Gjest I1RRS7FlJH Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Leser SIlo-bøkene nå og er snart kommet frem til slutten av TV-seriens sesong 2. Det er veldig store forskjeller og faktisk så synes jeg TV-serien er mye bedre. De frihetene de har tatt seg gjør hele universet mer mystisk og tempoet gjør at hele stemningen setter seg bedre. Ikke så ofte man kan si det. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar (endret) For tiden koser jeg meg med denne tv-seriene fra 70-tallet: "The Rockford Files (1974-1980)". Anbefales :-) IMDb: "TV-serie om Jim Rockford, en tidligere straffedømt som har blitt privatetterforsker, og som heller vil stikke av enn å slåss, og som heller vil fiske enn å jobbe. Han er ikke feig, og han er ikke lat - bare heller på den forsiktige siden, det er alt." – Marty McKee ChatGPT: "Tempoet i The Rockford Files, spesielt i bilscenene, er så bra fordi det er bevisst, gjennomtenkt og designet for å styrke både karakteren og historien. Kjørestundene er ikke forhastede; de gir rom for refleksjon, bygger opp spenningen og bidrar til seriens generelle atmosfære. Det er dette subtile, men effektive tempoet som gjør at selv den mest hverdagslige bilturen føles som en viktig del av reisen." Endret 1. februar av backtoback IMDb oppdatert 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Protip, ikke se dagens The Pitt mens du spiser middag. 🫠 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar (endret) The Madness var en veldig fin serie på Netflix som jeg fikk tips om i Hjemmekino bladet. Det er en Action Thriller med en svart Cnn reporter og familien som havner i skikkelig trøbbel. Ikke Woke men handler om polariseringen i Usa, uten at den tar en skarp venstre sving eller side, iallefall i mine øyne. Endret 1. februar av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar Atib Azzad skrev (På 27.1.2025 den 16.26): Jeg så akkurat Mike Nichols miniserie Angels in America, serien ble belønnet med elleve emmys i 2004. Da jeg så den tenkte jeg serien måtte være produsert mye tidligere enn 2002 den voldsomme skjønnmalingen av USA, en slags selvsagthet rundt eksistensen av Abrahams gud, den litt reduktive fremstillingen av homofile, fikk meg til å anta serien var fra tidlig 90'tall. Men det var likevel definitivt en gøyal og stjernespekket serie, uredd for å trampe rundt med egen tematikk; foreslår de virkelig at AIDS er en straff fra gud? Er det virkelig mormonerne som har den beste forståelsen av situasjonen i himmelen? Al Pachino spiller en skamløs Roy Cohn (kanskje idag best kjent som Trumps mentor, men han har nok av andre forbrytelser i bagasjen). Kanskje ikke verdens mest elegante drøfting av AIDS-epedemien i USA, men likevel en gøyal sak, full av fortellerglede, uventede retninger, vakker fotografering, og spektakulære visuelle effekter. Jeg har ikke sett serien, men husker jeg hørte på tittelmelodien av Thomas Newman, som jeg liker godt. https://youtu.be/19q6JobAHK0?si=xPBZRoM3gDowsddS 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar Har noen begynt på Severance sesong 2? Holder nivået seg oppe? Samboer prøver få meg med på denne i kveld. Ser ellers at Dexter - Original Sin som ble diskutert snarest tidligere i tråden får ganske brukbare anmeldelser på iMDB. Litt overraskende. Noen som har sett? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar Jeg synes de to siste episodene av S2 av Rogue Heroes har tatt seg opp. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar DukeRichelieu skrev (4 timer siden): Har noen begynt på Severance sesong 2? Holder nivået seg oppe? Samboer prøver få meg med på denne i kveld. Kanonbra synes jeg. Historien, skuespillerne, produksjonsverdien, kinematografi, lyd. Det har vært lenge å vente mellom sesongene, men starten har vært topp og "worth the wait" som det sier! Får lyst til å se episodene i S2 på nytt igjen nesten kun pga. de flotte bildene og set design. Kunst! Vil ikke overhype det, det er fortsatt Severance så tar forbehold om at du likte S1, men for min del er det akkurat det jeg ønsker av serien! 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar Det kom et veldig nødvendig stikk i episode 2 for at eg skulle like den nye sesongen. Skjønte ikke en dritt før langt uti første episoden. Trodde eg hadde gått glipp av en episode, og forstod ingenting av det som skjedde. Men nå er det helt kanon igjen. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar 21 hours ago, DukeRichelieu said: Har noen begynt på Severance sesong 2? Holder nivået seg oppe? Samboer prøver få meg med på denne i kveld. Den er veldig bra, selv om jeg mistenker at vi kan ende opp med en skuffelse til slutt når alt det mystiske skal oppklares. