helt tilfeldige scener med Kardashian barna og svulstige taler fra Johnnie Cochran til den urettferdige, ubestridte sexismen Marcia Clark opplevde og håpet Clark og Darden hadde hele veien opp mot slutten. Den ville ikke bare fortelle et prosedyrisk "whodunnit" drama om OJ gjorde det eller ikke, den var mer interessert i konsekvensene saken hadde for menneskene involvert. Et annet punkt kan være om hvor dagsaktuelt serien er, med tanke på USA og BlackLivesMatter-problemene. Endret 29. mai 2016 av Maury Lenke til kommentar
MKej Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Noen som har sjekket ut The Night Manager? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Hva synes folk om 1864? Jeg synes i utgangspunktet det hørtes veldig interessant ut med en skandinavisk-produsert, historisk serie, og tidvis er det et interessant blikk på det danske samfunnet på den tiden, men jeg ble skuffet over at serien er så sært og pretensiøst skrevet. Spesielt når man kommer fra HBO sine serier blir det en brå overgang fra den naturlige og hverdagslige flyten i dialogen i HBO sine serier til noe som høres det ut som det kommer rett fra teaterscenen, og karakterene oppfører seg til tider så absurd at det ikke blir troverdig. Vi kommer nok ikke til å fortsette med denne. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Og der har du skandinavisk film i et nøtteskall. Lasse og Geir er døde. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Hva synes folk om 1864? Jeg synes i utgangspunktet det hørtes veldig interessant ut med en skandinavisk-produsert, historisk serie, og tidvis er det et interessant blikk på det danske samfunnet på den tiden, men jeg ble skuffet over at serien er så sært og pretensiøst skrevet. Spesielt når man kommer fra HBO sine serier blir det en brå overgang fra den naturlige og hverdagslige flyten i dialogen i HBO sine serier til noe som høres det ut som det kommer rett fra teaterscenen, og karakterene oppfører seg til tider så absurd at det ikke blir troverdig. Vi kommer nok ikke til å fortsette med denne. Produsenten skal ha for at det er en påkostet produksjon. Episke scenene står ikke noe tilbake for endel av det som Hollywood produserer. Veldig lite preget av å være skandinavisk sånn sett. Produsenten skal også ha for å belyse hendelser jeg visste svært lite om. En spennende tid der Danmark går fra storhetstid til å få en solid knekk i sin stolthet. Dette synes jeg gjøres på en pedagogisk god måte. Selvom jeg nok ikke er den eneste i Norge som visste lite om denne tiden (som det nok er mye større bevissthet om i Danmark), så fikk disse kampene internasjonal oppstuss f.eks i russisk presse på den tiden, og er omtalt i Dostojevskis Forbrytelse og Straff. Altså en stor hendelse i europeisk målestokk som det er verdt å lage en påkostet serie om. Jeg synes også at det er endel gode skuespillerprestasjoner, spesielt av han som spiller Monrad (statsministeren), hans kvinnelige pedagog, kongen (liten rolle, men virker troverdig å sin folkefremmede og virkelighetsfremmede måte), den gamle mannen på godset, den fåmelte krigsveteranen og tidvis også andre. Så heller ikke her bærer den preg av å være skandinaviskprodusert. Jeg synes egentlig at den bærer preg av å være mer dansk enn skandinavisk (som i norsk og svensk). mens vi i Norge ofte sliter med skuespillet (litt "høylesning ifra manus"-aktig, eller et riksmål talespråk som virker virkelighetsfremmed), er det mer typisk i Danmark at faste veldig sære ting skal være med. Disse tingene kommer veldig ut av det blå også i serien, og kunne glatt vært utelatt, og derav løftet serien. Litt i lys av forrige avsnitt er jeg også enig med deg i at karakterene blir for sære, mens andre tipper over i det karikerte. Som eksempel på det karikerte kan jeg trekke frem en annen liten rolle; H. C. Andersen (kjent for sine eventyr over hele verden). Det er mulig at han var virkelighetsfjern til alt som skjedde rundt han, og at han egentlig bare ville være i sin litterære verden, samt på en scene, men dette virker det som om overdrives, muligens for å gjøre et historisk poeng eller for å skape litt komedie. Men dette igjen gjør H. C. Andersen bare til figur og ikke en troverdig person. Så, ja, alt i alt fører disse sære tingene til at seer får en distanse til serien. F.eks langt ifra den varmen i serien som f.eks Krig og Fred har. (kanskje en litt urettferdig sammenligning da 1864 ikke har en mesterverk av en roman å lene seg på) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå