Duriello Skrevet torsdag kl 11:58 Del Skrevet torsdag kl 11:58 Papirkurven skrev (26 minutter siden): Så denne i går. Faen så fet filmingen er i denne. Hver episode er one-take, som gjør den så mye mer intens. Ekstrem gode skuespillere også. Blir nok noen Emmys på denne ja. Jeg føler jeg gikk glipp av ekstremt mye da jeg hengte meg veldig opp i hvor stilig filmingen var.🫣 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet fredag kl 05:58 Del Skrevet fredag kl 05:58 Adolescence var langdryg og kjedelig og siste episode gir ingen mening i det hele tatt, så hvorfor den har fått så mye skyt aner jeg ikke. Kunne bare ha søkt på serien og fått svarene på sekunder istedet for å se serien. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet fredag kl 06:39 Del Skrevet fredag kl 06:39 skaftetryne32 skrev (18 timer siden): The legend of vox machina som er en meget god og underholdende animert fantasy serie på samme strømmetjeneste. Ga denne et forsøk, men datt av etter første episode. Er det samme stilen hele veien? Jeg har begynt på den nye Daredevil serien, og første episode var god den. Det har tidligere vært en del drama rundt serien. De startet å filmne, men stoppet igjen. Visstnok skal den eneste endringen være at de har lagt til episode 1 og litt mer innhold mot slutten. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet fredag kl 07:17 Del Skrevet fredag kl 07:17 Sjørøver skrev (25 minutter siden): Ga denne et forsøk, men datt av etter første episode. Er det samme stilen hele veien? 3 år siden jeg så første episode, men ja er nok det. Prøvd Primal ? Vox machina er god underholdning, primal er faen steike meg kunst, fantastisk lyd og animasjon. From the mind of Genndy Tartakovsky, the visionary creator behind the Emmy® award-winning series Samurai Jack, comes a new tale that follows a caveman at the dawn of evolution as he forms an unlikely friendship with an almost extinct dinosaur. With suspense, heartbreak, excitement, love and fear all without a single word of dialogue, the series is a painting come to life, relying solely on music and graphic imagery to tell the story of two unlikely allies as they navigate through a treacherous world. After bonding over unfortunate tragedies, they seem to become each other's only hope of survival against a common enemy. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet fredag kl 18:27 Del Skrevet fredag kl 18:27 Primal er gull, synes ikke Unicorn: Warriors eternal klarte å leve opp til den. Vox Machina er ikke på samme nivå, men det er absolutt en underholdende serie. Det har kommet en rekke gode animerte serier de siste årene som ikke bare er humorserier, så det er jo gøy for oss som liker animasjon. Ellers er jeg med på hyllest-siden av Adolescence. Episode 3 var ganske wow, spesielt mtp at det var den første episoden de spilte inn, og første skuespillerjobb for han som spiller kid-en. Lenke til kommentar
Subara Skrevet fredag kl 22:24 Del Skrevet fredag kl 22:24 (endret) Svensk krim. Rebecka Martinsson 2. sesong, TV2Play. En fremgangsrik poitiadvokat reiser til hjemtraktene nord i landet i en sykemeldingsperiode og får fortiden litt for nært innpå livet. Hun blir fort engasjert i en ny drapssak, selv om hun egentlig skal ta det med ro. Jeg liker godt miljøskildringene og den nord-svenske dialekten, fra en bygd der tiden har stått stille, både i interiør- og personskildringer. Min svenske yndlingsskuespiller for tiden, Eva Melander, har rollen som lokal etterforsker. Mistenker at en annen kjent skuespiller dør beleilig under en forbryterjakt, fordi han skal på jobb i en annen serie. Feel-good krim bør la hoved-og birolleinnhavere overleve skuddramaene. Kanskje liker jeg at det er like stort fokuset på privatlivet som sakene de skal løse. Vi får konflikter både i nærmiljøet og på jobb. To kollegaer blir venner igjen etter en real slosskamp i snøfonnene, noe