Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Satte på "Mr Inbetween" istedet, og har nå sett alle 3 sesongene uten pause.
Desverre så har ikke Scott Ryan (Hovedpersonen i serien) vært med eller laget noe annet enn 1 film og serien.  Skulle gjerne sett mer med han.   

Får se "Warrior" en annen gang. 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

the Black Dove fikk gode kritikker, uenig  bortsett fra Keira Knightley, så er det kun klein spion urealistisk tull.

Jeg har ikke noe mot homofile i serier, men blir for dumt når de overdriver til det ekle.

Jeg slo av iallefall..

Urealistisk? Tenk The Kingsman bare at det er homofile istedenfor.

The Kingsgaylord neida...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (19 minutter siden):

the Black Dove fikk gode kritikker, uenig  bortsett fra Keira Knightley, så er det kun klein spion urealistisk tull med masse kvalm homo bøgeri.

Jeg har ikke noe mot homofile i serier, men blir for dumt når de overdriver til det ekle.

Jeg slo av iallefall..

Enig i at det var en veldig middelmådig spionthriller. Kjærlighetsdramaene tok for stor plass, og begge virket veldig påtatt. Spesielt det homofile forholdet ja, men også hovedpersons utroskap var det mer enn nok kjedelige flashbacks til. Ok underholdning, 3/4.

Lenke til kommentar
uname -i skrev (På 29.1.2025 den 13.42):

Leser SIlo-bøkene nå og er snart kommet frem til slutten av TV-seriens sesong 2.

Det er veldig store forskjeller og faktisk så synes jeg TV-serien er mye bedre. De frihetene de har tatt seg gjør hele universet mer mystisk og tempoet gjør at hele stemningen setter seg bedre. Ikke så ofte man kan si det.

Leste alle tre bøkene i et jafs etter å ha sett første sesongen, og er både uenig og enig. Bøkene er kanskje ikke de beste, men ble uansett besatt av å få svar på alle gåtene og finne ut hvordan alt skulle ende, så storkoste meg med å lese dem. Sesong to måtte jeg tvinge meg gjennom, syntes det gikk så trått, men det har nok mye med mye av spenningen nå mangler for min del, og blir forvirret av alt som kommer i serien som ikke var i bøkene. Men samtidig, nå kan det jo bli mer interessant for boklesere å se resten av serien, om de fortsetter å endre like mye kan det jo bli en helt annen historie til slutt. Og det er egentlig bok to jeg har vært mest spent på å se hvordan blir på tv, og det er vel der sesong skal begynne. 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (20 timer siden):

the Black Dove fikk gode kritikker, uenig  bortsett fra Keira Knightley, så er det kun klein spion urealistisk tull med masse kvalm homo bøgeri.

Jeg slo av iallefall..

Øhm, okey.... Kan være enig i at det ikke var verdens beste spinthriller, og enda en Netflix-serie som får litt mye oppmerksomhet, men fant den allikevel underholdende nok. Både Keira Knightley, Ben Wishaw og Sarah Lancashire er gode i sine roller, særlig de to sistnevnte som stort sett alltid bidrar bra i det jeg har sett dem i.

Men det om at kjærlighetshistorien til Ben Wishaws karakter, altså at han er homofil... Ekkelt? "kvalm homo bøgeri"? Kom igjen, 'a.  

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (29 minutter siden):

Kom igjen, 'a.

Vi må jo ha noen her som lever i den mørke middelalderen. 😝

På gangen på jobben har vi et bilde av en dame som ser seg selv i et helspeil, og jeg vet ikke om hun har på seg en tynn nattkjole eller lett sommerkjole. Hun ser litt gravid ut, hun kan være i andre trimester, men også veldig tankefull. En dag var det bildet borte, og ingen visste hvorfor. Det viste seg at en kollega hadde flyttet det inn i en bod da han synes det var så vannskelig å gå forbi da han forbant bildet med abort. Han er riktig nok den eneste på kontoret som hadde denne forbindelsen. Han fikk tvillinger mens jeg lå på sykehus (altså for 10-18 måneder siden). Jeg vet ikke om han om samboeren hadde prøvd lenge og samboeren hadde mistet i noen forsk på veien, men det var ingen som sa noe på at han synes det var vannskelig.

