Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Sjørøver skrev (18 timer siden):

Nja, hvilke vil du anbefale? Er ikke fan av friends og lignende. 

Tenkte mer på langfilmer, vet du spurte om serier, men er jo mange aktuelle filmer også. "Mens du sov" f. eks. ser jeg hver jul og "Sleepless in Seattle" syns jeg er en genuint god film.

Mad About You 

Gavin & Stacey

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18 hours ago, Jotun said:

Begynte på sesong 2 av severance. Men der måtte eg stoppe. Må se siste episoden i sesong 1 en gang til. Skjønte ingenting 🙈

Samme erfaring her. Det legges opp til med mindfuck i sesong 2.

Lenke til kommentar
toro6 skrev (1 time siden):

Ser ikke ut til å være så lett, nei. Svaret er som oftest: Skaff en VPN, da åpner det seg en ny verden.  

Finnes billigere løsninger.

De kunne gjort som de har gjort med musikk, en tjeneste for alt innhold. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Verdt å se denne om man har sett åpningssekvensen til Sesong 2 av Severance. Synes det var en utrolig kul åpningsscene, og gøy å se alt arbeidet som måtte til for å få det til. Visste at det var en del, men enda mer enn jeg trodde.

Spoiler for de første minuttene av S2E1, så klart.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
^fmj skrev (På 19.1.2025 den 4.28):

Tenkte mer på langfilmer, vet du spurte om serier, men er jo mange aktuelle filmer også. "Mens du sov" f. eks. ser jeg hver jul og "Sleepless in Seattle" syns jeg er en genuint god film.

Mad About You 

Gavin & Stacey

Seattle er det den Grunge filmen?

Noen som har testet Black Dove? Får gode anmeldelser....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 19.1.2025 den 1.30):

Silo; Sett hele sesong 2 i kveld, og er glad jeg ventet med å se serien for det var enormt "deilig" å se hele sesongen på rekke og rad uten pause. 

Synd det nå blir en lang ventetid på sesong 3, sansynligvis i starten av 2026.
De har sagt at det skal bli 4 sesonger, så kanskje vi får sesong 4 i 2027...

Noe å se fram til da. er bare i slutten av S1 enda og syns denne vokser.
Vet ikke om noen har sett "Fallout"? har et litt beslektet tema, med en ganske annen stil.    

Lenke til kommentar

Jeg så akkurat Mike Nichols miniserie Angels in America, serien ble belønnet med elleve emmys i 2004.
Da jeg så den tenkte jeg serien måtte være produsert mye tidligere enn 2002 den voldsomme skjønnmalingen av USA, en slags selvsagthet rundt eksistensen av Abrahams gud, den litt reduktive fremstillingen av homofile, fikk meg til å anta serien var fra tidlig 90'tall.
Men det var likevel definitivt en gøyal og stjernespekket serie, uredd for å trampe rundt med egen tematikk; foreslår de virkelig at AIDS er en straff fra gud? Er det virkelig mormonerne som har den beste forståelsen av situasjonen i himmelen?
Al Pachino spiller en skamløs Roy Cohn (kanskje idag best kjent som Trumps mentor, men han har nok av andre forbrytelser i bagasjen). Kanskje ikke verdens mest elegante drøfting av AIDS-epedemien i USA, men likevel en gøyal sak, full av fortellerglede, uventede retninger, vakker fotografering, og spektakulære visuelle effekter.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, Letterboxd said:

Noen som vet om klassiske MacGyver strømmer noe sted?

PlutoTV (gratis) tror jeg?

Hadde ihvertfall Macgyver tilgjengelig via en eller annen app på Samsung TV'n min i fjor. Kan også ha vært en av dem andre gratis TV-appene (Rakuten, Samsung TV el.l)

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...