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar ilpostino skrev (22 timer siden): Jeg synes de to siste episodene av S2 av Rogue Heroes har tatt seg opp. Støtter denne. De første 3 episodene var frustrerende å se. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Comma Chameleon skrev (På 1.2.2025 den 23.47): Kanonbra synes jeg. Historien, skuespillerne, produksjonsverdien, kinematografi, lyd. Det har vært lenge å vente mellom sesongene, men starten har vært topp og "worth the wait" som det sier! Får lyst til å se episodene i S2 på nytt igjen nesten kun pga. de flotte bildene og set design. Kunst! Vil ikke overhype det, det er fortsatt Severance så tar forbehold om at du likte S1, men for min del er det akkurat det jeg ønsker av serien! Reg2000 skrev (På 2.2.2025 den 16.55): Den er veldig bra, selv om jeg mistenker at vi kan ende opp med en skuffelse til slutt når alt det mystiske skal oppklares. Så bra! Ja, jeg likte jo sesong 1 svært godt. Noe av det mest originale jeg har sett på lenge. Har noen andre serier som jeg må se ferdig før jeg starter på Severance sesong 2, men dette lover godt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar "Warrior" en serie fra 2019 var bra i omtrent 7 minutter, så begynte kineserne å snakke engelsk. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar (endret) Dubious skrev (11 minutter siden): "Warrior" en serie fra 2019 var bra i omtrent 7 minutter, så begynte kineserne å snakke engelsk. Warrior er en kanonbra serie. Måten de switcher over til engelsk synes jeg er gjort på en god måte, der det er helt åpenbart at de egentlig prater kinesisk "in universe" men det er engelsk kun for oss seere. De switcher fram og tilbake basert på kontekst. Synes den metoden fungerer mye bedre enn mange filmer og serier som bare totalt ignorerer at de egentlig prater andre språk. Jeg kan skjønne at for noen blir det fortsatt ikke godt nok, men det er gjort så godt som det går an synes jeg. Endret 7. februar av Comma Chameleon 4 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Comma Chameleon skrev (29 minutter siden): Synes den metoden fungerer mye bedre enn mange filmer og serier som bare totalt ignorerer at de egentlig prater andre språk. Det har skjedd mye på denne fronten de siste årene(?). Ren dubbing har jo faktisk blitt veldig bra på nyere serier. Husker jeg så en serie/film ganske nylig hvor jeg ikke merket at det var dubba før 10 min-ish uti filmen. Jeg husker tilbake med gru på ferier i Spania med dubba episoder av Friends hvor de bare skrudde ned originallyden litt før de la på spansk oppå. Dubbing er noe litt annet og jeg unngår det, men det er åpenbart mer fokus på språk, både å oversette og ikke bare ha alt på ren engelsk hele tida. Må sjekke ut warrior ser jeg. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Var vel nettopp en sak om ai modifikasjoner på munnen til skuespillerne i la Palma på de dubbede versjonene? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar 1 hour ago, Comma Chameleon said: Måten de switcher over til engelsk synes jeg er gjort på en god måte, der det er helt åpenbart at de egentlig prater kinesisk "in universe" men det er engelsk kun for oss seere Chernobyl syntes jeg gjorde det veldig bra. Istedetfor å ha samtlige skuespillere prate en forferdelig påtvingi russisk aksent, så snakker alle britisk eller amerikansk engelsk - fra starten av. På den måten så blir det ingen språkbarriere, alle skjønner at samtalene foregår på russisk "in universe" som du sier, men for seere så er det engelsk. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Enig. Det verste er dubbing, så har du engelsk med landets aksent, så har du ren engelsk, så har du originalspråket som er best. De to siste er klart å foretrekke over de to første. Tenk å se Dark med dubbing eller engelsk med tysk aksent 💀 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Er på sesong 3 av shameless. Holder den samme nivået gjennom alle sesongene? Om jeg skal gi opp, så vil jeg helst gjøre det i tide. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar 15 minutes ago, Sjørøver said: Er på sesong 3 av shameless. Holder den samme nivået gjennom alle sesongene? Om jeg skal gi opp, så vil jeg helst gjøre det i tide. Shameless US? Det har vel sine ups and downs, men synes stort sett alle sesongene er bra. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå