Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Da var man ferdig med The Shannara Chronicles for denne gang. Og forhåpentligvis for alltid. Det er så dårlig, men man vil jo så gjerne at det skal være bra. Selv ikke Bennet dro serien opp til middelmådigheten, og det ble bare dårlige utover sesongen. Sånt gjennomsyret piss er problemet til fantasy på tv. Evig eies kun et dårlig rykte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier at Shannara, Arrow og Flash er det verste marerittet lurer jeg på hva Work It, Fuller House og Step By Step er.

Forskjellen er vel at 90% av verden er sammensveiset i om at de sistnevnte er bedritne, mens meget mange utrolig nok kaller serier som flash og arrow kvalitet. Slike serier er på linje med Ncis, Bones og Hawaii 5-o for meg, søppel som tvnorge og tv3 sender for full pupp hele året.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, begge seriene (Arrow og The Flash) har elendige sider. Ingen av de to er kvalitetserier enten for sin sjanger eller tv-serier generelt, synes jeg. Likevel er det underholdning å få ut av spesielt The Flash, og enkelte ganger imponerer serien for å være lagd på et vanlig tv-budsjett med 20+ episoder per sesong. Men her er det tydeligvis ikke lov å ha egne meninger lengre uten at man skal latterliggjøres eller ei ser det ut til. 

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus, jeg latterliggjorde ingen. Jeg sier min mening om at slike serier er sånn jeg kan se på hvis det går på tv og jeg ikke har noe bedre å gjøre. i motsetning til kvalitetserier som er som heroin for meg, der jeg kan prioritere å ligge som en overkjørt elg i 7 timer for å se.

Lenke til kommentar

Å se en tilfeldig episode av arrow bare fordi den tilfeldigvis går på tv gir jo ingen mening.

Ikke rart du sliter med å få noe ut av den serien.

Hopper du litt att og fram mellom sesongene også, bare for å toppe det?

Lenke til kommentar

Hvem er det som bestemmer hva 'kvalitet' er, egentlig? Det er mange populære serier jeg ikke likte, som f.eks Breaking Bad. Det betyr ikke at jeg vil kalle det søppel for hjernedøde idioter. Det betyr bare at jeg ikke likte den. Ingen vits å rakke ned på folk bare fordi man har en annen smak. Det har vi jo filmforumet til. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er virkelig folk like mentalt skjøre som ei russisk prostituert på gatene i Murmansk? Jeg rakker ikke ned på noen personlig, jeg bare sier hva jeg mener, jeg som person. Akkurat som mange her inne er veldig flinke til.

At du ikke likte breaking bad burde være kvalifisering til offentlig pisking, men jeg føler likevel ikke at du har spyttet på hele min identitet og eksistens som homo sapiens på planeten Tellus.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt. :) Jeg snakket ikke om deg personlig. Er bare lei av at folk rakker ned på alt av serier de ikke liker. Hvis serien er så dårlig, er det vel bare å la være å se den? Verre er det ikke. :) Filmtråden er for lengst ødelagt av "eliten" som nekter å godta at folk har annerledes smak, og jeg vil virkelig ikke at denne tråden går samme vei. Problemet er at The Flash, Arrow og Legens of Tomorrow er ukens høydepunkt for meg, og jeg storkoste meg med Shannara, selv om det "er gjennomsyret piss". Du ser problemet? Jeg hadde absolutt foretrukket en tråd der vi fritt kan snakke om hvilke serier vi vil, uten å trenge å høre hvor ræva serien er fra alle som ikke liker den. :)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg så Shannara var fordi sjanger og setting passer meg utmerket. Det samme var forøvrig tilfelle med The Walking Dead. Og begge er serier jeg synes er dårlige, og det er ekstra kjipt siden jeg virkelig har lyst å like de. Og jeg rakket greit ned på The Walking Dead i sin tid, selv om det ikke var noen populær mening. Ingen gråt noen tårer av den grunn. Og om noen mener at Firefly er "gjennomsyret piss" så skal heller ikke jeg gråte. Det er da vel så interessant å høre hva folk ikke liker, som hva folk liker. Om noen tar seg nær av retorikken min (f.eks. gjennomsyret piss), welcome to the internet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om noen tar seg nær av retorikken min (f.eks. gjennomsyret piss), welcome to the internet.

Det handler ikke om ta seg nær av det, men heller om hvordan mann ønsker å prate her inne. De fleste har vel ikke lyst å høre på serier bli kalt for gjennomsyret piss, med mindre det er noe lignende Fuller House.

Det er fullt lov å mislike serier og man må ikke skrive kjempepent heller, men litt ordforråd og argumentering på hvorfor den er dårlig kan man vel forvente.

Det er lov å skrive lol, plx, rofl eller snakke som en fjortis, men det betyr ikke at det er ønskelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har tenkt å få sett Shannara sjæl, men med så mage sprikende meninger er det jo vanskelig å bestemme seg for om det er den serien jeg skal starte på neste gang. Hmm, men det er jo tross alt ikke vanskeligere enn å prøve seg på et par episoder for se om det fenger.. Nå blir det uansett Jonathan Strange først, så Mr Robot samt House of Cards (selv om jeg begynte å gå lei av den serien forrige sesong). Så får vi se om det blir Shannara eller noe annet. 

Lenke til kommentar

Tror nok det samme har skjedd med Slade Wilson/Deathstroke. :(

Det stemmer, en av produsentene var vel ute med lignende uttalelse etter at Stephen Amell gikk offentlig ut og sa de mistet noe spesielt da Bennet forsvant (og Bennet igjen kritiserte serien for et par år siden, så han ble vel svartelistet). 

Men Deathstroke Jr. er med i en Legends Of Tomorrow-episode (sammen med gammal-Arrow)

Når du sier at Shannara, Arrow og Flash er det verste marerittet lurer jeg på hva Work It, Fuller House og Step By Step er.

Forskjellen er vel at 90% av verden er sammensveiset i om at de sistnevnte er bedritne, mens meget mange utrolig nok kaller serier som flash og arrow kvalitet. Slike serier er på linje med Ncis, Bones og Hawaii 5-o for meg, søppel som tvnorge og tv3 sender for full pupp hele året.

Så lenge Flash får Kevin Smith til å gjøre dette, så kan jeg ikke annet enn å respektere serien :D

Det var da voldsomt. :) Jeg snakket ikke om deg personlig. Er bare lei av at folk rakker ned på alt av serier de ikke liker. 

Syntes det er helt greit med kritikk av serier, akkurat som ros. Så lenge det ikke er hakk-i-platen eller uten substans. Halve gleden ved å se serier er jo diskusjonen.

Å befinne seg i en seriemenighet er jo litt kjipt?

Lenke til kommentar

Jeg synes hovedproblemet til Shannara er at det går for fort frem i historien. De skal ha plass til "alt" og ingenting får tid til å synke inn. Det samme problemene har de 2-3 siste sesongene av Teen Wolf. Jeg synes den første sesongen var veldig underholdende, sesong to var ikke like god, men fortsatt noe jeg så løpende. Etter det har det gått over stokk og stein. 

Lenke til kommentar

House Of Cards var merkelig fengende så langt (er på ep. 4), selv om den i praksis er ekteskapskrangel. Får se om det holder seg. 

Helt absurd hvor mye den serien nå ikke minner litt om amerikansk politikk. Alle i den serien virker anstendige i forhold til Trump og co. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...