som ikke ville skjedd i dannede Stockholm. Eva Melander spiller også i Ulvesommer på TV2Play, som jeg ville se av samme grunn, svensk krim fra nordområdene mot finskegrensen-her med innslag av russiske kriminelle. Den tar også miljøet på kornet, langtransport, skogsmystikk og hvordan man kan bli fristet av penger. Finsk dyster, nesten karikerte personligheter som er introverte eller lette å manipulere. Dette skal få en til og smile, men smilet ble borte i lyden fra maskingeværene, hadde jeg nær sagt. Heldigvis er det ikke mange leiemordere i virkeligheten. Mangler ord for stilen, ikke feel-good i hvert fall. Av en eller annen grunn tenker jeg på Twin Peaks, som skal være surrealistisk. Synes ikke det passer helt, men serien har noe egenartet som gjør at den fester seg. Endret fredag kl 22:26 av Subara 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet fredag kl 22:58 Del Skrevet fredag kl 22:58 skaftetryne32 skrev (15 timer siden): Prøvd Primal ? Satt den på nå, etter å ha lagt mini. Det var vondt i pappahjerte. Tomeito skrev (4 timer siden): Ellers er jeg med på hyllest-siden av Adolescence. Episode 3 var ganske wow, spesielt mtp at det var den første episoden de spilte inn, og første skuespillerjobb for han som spiller kid-en. Hvor mye spiller den på det som faktisk skjedde og hvor mye er fiksjon? Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet lørdag kl 07:38 Del Skrevet lørdag kl 07:38 Sjørøver skrev (8 timer siden): Satt den på nå, etter å ha lagt mini. Det var vondt i pappahjerte. Ja første episoden er litt brutal sånn sett, er nok de som får smurt tårekanalene litt ekstra, det er noe av det jeg liker med denne serien egentlig. 1 Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet lørdag kl 11:44 Del Skrevet lørdag kl 11:44 Sjørøver skrev (12 timer siden): Hvor mye spiller den på det som faktisk skjedde og hvor mye er fiksjon? Hele serien er fiksjon Lenke til kommentar
Subara Skrevet lørdag kl 14:28 Del Skrevet lørdag kl 14:28 Duriello skrev (På 27.3.2025 den 12.58): Jeg føler jeg gikk glipp av ekstremt mye da jeg hengte meg veldig opp i hvor stilig filmingen var.🫣 Adolescence. Mener du realismen i det? Syntes den triste skolebygningen var ganske deprimerende og det som skjedde der, men kan tenkte meg at akkurat sånn er det i virkeligheten også. Og skummelt hvor liten kontroll voksne har over barn/ungdom og nettet. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/skaper-kraftige-reaksjoner-skummelt/17591244/ 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 14:42 Del Skrevet lørdag kl 14:42 Subara skrev (7 minutter siden): Adolescence. Mener du realismen i det? Syntes den triste skolebygningen var ganske deprimerende og det som skjedde der, men kan tenkte meg at akkurat sånn er det i virkeligheten også. Og skummelt hvor liten kontroll voksne har over barn/ungdom og nettet. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/skaper-kraftige-reaksjoner-skummelt/17591244/ Jeg mener først og fremst filmingen, at alt er en take. Har sett om igjen de scenene jeg misset nå, meget godt skuespill av gutten og far. Enig i det med kontroll på hva som skjer på nett, også synes jeg at skolesystemet (regner med at denne skolen er langt fra i å være alene om å ha det sånn) i England... Jeg vet ikke.. Man skjønner jo fort hvorfor og hvordan ting blir som de blir.. 🙄 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet lørdag kl 18:13 Del Skrevet lørdag kl 18:13 Ferdig med Severance sesong 2. Fortsatt strålende TV, men, jeg synes helt klart sesong 1 var best og jeg er usikker på veien videre her med tanke på alt som har skjedd i sesong 2. Frykter at det kan bli en serie som trekker ut lenger enn den burde. Nå har jeg spart opp to episoder med White Lotus som skal nytes i kveld. En 10/10 serie i min bok. Usikker om selve handlingen er så fantastisk, men det er noe med stemningen den serien greier å skape som er unikt for min del. Drømmer meg rett og slett bort til en annen verden for en stund. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet søndag kl 12:17 Del Skrevet søndag kl 12:17 Jeg begynte endelig å se Reacher. er på episode 2, men veldig imponert så langt. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet mandag kl 21:06 Del Skrevet mandag kl 21:06 skaftetryne32 skrev (På 29.3.2025 den 8.38): Ja første episoden er litt brutal sånn sett, er nok de som får smurt tårekanalene litt ekstra, det er noe av det jeg liker med denne serien egentlig. Over two years have come and gone since viewers last saw Spear and Fang on Adult Swim after a gutwrenching, yet hopeful Season 2 finale. Genndy Tartakovsky's Emmy-winning prehistoric sci-fi fantasy animated series Primal earned a renewal for a third season back in June last year, yet there's been little word since then about when fans can expect to return to the Samurai Jack creator's brutal anachronistic world. Tror ikke det tar så lang tid før det kommer mer. For 6 mnd siden hadde de animert det meste ferdig. ilpostino skrev (På 30.3.2025 den 14.17): Jeg begynte endelig å se Reacher. er på episode 2, men veldig imponert så langt. Jeg ble aldri helt bitt av basillen. Han ble for god og for smart for meg. Har flere venner som digger alle sesongene. Hvilken vinkling må jeg ha for å like serien? 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet mandag kl 21:24 Del Skrevet mandag kl 21:24 10 minutes ago, Sjørøver said: Jeg ble aldri helt bitt av basillen. Han ble for god og for smart for meg. Har flere venner som digger alle sesongene. Hvilken vinkling må jeg ha for å like serien? Litt av greia med Reacher er at han er god, smart og sterk. Jeg har et forhold til karakteren fra bøkene og det er sånn han er og sånn han er blitt populær. Et berg av en mann med "never så store som kalkuner" (hands the size of turkeys) Så du må liksom kjøpe karakteren. Gjør du ikke det så skjønner jeg at serien ikke falt helt i smak. Kan anbefale boka Ett Skudd (One Shot) om du har lyst på en liten intro. God å lese eller lytte. Ellers er det selvfølgelig ikke noe galt i å ikke like noe sjølv om andre gjør det. Har det sånn med mye jeg også. 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet mandag kl 21:59 Del Skrevet mandag kl 21:59 Du må være glad i vold. Han har jo en fantastisk evne til å havne i ville situasjoner i de rareste plasser i de mest utenkelige plasser. Den gutten har plott-rustning for å si det sånn. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet i går, 00:28 Del Skrevet i går, 00:28 Reacher S1 var veldig god, S2 var helt ok og S3 var noe å bruke tiden på. Hadde det vært noe annet enn Reacher så hadde jeg nok satt den på pause, som jeg gjorde med Clarkson Farm S3, som jeg holder på å se nå, som er bedre enn Reacher S3. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Jeg er på siste episode av Adolescence. Det eneste minuset jeg har å si er at det å være "incel" når man er 13 år er så teit at det er borderline umulig. Så det er en massiv logisk brist Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Martelè skrev (22 minutter siden): Jeg er på siste episode av Adolescence. Det eneste minuset jeg har å si er at det å være "incel" når man er 13 år er så teit at det er borderline umulig. Så det er en massiv logisk brist Få til ingen som er så lettpåvirkelige som 13-åringer. Se på hvordan skolehverdagen til de ungene var, legg til mediekjør og onlinepåvirkning fra folk som Tate osv, så... Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Duriello skrev (18 minutter siden): Få til ingen som er så lettpåvirkelige som 13-åringer. Se på hvordan skolehverdagen til de ungene var, legg til mediekjør og onlinepåvirkning fra folk som Tate osv, så... Du forstår ikke hva jeg prøver å si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå