Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Vikings, sesong 4, episode 2. Absolutt ingenting skjer, så her er det ikke mulig å spoile noe. Moro var det allikevel.

Floki rømmer, men blir fanget igjen. Rollo prøver å imponere sin franske kone ved å utføre en type bukking som ble brukt ved det franske hoffet 500 år senere - forutseende type! Det kommer en munk fra Frankrike til kong Ecbert for å lære svigerdatteren hans å tegne. Han er ikke dårligere enn at han lærer engelskmennene å smake vin på samme måte som vi gjør i dag. Nå venter jeg bare på at Ragnar skal begynne å sette poteter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva synes folk om House of Cards contra The West Wing?

HoC er intet kontra The West Wing.

Men det er hva jeg mener..

The West Wing; yay. House of Cards; nay. Men så gikk jeg lei av House of Cards allerede i sesong to, så jeg er vel ikke rett person å spørre. Gikk forøvrig lei av TWW i sesong fem, men forskjellen er at jeg har lyst til å se de første sesongene på nytt, mens HoC var mer et blaff jeg ikke vil ha et gjensyn med.

Må si jeg likte Flaked. Det var ingen innertier, men jeg vil ha mer, og tror virkelig serien kan vokse med det grunnlaget som er lagt.

Lenke til kommentar

Sesong 2 av Daredevil er heftig så langt :)

Har bare to episoder igjen, og så langt har det vært langt bedre enn sesong 1. Eneste jeg misliker litt er at det tar litt tid før ting virkelig kommer i gang, og selv med bare to episoder igjen er jeg ikke helt sikker på hvem som er bad guy denne sesongen, og hvordan ting henger sammen.

De lovet jo også at det ikke skulle være en origin-historie for de to nye (er det "lov" å diskutere dem, eller er det spoiler?), men sesongen har så langt vært origin-historie for kostymene deres, hvis det gir mening. Blir som å ha Clark Kent med alle kreftene til Superman helt fra start, men uten selve kostymet før på slutten. Men alt i alt synes jeg dette er langt bedre enn første sesong. Er bare sånn passe interessert i de tre andre (Luke Cage, Jessica Jones, Iron Fist), men tar mer enn gjerne imot Daredevil sesong 3, samt Defenders.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De skal jo fylle 13 episoder, så det må jo bli litt pjatt imellom også, men det har vært heftig med action denne sesongen synes jeg :D

Spent på å se Luke Cage og Iron Fist samt Defenders (blir bare 6 episoder kontra 13 alle de andre), men akkurat Jessica Jones skuffet meg litt. Ble fortalt at det skulle være så mye bedre enn Daredevil, men det var det jo ikke. Jessica Jones ble mye pjatt og lite action.

Lenke til kommentar

Lucas Till casta som den nye Macgyver for CBS tv-serien, Vistnok skal serien ta for seg tida på universitet etter at Macgyver blir rekuruttert av etterretningen. 

Er det håp at han har gjort unna en tur i Irak og tjenestegjort som soldat, før han vender tilbake til sivile liv mon tro?

Vel, er ikke sikker på om jeg ser fram til hvordan de skal "oppdatere" denne serien....

post-149324-0-83354400-1458682312_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Skeptisk, men skal så absolutt gi serien en sjanse. Har aldri vært tilhenger av at bare en eneste skuespiller kan spille en rolle. Selv en Terminator uten Arnold eller Rambo uten Stallone kan fungere helt fint, hvis de finner den rette personen til å overta. Er vel få som kan tenke seg en Indy uten Harrison Ford, men da glemmer man fort at det faktisk er hele fire folk som har spilt Indy opp gjennom tiden. River Phoenix gjorde en strålende jobb i Last Crusade, og vi har hatt minst to i Young Indiana Jones. :)

Lenke til kommentar

Det er latterlig hvor bra prestasjoner Steve Buscemi leverer på Horace And Pete. En av hans absolutt beste i karrieren hans så langt. Uten tvil de beste rollene til Alan Alda og Edie Falco på år og.

Unik serie med fenomenalt manus og skuespillerprestasjoner. Solid kombinasjon av å være rart, fantastisk, trist og rett og slett ulikt alt annet på tv nå. Serien er ikke så morsom, men likevel kan øyeblikk få deg til å le i alt mylderet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...