Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sesong 2 av Bosch er akkurat hva jeg ville at sesong 1 ville være. Meget god forbedring fra den ofte dørgende kjedelige første sesongen. Titus Welliver er bra, men ikke noe til at seriemorder nr. 333224242414141414141455566 på tv-skjermen var interessant nok. Lance Reddick får endelig gjort et bra materiale på serien. Mye mer spennende hovedplott denne sesongen. Bonuspoeng for å bruke hele casten så og si til noe mer fornuftig enn i fjor. 

Lenke til kommentar

Trenger tips!

Har nå sett ferdig entourage og black sails, og trenger derfor en ny serie å begynne på.

De jeg vurderer for øyeblikket er vikings, bosch, banshee og Fringe. Som jeg kommer på ihvertfall. Mye av dette liger på hbo nordic, fringe kan jeg se på viaplay. Jeg er en enormt stor fan av LOST, så hvis fringe er i nærheten av samme kaliber kunne det vært interessant. Jeg så noen av de første episodene for noen år siden da det først startet på tv, mener jeg husker at "den røde linjen" ikke er like sterk som LOST, at det er mer episodebasert story ala criminal minds, csi osv. Da mister jeg interessen rimelig dritfort.

Banshee virker som et kult konsept. Og jeg hører mye bra om vikings, enkelte kompiser mener det er bedre enn game of thrones(lol).

Tips mottas med takk.

Edit: penny dreadful ser også ok ut.

Better call Saul må jeg vel vurdere å starte på igjen, så de første 4 episodene når de kom.

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar

Better Call Saul > Banshee > Bosch (spesielt S2).

Det er prioriteringen jeg anbefaler, men alle tre er gode serier på sitt beste.

Regner med at better call Saul er rått, men jeg vurderer å vente med den til sesong 2 er ferdigsendt!

Thanks

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar

Bare for å kommentere Vikings, siden jeg er midt oppi den selv nå..

Den er absolutt ikke bedre enn Game of Thrones. Ikke i nærheten en gang. Not the same ballpark.

Men, hvis kameratene dine definerer hva som er best etter hvor mye blod som sprutes, så ja da er Vikings bedre.

Når det er sagt, så har jeg hatt mine valgets kval angående serien. Jeg har akkurat nå begynt på sesong 3, og jeg både storkoser meg og gleder meg til mer. Det er absolutt en fengende serie hvis man klarer å se bort ifra dens svakheter. Men å nevnes i samme setning. Som Game of Thrones. Det kan den ikke.. :)

Banshee og Vikings er mye kul action, med grei nok historie til at de fungerer veldig godt! :)

Lenke til kommentar

:)

Forstå meg litt rett..

Vikings har historie, og er en serie jeg storkoser meg med om dagen. Og den har handling og står ikke tilbake for de fleste serier. Men, etter min mening, så har den ikke den dybden GoT har, men det har nå ikke mange heller..

Lenke til kommentar

Har du sett Fargo? Begge sesongene er glimrende på hver sin måte.

Har sett alt av Fringe. Det er en del filler, men på sitt beste er serien veldig bra.

Ja Fargo er fantastisk! Digget begge sesongene :)

Skal vurdere fringe, håper bare det er en rød tråd som motiverer meg til å bare måtte se en episode til hele tiden.

Lenke til kommentar

:)

Forstå meg litt rett..

Vikings har historie, og er en serie jeg storkoser meg med om dagen. Og den har handling og står ikke tilbake for de fleste serier. Men, etter min mening, så har den ikke den dybden GoT har, men det har nå ikke mange heller..

Neida, skal godt gjøres å lage noe så innviklet som GoT. Men så lenge historien har bra driv er det greit.

Lenke til kommentar

Trenger tips!

Har nå sett ferdig entourage og black sails, og trenger derfor en ny serie å begynne på.

De jeg vurderer for øyeblikket er vikings, bosch, banshee og Fringe. Som jeg kommer på ihvertfall. Mye av dette liger på hbo nordic, fringe kan jeg se på viaplay. Jeg er en enormt stor fan av LOST, så hvis fringe er i nærheten av samme kaliber kunne det vært interessant. Jeg så noen av de første episodene for noen år siden da det først startet på tv, mener jeg husker at "den røde linjen" ikke er like sterk som LOST, at det er mer episodebasert story ala criminal minds, csi osv. Da mister jeg interessen rimelig dritfort.

Banshee virker som et kult konsept. Og jeg hører mye bra om vikings, enkelte kompiser mener det er bedre enn game of thrones(lol).

Tips mottas med takk.

Better call Saul må jeg vel vurdere å starte på igjen, så de første 4 episodene når de kom.

Liker du Lost kan jeg anbefale The Leftovers. 

Lenke til kommentar

Trenger tips!

Tips mottas med takk.

Liker du Lost kan jeg anbefale The Leftovers.

Se et par poster opp :)

Lenke til kommentar

Vikings er jeg heldigvis ferdig med, men nå er det ikke alle som er like sære når det gjelder språk :wee: Better Call Saul anbefales på det sterkeste. Det samme med Penny Dreadful, om du liker det litt guffent. Sesong 1 er ok+, så liker du den så går kurven bare oppover.

Lenke til kommentar

Har du sett Fargo? Begge sesongene er glimrende på hver sin måte.

Har sett alt av Fringe. Det er en del filler, men på sitt beste er serien veldig bra.

Ja Fargo er fantastisk! Digget begge sesongene :)

Skal vurdere fringe, håper bare det er en rød tråd som motiverer meg til å bare måtte se en episode til hele tiden.

Fringe er litt som x-files. Noen episoder er case of the week mens andre driver historien fremover.

Helt grei serie egentlig, men det tar litt tid før hovedplottet kommer skikkelig i gang mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...