Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (2 timer siden):

At en Leiemorder i spion bransjen er homofil er greit, men ikke at han har sosialt nettverk av homofile i London.. Det er urealistisk og idiotisk. Gay eller hetro ingen ville hatt et sosialt nettverk. Det er sjølvmord.

Ser ikke hvorfor det skal være så urealistisk og idiotisk egentlig, men kan forstå at det vel ikke akkurat er heldig - med mindre man kanskje skal ha et cover eller lignende - eller karakteren ønsker det selv. 

Og du kan fint kritisere at spioner/leiemordere har sosiale nettverk i slike serier, men du beskrev dette i denne serien på en utrolig nedlatende og direkte diskriminerende måte ("ekle") direkte koblet til at det her var snakk om et homofilt forhold ("kvalm homo bøgeri"), og det var aller mest det jeg reagerte på. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (2 timer siden):

Ser ikke hvorfor det skal være så urealistisk og idiotisk egentlig, men kan forstå at det vel ikke akkurat er heldig - med mindre man kanskje skal ha et cover eller lignende - eller karakteren ønsker det selv. 

Og du kan fint kritisere at spioner/leiemordere har sosiale nettverk i slike serier, men du beskrev dette i denne serien på en utrolig nedlatende og direkte diskriminerende måte ("ekle") direkte koblet til at det her var snakk om et homofilt forhold ("kvalm homo bøgeri"), og det var aller mest det jeg reagerte på. 

Det var sex-scenene jeg reagerte på... Og det er vel ikke diskriminerende at jeg blir/ble kvalm av slik sex?

Hver sin smak?

Altså filmsmak...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 timer siden):

Det var sex-scenene jeg reagerte på... Og det er vel ikke diskriminerende at jeg blir/ble kvalm av slik sex?

Hver sin smak?

Altså filmsmak...

Har ikke sett serien, men kjenner også ofte på at sexscener kan få noe stor plass og være lite givenede for historien. Alt etter hvordan det er fremstilt og hva historien faktisk er.

Husker jeg syns " La vie d'Adèle/Blue is the warmest color " var frisk når jeg såg den første gang, men hadde muligens ikke satt like stor pris på den i dag.

Det provoserende med smaken din, sånn du uttrykker den, er jo måten du uttrykker den på. Ikke at du har en smak.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dune prophecy satt nesten for min del, klarte ikke helt å sette fingeren på hvor det skrantet for min del men noe manglet.

Nå er det The Office US for x antall gang...and I love it. Sitter som et skudd hver eneste gang.

Lenke til kommentar
3 hours ago, b-real said:

Dune prophecy satt nesten for min del, klarte ikke helt å sette fingeren på hvor det skrantet for min del men noe manglet.

Nå er det The Office US for x antall gang...and I love it. Sitter som et skudd hver eneste gang.

Etter mitt syn blir det for mange karakterer i for mange tidslinjer slik at ingen av dem får noe særlig med skjermtid og du rekker ikke bry deg om noen av dem. Spesielt ikke når historien hopper rundt i tid slik den gjør. Kanskje blir det bedre i sesong 2 når de forhåpentligvis er ferdig med å presentere bakgrunnen til de fleste av karakterene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
strike_ skrev (3 timer siden):

Noen tips gode mystikk/mindfuck serier ala From og Severence? Er snart ferdig med det som har kommet ut av serverence så trenger noe annet påfyll og er litt i mystikk humør om dagen.

Devs, Dark, The OA, Silo, True Detective sesong 1, Westworld

Tjaa, hehe, bare brainstormer

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for tips. Silo og true detective har jeg sett og de var gode. Venter i spenning på neste sesong av silo. Men da tror jeg faktisk det blir westworld neste,har utsatt den alt for lenge. Sikkert fordi den ligger så langt bak alfabetisk. :p har satt opp de andre du nevnte på lista også. Så da har jeg å se på en stund. 

Lenke til kommentar
12 hours ago, Comma Chameleon said:

Gode tips fra mandodiao der ja, resten av de du ikke har sett skulle jeg ønske jeg kunne se for første gang. Jeg ville nok også slengt disse på listen om du ikke har sett de: Black Mirror, The Leftovers, Mr Robot, Maniac.  

Maniac har jeg ikke sett, så den blir lagt til på lista :)

Lenke til kommentar
52 minutes ago, Dubious said:

High Potential er veldig bra, men jeg anbefaler ikke å se den enda, da S1 ender med en skikkelig cliffhanger.

Det er sånt jeg hater med serier som ikke er ferdig. 

Ryktene sier at S2 kan komme til høsten 2025. 

High Potential er en klassisk "ukas sak" serie der sesongens siste skurk også dukker opp i neste sesongens første episode. Den overbyggende historien er ikke så viktig at man ikke burde se dette. Hvis man ikke takler en slik cliffhanger kan man bare velge å vente med den siste episoden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...