Gouldfan Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars (endret) Nimrad skrev (3 minutter siden): Ikke enig i det hele tatt. Drive to survive er en av mine favoritter for tiden. Skjønner ikke hvorfor den skal måtte ha en egen tråd bare fordi du ikke liker det. Jeg synes det er forstyrrende med Reality tv i en tv serie tråd. Jeg respekterer at du og andre liker Reality. Men det er ikke relevant til tv serier. Endret 13. mars av Gouldfan 2 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Gouldfan skrev (8 minutter siden): Tror folk kommer til å være uenig med deg der. Det er heller ikke så mye reality-tv prat at man må flytte det ut. Såvidt denne tråden overlever i utgangspunktet. Og i tillegg tror jeg du hadde blitt overrasket over hvor mye av reality-tv som faktisk blir scriptet og hvor falskt det egentlig er. Og hva med serier som Planet Earth? Og så er det noe reality som er kanon, som Kongen Befaler og de andre Taskmaster-variantene. 3 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars I forhold til reality tenker jeg det er såpass lite aktivitet her at det ikke skader med litt realityprat, men, jeg forsøkte å dra i gang en dokumentartråd her uten hell. Doku-såper bør i hvert fall også kunne passe i den tråden. Enig med Nimrad vedrørende Drive2Survive. Ser siste sesong nå og elsker serien. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Comma Chameleon skrev (1 minutt siden): Tror folk kommer til å være uenig med deg der. Det er heller ikke så mye reality-tv prat at man må flytte det ut. Såvidt denne tråden overlever i utgangspunktet. Og i tillegg tror jeg du hadde blitt overrasket over hvor mye av reality-tv som faktisk blir scriptet og hvor falskt det egentlig er. Og hva med serier som Planet Earth? Og så er det noe reality som er kanon, som Kongen Befaler og de andre Taskmaster-variantene. Det værste er jo Reality som blir skriptet, da det skal forestille å være "vanlige mennesker" eller C kjendiser. Men denne tråden mener jeg er for å foreslå bra tv serier, som feks Game of Thrones, Breaking Bad, som er klassikere, eller nye tips om gode serier. Altså tradisjonelle tv serier med handling og gode skuespillere. Reality er jo i praksis gratis skuespillere, og da går det på bekostning av kvaliteten... Synes iallefall jeg. Er det ikke bedre for dere Reality tv fans å ha en egen tråd, der dere kan lufte meninger om Kjendis Farmen, Jon blir Bonde, Paradise Hotel og ex in the beach??? 1 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars (endret) Gouldfan skrev (22 minutter siden): Er det ikke bedre for dere Reality tv fans å ha en egen tråd, der dere kan lufte meninger om Kjendis Farmen, Jon blir Bonde, Paradise Hotel og ex in the beach??? Hvis praten blir såppass mye at det tar over tråden ja, men ser du tilbake over de siste årene så skjer det jo aldri. Snart nærmer vi oss mer meta-prat om reality enn faktisk prat om reality. Endret 13. mars av Comma Chameleon 1 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Comma Chameleon skrev (3 minutter siden): Hvis praten blir såppass mye at det tar over tråden ja, men ser du tilbake over de siste årene så skjer det jo aldri. Snart nærmer vi oss mer meta-prat om reality enn faktisk prat om reality. Jada det er ikke krise om det sniker seg inn litt Jon blir Bonde eller kjendis Farmen.. Men det er forstyrrende for meg da, men live and let live som Hippiene sa... Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Snakket om meta-Reality minner meg på serien til Nathan 'for you' Fielder, og Benny 'uncut gems' Safdie; The Curse. Virkelig en av de mest interessante seriene jeg har sett på lenge, en mye bedre drøfting av aktuelle temaer som gentrifisering, white privilege, dydsposering, kulturell appropriasjon, kapitalisme, altrusime, kunstigheten ved såkalt reality-tv, enn disse eksemplene man har sett i senere tid, som ikke er så rart, da det i stor grad bare dreier seg om grifting, fremfor noe ønske om å faktisk foreslå en analyse, eller holde opp et såkalt speil mot samfunnet. Det er likevel en morsom serie, men humoren er svært mørk, jeg kjente latteren min flere ganger reflektere tilbake til meg sev og satt seg fast som en litt vondt klump i magen. Det er ikke lov å akke seg over kvaliteten over kontemporære mediautgivelser uten å først sjekke ut The Curse. