Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere tv-kritikere og som har peiling:

Hvorfor er det ikke flere (norske) serier som Paradise Hotel og Skam som appellerer til tenåringer? Er vel ingen andre serier som er i nærheten av å være så populær blant tenåringer i Norge. Si hva man vil om kvaliteten til Paradise Hotel, men de leverer seertall, som er alt som teller for tv-produsenter. Har ikke noe forhold til enten Paradise Hotel eller Skam, men spesielt Paradise Hotel har lyktes med å fange tenåringsmassen. En unik TV-serie i norsk TV på mange måter. Så ja, hvorfor prøver man hele tiden å lage nye tv-serier som ligner på mesternes mester og hver gang vi møtes (NRK/TV3/TVN har alle sine egne versjoner), mens serier med en bevist strategi i sosiale medier og søker målgruppen 16-21~ er et tomrom i norsk tv?

Bare en shower thought sent på en fredagskveld. 

Lenke til kommentar

Vet ikke hva som er egentlig grunnen, men jeg føler at folk i den aldersgruppen du nevner ikke ser så mye tradisjonell TV lengre. Det går heller i Youtube, twitch-streaming, Netflix og VGTV for å nevne noen. Mye lurere å rette seg mot 30-40 år og opp, som fortsatt konsumerer TV i stor skala.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva som er egentlig grunnen, men jeg føler at folk i den aldersgruppen du nevner ikke ser så mye tradisjonell TV lengre. Det går heller i Youtube, twitch-streaming, Netflix og VGTV for å nevne noen. Mye lurere å rette seg mot 30-40 år og opp, som fortsatt konsumerer TV i stor skala.

Skam er jo et jævla bra bevis på at norsk ungdom følger med på tv om det er bra/treffer målgruppen. Har aldri sett tv-serien selv eller vet ikke seertallet på serien, men antar at det er jævla mange som ser på. Sikkert 200K~ minst

Lenke til kommentar

Skam er jo et jævla bra bevis på at norsk ungdom følger med på tv om det er bra/treffer målgruppen. Har aldri sett tv-serien selv eller vet ikke seertallet på serien, men antar at det er jævla mange som ser på. Sikkert 200K~ minst

Nei... Skam er et jævla bra bevis på at ungdom IKKE ser på tradisjonell tv. 

Det er nesten 10 ganger så mange som ser den serien på nett, enn på tv... Også Paradise Hotel har en solid andel seere på nett, men dette blir vell ikke vist gratis slik som Skam. 

Kilde: http://www.medier24.com/gardsblogg/18-000-seere-pa-tv-218-000-pa-nett-serien-forteller-framtidens-seervaner/

Lenke til kommentar

Og som lærer lærer på vgs kan jeg si at det ikke nødvendigvis er så mange blant de heller. Overraskende mange av mine elever liker ikke Skam eller så ser de ikke på det. (og jeg som trodde jeg skulle bli kul ved å se på det...)

Lenke til kommentar

Lady Dynamite er... forvirrende... Vanskelig... Krevende... Og muligens morsomt. 

Men faen så tøft at Netflix lar Hurwitz og Bamford gjør som de vil. Tydelig at de er de som pusher grensene for tiden. 

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i Lady Dynamite nå etter de to første episodene. Fred Melamed fra A Serious Man er så passende i serien.

Det er en cameo av en serieskaper, som jeg føler er skapt for bare veldig få mennesker i denne verden, men gud den traff meg.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Først Game of Thrones, så Preacher!

En av de tegneseriene jeg faktisk har et skikkelig forhold til. Leste serien på slutten av 90-tallet og tidlig 00..

Er egentlig skikkelig gira, og håper jeg ikke blir skuffet..!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...