Det var en episode av The last of US som utelukkende var dedikert til to homofile menn, som også fikk en del oppmerksomhet. Det er kanskje ikke helt tidsriktig å synes homofili er ekkelt, vannskelig å se på eller whatever, men hvis @Gouldfan synes det er problematisk å få inn i sin egen stue synes jeg han skal få lov til å gi utrykk for det. Hadde han sagt noe ala "jeg skal drepe de j*vla homoene" hadde det vært helt annerledes. 

Endret av ilpostino
  • Liker 3
Lenke til kommentar
disk skrev (18 timer siden):

Kjærlighet mellom to menn, og så godt det ble gjort i Last of us er bra, men eg synes homofile sexscener er ekle rett og slett. 

Var det jeg mente, med overdriving...

Last of us elsket jeg. Og har ikke noe problem med at hun hovedrollen var lesbisk og ikke heller den episoden som omhandlet det snille homofile paret.

Kjærlighet blir helt greit med kyssing og gode ord. Men synes Black Dove gikk litt over the top samt at spiongreiene er helt urealistisk typ som i Kingsman og John Wick.

Om jeg skal ta spion realistisk så må det være realistisk og ikke en make up Salong som er info, eller en jallabutikk som gir våpen.

Det er ikke sånn det gjøres. Fronter finnes sikkert, men det er helt annerledes, en bokhandel eller noe annet. Og info er alltid en kafe eller en pub og ikke en make up Salong...

Fronter er ikke viktig i London, der gjøres ting etter boka, men i Uland og ellers i fiendeland er det fronter,  turistbyrå, bokhandel og cafeer.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (1 time siden):

Øhm, okey.... Kan være enig i at det ikke var verdens beste spinthriller, og enda en Netflix-serie som får litt mye oppmerksomhet, men fant den allikevel underholdende nok. Både Keira Knightley, Ben Wishaw og Sarah Lancashire er gode i sine roller, særlig de to sistnevnte som stort sett alltid bidrar bra i det jeg har sett dem i.

Men det om at kjærlighetshistorien til Ben Wishaws karakter, altså at han er homofil... Ekkelt? "kvalm homo bøgeri"? Kom igjen, 'a.  

At en Leiemorder i spion bransjen er homofil er greit, men ikke at han har sosialt nettverk av homofile i London.. Det er urealistisk og idiotisk. Gay eller hetro ingen ville hatt et sosialt nettverk. Det er sjølvmord.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (40 minutter siden):

Jeg så Kingsman-filmene i julen, og synes de var ganske lettbeint underholdning. Nesten litt i klasse med Austin Powers.

Ja men det er urealistisk. Og hvordan hadde filmene solgt om hovedpersonen var homo?

Men i seriene gjør de dette, fordi de får lov og sikkert fordi flertall av serie forfattere er gay eller de har en Woke agenda.

Det kan være fordi på streaming er alle abonnenter og det skal mer til for en backpacker homo scene til at man avslutter abbonemang.

Mens i en Hollywood film så jobber de med salg pr film.

Men er sikker på at mange Streaming forfattere er gay eller woke. Det er for obvious plagsomt tydelig.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (33 minutter siden):

de filmene tar seg ikke spesielt høytidig.

Jeg synes Kingsman filmene var helt ok og norsk regissør. Men generelt foretrekker jeg at spionfilmer og serier er realistiske.

Om ikke the black dove hadde blitt hypet opp slik den ble og gode reviews så hadde jeg ikke brydd meg, men jeg ble skuffet, vi ble skuffet...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (3 minutter siden):

Jeg digget Austin Powers-filmene da de kom og synes Fat Bastard fremdeles er kul. så har antageligvis litt annet syn enn deg på den kategorien. 

Austin powers elsker jeg, men det er ikke spion film men parodi på spion og ren humor film...

Seriøs spion film vs en hysterisk parodi på linje med naked gun.

Black dove gjør jo forsøk på å være seriøs i begynnelsen, men får mageplask problemer i story og realisme....

Den startet bra, men trynet... 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...