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars (endret) Det er vel lenge siden det var en så lang diskusjon om reality som den du startet nå så.... Er det en serie? Går den på tv? Da passer det inn her. Dagsnytt 18 får vi ta et annet sted. Alle lange diskusjoner kan skilles ut. Diskusjoner rundt enkeltserier som kan leve i seg selv kan jo godt ha egen tråd. Endret 13. mars av Jotun 3 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Gouldfan skrev (7 timer siden): Jeg synes det er forstyrrende med Reality tv i en tv serie tråd. Jeg respekterer at du og andre liker Reality. Men det er ikke relevant til tv serier. Det er vel der jeg er uenig. Det er jo en tv-serie, så hvorfor skal det ikke være relevant i en serietråd. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars (endret) Jada, nok diskusjon om reality-Tv. Jeg mener det er ok om dere vil ha det i denne tråden, jeg bare sa min mening. Idag er neste episode av House of David på Amazon. Det ser jeg fram til. Endret 13. mars av Gouldfan Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars (endret) Jotun skrev (På 13.3.2025 den 10.26): Personlig like eg dårlig paradise hotel serien. Gir meg ikke så mye. Jepp Anbefaler heller Paradise. Den hadde en av de drøyeste plot-twistene jeg har sett allerede i første episode. Ikke helt på linje med siste episode i 1899, men heller ikke så langt unna. Endret 14. mars av Jens Kr. Kirkebø 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars Godt i gang med sesong 3 av White Lotus nå. For en serie! Har ikke skjedd så veldig mye enda, men det er noe med stemningen og det visuelle i denne serien som bare treffer meg. Skikkelig virkelighetsflukt i min egen stue. 1 Lenke til kommentar
disk Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars Likte godt White Lotus sesong 2, men sesong 1 var ikke noe særlig. Glad eg ga s2 en sjanse. Kommer vel veldig an på hvilke gjester vi får, om det passer med oss som ser på Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars disk skrev (30 minutter siden): Likte godt White Lotus sesong 2, men sesong 1 var ikke noe særlig. Glad eg ga s2 en sjanse. Kommer vel veldig an på hvilke gjester vi får, om det passer med oss som ser på Sesong 2 var helt klart i en egen liga, men synes huske jeg likte sesong 1 også veldig godt. Begynner å bli en stund siden jeg så den. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 16. mars Del Skrevet 16. mars DukeRichelieu skrev (19 timer siden): Godt i gang med sesong 3 av White Lotus nå. For en serie! Har ikke skjedd så veldig mye enda, men det er noe med stemningen og det visuelle i denne serien som bare treffer meg. Skikkelig virkelighetsflukt i min egen stue. Hvis man liker White Lotus anbefaler jeg å se filmen Triangle of Sadness. Det er White Lotus-tema med volumet skrudd til 11 samt en dæsj spykuler og litt Fluenes Herre 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. mars Del Skrevet 16. mars Jens Kr. Kirkebø skrev (5 timer siden): Hvis man liker White Lotus anbefaler jeg å se filmen Triangle of Sadness. Det er White Lotus-tema med volumet skrudd til 11 samt en dæsj spykuler og litt Fluenes Herre Helt fantastisk film! 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. mars Del Skrevet 16. mars Noen andre som er beyond stoked for ny sesong av Black Mirror? Oppfølger til USS Callister og Bandersnatch ser jeg hvertfall veldig frem til. Håper bare ikke de kun skal ha AI-tema denne sesongen. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 16. mars Del Skrevet 16. mars Jens Kr. Kirkebø skrev (7 timer siden): Hvis man liker White Lotus anbefaler jeg å se filmen Triangle of Sadness. Det er White Lotus-tema med volumet skrudd til 11 samt en dæsj spykuler og litt Fluenes Herre Har sett den også. Og enig. Vet ikke om jeg nødvendigvis ville sammenlignet de to, men ser hva du mener. Andre tips? Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 16. mars Del Skrevet 16. mars Comma Chameleon skrev (På 13.3.2025 den 12.06): Hvis praten blir såppass mye at det tar over tråden ja, men ser du tilbake over de siste årene så skjer det jo aldri. Snart nærmer vi oss mer meta-prat om reality enn faktisk prat om reality. Jeg har lenge tenkt at en burde delt det opp i strømmetjenster, men tror det hadde blitt for magert og spredd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå