Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Husker jeg helt feil om at den var på NRK i starten?

Er ganske sikker på at den var HBO eksklusive, og at kritikken når HBO fjerna serien var at den vart heilt utilgjengeleg i Norge, normalbakken er det nettopp ved slike overgangar at serier blir lisensiert ut til andre. 

Mulig NRK var delvis involvert på produksjonssida eller med tilrettelegging sidan produksjonen foregikk i Norge og Oslo. 

Lenke til kommentar
On 3/28/2025 at 11:24 PM, Subara said:

Svensk krim.

Rebecka Martinsson 2. sesong, TV2Play.
En fremgangsrik poitiadvokat reiser til hjemtraktene nord i landet i en sykemeldingsperiode og får fortiden litt for nært innpå livet. Hun blir fort engasjert i en ny drapssak, selv om hun egentlig skal ta det med ro.
Jeg liker godt miljøskildringene og den nord-svenske dialekten, fra en bygd der tiden har stått stille, både i interiør- og personskildringer.

Takk for tipset, liker slike serier.

Merker jeg blir skikkelig irritert når sesongene til en serie ligger på forskjellige strømmetjenester... ser ut som ses. 1 ligger på Prime GRRR

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (9 timer siden):

Takk for tipset, liker slike serier.

Merker jeg blir skikkelig irritert når sesongene til en serie ligger på forskjellige strømmetjenester... ser ut som ses. 1 ligger på Prime GRRR

Enig. Jeg har tatt et standpunkt om å holde meg til NRK, TV2play og Netflix. Men det er jo mange flere strømmetjenester, og ofte vil man se noe som ligger bak betalingsmur. Jeg går glipp av mye bra film.

Jeg har sett 1. sesong av Rebecka Martinsson, som er årsaken til at jeg ville se 2. sesong. I 1. sesong hadde Ida Engvoll hovedrollen. Ganske ulike personligheter som betyr mye for serien. Hvis jeg husker riktig, var nok Rebecka 1 med Ida Engvoll enda mer dramatisk i skuespillet, selv om det er nok av dramatikk i begge sesonger. Engvoll har en en litt kjøligere utstråling og utrykksfulle,"isblå"øyne. 

Tenker at sesong 2 med Sascha Zacharias i hovedrollen er litt mer "feel-good". Hun er på en måte litt mykere i trekkene/skuespillet, synes jeg.

Endret av Subara
Lenke til kommentar
10 hours ago, Gouldfan said:

Apple er det oppskrytt? The Foundation elsker jeg, men er ikke så mye annet interessant der hva jeg vet...

Jeg likte disse:

Slow Horses (8.3)

For All Mankind (8.1)

Lessons in Chemistry (8.2)

Defending Jacob (7.8)

Presumed Innocent (7.7)

Bad Monkey (7.4)

Hvis man bare skal se èn av dem så ville jeg ha anbefalt Slow Horses. Gary Oldman er fantastisk.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (11 timer siden):

Apple er det oppskrytt? The Foundation elsker jeg, men er ikke så mye annet interessant der hva jeg vet...

Kommer selvsagt an på hva din kopp te er men hvis du ikke smiler av Ted Lasso (8.8) så er du rimelig kjølig, Shrinking (8.1) er tidvis skikkelig gøy og Severance (8.7) er virkelig noe for seg selv :)

Endret av sofiemyr
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (28 minutter siden):

Kommer selvsagt an på hva din kopp te er men hvis du ikke smiler av Ted Lasso (8.8) så er du rimelig kjølig, Shrinking (8.1) er tidvis skikkelig gøy og Severance (8.7) er virkelig noe for seg selv :)

Sjekket, jeg liker ikke han skuespilleren.. Han som spiller Ted.

Lenke til kommentar
Duriello skrev (11 timer siden):

Sesongavsluttning av The Pitt, hva skal jeg nå gjøre hver fredag? 🙄🙄

Hater normalt sykehusserier, men denne fenget noe voldsomt. Mulig greia er at det er fokus på jobben som gjøres, og ikke  "who is dr grey f-ing?" greier.. 😅

Om det frister med mer i noenlunde samme sjanger, litt undervurdert denne føler jeg, er normalt sett ikke glad i typisk sykehusdrama selv, men denne er bra. Steven Soderbergh har regi i alle 20 episoder.

Kan ses på max. 

https://www.imdb.com/title/tt2937900/?ref_=nm_flmg_job_1_cdt_t_18

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...