Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Noen som har sett The Night Manager på TV2?

Ser at TV2 / TV2 Sumo har 8 episoder, men det er bare 6 episoder på IMDB. Det samme er det på en BR rip som jeg har satt på pause, gidder ikke å laste ned 16GB uten å være sikker på at alle apisodene er med.

Så bare første episode. Så som så. Ikke akkurat James Bond. Treg pacing.

Syns det tok seg kraftig opp etterhvert.  Til dels gode skuespillerprestasjoner av både Hiddlestone og Laurie.

Men ja, dette er ikke en actionserie, mer spiondrama.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Americans er i gang med ny sesong nå. Har ikke fått begynt på den enda, men de foregående vil jeg påstå har vært blant det beste av serier i sin samtid. Settingen alene er en thriller i seg selv, og når til og med barneskuespillerne leverer blir det bærre lækkert.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Noen som har en serie å anbefale? Har sett type BB, GoT, PB, Dexter, TWD, Suits, Mr. Robot, Friends. Tenkte kanskje å begynne på Fargo, SoA eller fortsette med Lost (s1).

1. SoA 2.Fargo
Lenke til kommentar

Har nettopp begynt å se 11 22 63. Fortjener ikke ratingen på IMDB men likevel en litt underholdende serie sålangt. Skuespillet til James Franco er ikke særlig overbevisende, spesielt i de første episodene når han får vite om "The Rabbit Hole".

Jeg er svært kresen på serier og for at en serie skal bergta meg må det være en solid story i tillegg til godt skuespill. Derfor liker jeg ikke Sons Of Anarchy eller The Walking Dead (Lengre). I SoA er handlingen syltynn og jeg pinet meg gjennom kjedsomheten i en hel sesong. Når det gjelder The Walking Dead var det kun 1. sesong som var bra. Resten av sesongene består av kjedelige og unødvendige dialoger, ulogiske og idiotiske hendelser og sist men ikke minst dårlig skuespill.

Lenke til kommentar

Tv-serier og filmer basert på bøker av Stephen King blir sjelden bra. Du bør heller lese boken. :)

Supernatural oppsummerte for øvrig serien rimelig bra i dag: "He could die! Again!" :D Sier jo litt når man gir blaffen i at en viktig person dør, fordi a) det ikke er første gang, og b) veldig få kommer ikke tilbake kjapt noe uansett.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Har nettopp begynt å se 11 22 63. Fortjener ikke ratingen på IMDB men likevel en litt underholdende serie sålangt. Skuespillet til James Franco er ikke særlig overbevisende, spesielt i de første episodene når han får vite om "The Rabbit Hole".

Jeg er svært kresen på serier og for at en serie skal bergta meg må det være en solid story i tillegg til godt skuespill. Derfor liker jeg ikke Sons Of Anarchy eller The Walking Dead (Lengre). I SoA er handlingen syltynn og jeg pinet meg gjennom kjedsomheten i en hel sesong. Når det gjelder The Walking Dead var det kun 1. sesong som var bra. Resten av sesongene består av kjedelige og unødvendige dialoger, ulogiske og idiotiske hendelser og sist men ikke minst dårlig skuespill.

Lyst til å gi eksempler på du mener er gode serier for deg?

Jeg er enig i poengene dine, men jeg har nå sett allikevel.. :)

Nysgjerrig på gode tips!

Lenke til kommentar

Her er mine anbefalinger rangert fra beste til dårligste serie!

NOTE: Ingen av seriene nevnt her er dårlige. Selv True Blood, 11.22.63 og Lilyhammer som ligger nederst på listen min er bra.

I serier som f.eks. The Walking Dead, Prison Break, Lost og Heroes vil man nok merke at sesongene blir dårligere og mer melket jo lenger ut man kommer. Jeg er kresen når det kommer til serier men jeg mener jeg selv har god smak og kan gå god for hver eneste serie nevnt nedenfor.

Topplista:

1. Breaking Bad

2. Sopranos

3. True Detective (1. sesong er best)

4. Fargo (1. sesong er best)

5. Dexter

6. Game Of Thrones

7. Homeland

8. Better Call Saul (1. sesong er best)

9. Narcos

10. Mr. Robot

11. The Walking Dead (1. Sesong)

12. The Wire (Hvis man har god tålmodighet)

13. 24 (Beste spennings/action-serien jeg vet om)

14. Generation Kill (Mini-serie på 7 episoder. Se den, ekstremt bra!)

15. Prison Break (1.-2. sesong er best)

16. Spartacus: Blood and Sand (Rå serie! R.I.P Andy Whitfield)

17. The 100 (Sterkt undervurdert serie)

18. Heroes

19. Top Gear

20. Lost (1.-2. sesong er best)

21. True Blood

22. 11.22.63

23. Lilyhammer (lol)

Random komi-serier som varer i ca. 20-30 min (Fint å slå på en episode mens man spiser frokost etc.):

1. Kongen av Queens (Kevin James er bare lættis)

2. Little Brittain (Sykt morsomt)

3. South Park

4. The Office (US)

5. Family Guy

6. The Last Man On Earth (Fått noen latterkuler av denne serien)

7. Two and a half Men (Kun sesongene med Charlie Sheen)

8. How Not to Live Your Life (Undervurdert og ukjent serie som varmt kan anbefales)

9. The Big Bang Theory

10. Friends

11. That '70s Show

Serier jeg har prøvd ut og avsluttet av flere grunner. Enten fordi jeg ikke har fått sansen for, eller som bare har vært for kjedelig..:

- Vikings (Sies at siste sesong visstnok skal være veldig god, får kanskje gi den en ny sjanse?)

- Peaky Blinders (Vurderer å gi denne en ny sjanse siden Tom Hardy er med)

- Sons Of Anarchy

- Sherlock

- Arrow

- Suits (Første sesong var ok, men deretter ble det hele et stort gjesp..)

- Downton Abbey (Så faktisk hele sesong 1 til tross for at slike serier ikke er i min gate. Ble for kjedelig etterhvert)

- Boardwalk Empire

- Hannibal

- Carnivàle

- Outlander

- Silicon Valley

- Ray Donovan

- American Horror Story

- Chuck

- Penny Dreadful

- Jericho

- Falling Skies

- Deadwood

Neste serier jeg skal teste ut er Black Sails, Daredevil og Limitless.

Endret av Adrax
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...