Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg så første fem episodene av Supergirl så klarte jeg ikke mer. Ser at episode-scores har gått opp littegrann fom. episode 7. Er det virkelig verdt å ta opp igjen?

Kommer alt ann på hva du vil ha ut av serien. Er mye av det vanlige med villain of the week, og en liten twist rett før jul var rimelig bra, selv om den var ganske åpenbar hvis du har lest tegneseriene. To, hvis man tar med Maxwell Lord (kjent badguy fra tegneseriene.) Jeg liker serien, selv om den ikke når opp til Arrow eller Flash. Skjønt å nå opp til Flash skal godt gjøres. Jeg elsker den serien. :) Man kan jo også nevne at Flash og Supergirl vil møte hverandre rimelig snart, selv om det ikke betyr at de deler univers. (første sesong av The Flash sluttet jo med en portal til Earth-2. Supergirl er vel i Earth-3 eller noe sånt.)

 

Det eneste jeg kan sette fingeren på er at både Grant Gustin og Stephen Amell ser ut til å stortrives som Flash og Arrow, mens Melissa Benoist virker mer "flau" over å spille Supergirl. Neppe rett ord, men se på de forskjellinge introene. The Flash starter med "My name is Barry Allen, and I'm the fastest man alive!", som om han er virkelig stolt av det. Supergirl er mer: "I am... Ssssssupergirl." Virker litt som om hun ikke har så lyst til å si det høyt. Men er sikkert bare jeg som roter litt her. Supergirl har jo også det med at hun har hatt krefter i årevis, men er bare nå begynt å bruke dem. Barry Allen ble The Flash med en gang han fikk krefter, og stortrives med det og har mange som støttet ham fra dag en. :) Men ja, synes Supergirl har tatt seg ganske mye opp i det siste. :)

 

Anyway, jeg vil si Supergirl er noenlunde like bra som Gotham. Gotham er bedre på sitt beste, men verre på sitt verste. Å blande inn Marvel gidder jeg ikke, da det er så vanvittig mange serier å velge mellom nå. Fortrekker å holde DC og Marvel avskilt. :)

Endret av Schreiber
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fulgt med på Gotham heller, ligger langt bak. Men jeg liker Flash og Arrow, og til og med Legends er foreløpig okay-ish.

Syntes det virket som om Supergirl kanskje var for et enda yngre publikum, og som ikke likte vold noe særlig. Virket som om det var veldig rettet mot yngre jenter. Ikke at det ikke kan være serverdig alikevel. Arrow og Flash er vel rettet mot tenåringsgutter mer eller mindre :p Også synes jeg de gjorde en for stor og awkward deal av alle feminist-greiene. Det mest naturlige hadde vel vært ikke å nevne det tre ganger per episode at hun er en jente :p

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Mulig du har rett i at Supergirl er rettet mot folk som ikke liker vold så mye, men det er nok av vold der. Folk har faktisk blitt drept der. ;) Men i starten dreide det seg mye om at hun var jente, og hvorfor hun ikke bare tilkalte Superman når hun trengte hjelp. Dette har heldigvis endret seg mye i det siste, og hun er nå en "ekte" helt. Har heller ikke noe imot "feminist greiene" du snakker om. Det meste løste seg over tid, når de begynte å gi henne en egen identitet. :)

Lenke til kommentar

DET blir bra. Hvis serien blir bra. Som jeg håper. 

 

Venter spent på avslutningen på Agent Carter s2 i morgen. Serien får jo ikke så mye dekning, men jeg liker den ganske godt jeg. Lett og ledig. Må også se å få sett både Mr Robot nå på nrk og Jonathan Strange and Mr Norell..

Lenke til kommentar

Så ferdig første sesong av Shannara Chronicles, og likte det ganske mye. Problemet er bare... hva nå? Som forventet sluttet serien der boken (Elfstones of Shannara) slutter, og neste bok handler om barna til Wil. Så blir det en ny sesong, vil de plukke opp der sesong en slutter og lage en helt ny historie, eller starter de på nytt med nye skuespillere i Wishsong of Shannara? Eller vil vi få en herlig blanding av nytt materiale og Wishsong konverter til Elfstones? :p De rotet jo til tidsilnjen en del allerede, så hvem vet? :) Men neste sesong er jo ikke bekreftet ennå, så mulig de dropper hele greia.

Lenke til kommentar

Shannara er noe jeg har vurdert å begynne på, men ville vente og se om det ble en sesong nummer to. Virker litt latterlig med alver og dverger osv. fire tusen år etter en atomkrig :p Altså, latterligere enn vanlig, i en alternativ verden :p Er det bare ti-elleve episoder?

Så på første episode av The Night Manager med Hugh Laurie og Tom Hiddleston. Not bad. Ikke akkurat Homeland eller 24, men pyttsann.

"A night manager of a European hotel is recruited by intelligence agents to infiltrate an international arms dealer's network."

http://www.imdb.com/title/tt1399664/

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Venter spent på avslutningen på Agent Carter s2 i morgen. Serien får jo ikke så mye dekning, men jeg liker den ganske godt jeg. Lett og ledig.

 

Samme her. Synes serien har vært over all forventninger. Det blir i overkant barnevennlig, men jeg blir veldig godt underholdt lell.

Lenke til kommentar

Så på første episode av The Night Manager med Hugh Laurie og Tom Hiddleston. Not bad. Ikke akkurat Homeland eller 24, men pyttsann.

 

"A night manager of a European hotel is recruited by intelligence agents to infiltrate an international arms dealer's network."

 

http://www.imdb.com/title/tt1399664/

Det som er litt rart er at de har valgt en av de svakeste bøkene til Le Carre å lage serie av. En serie basert på Karla-triologien hadde jo vært mye mer logisk, men kanskje litt dyrt side de måtte satt den til den kalde krigen.

Lenke til kommentar

Så ferdig første sesong av Shannara Chronicles, og likte det ganske mye. Problemet er bare... hva nå? Som forventet sluttet serien der boken (Elfstones of Shannara) slutter, og neste bok handler om barna til Wil. Så blir det en ny sesong, vil de plukke opp der sesong en slutter og lage en helt ny historie, eller starter de på nytt med nye skuespillere i Wishsong of Shannara? Eller vil vi få en herlig blanding av nytt materiale og Wishsong konverter til Elfstones? :p De rotet jo til tidsilnjen en del allerede, så hvem vet? :) Men neste sesong er jo ikke bekreftet ennå, så mulig de dropper hele greia.

 

Hadde gjerne tatt et tidshopp og latt hele serien handle om Manu Bennet (Allanon). Skuespilleren er overlegen de øvrige, i tillegg til at rollefiguren er den mest interessante. Synd han var redusert til en sidenotis i halve sesongen.

 

Men de planlegger å fortsette med dagens gjeng. Ikke at det betyr at det blir mer, serien er som du nevner enda ikke fornyet.

Lenke til kommentar

Manu Bennetter konge, han. Synes Stephen Amell gjør en glimrende jobb som Oliver Queen i Arrow, og å ha Manu Bennett med i de to første sesongene i tillegg var episk. Synd han neppe dukker opp der igjen. Harley Quinn hadde en svært liten cameo i en episode, og skulle ha fått et mye større fokus etterhvert. Men så lagde de jo Suicide Squad, og da var hun borte fra Arrow. Tror nok det samme har skjedd med Slade Wilson/Deathstroke. :(

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...