Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (På 20.10.2024 den 23.08):

Finnes det egentlig noen gode rom-com serier? Ikke type big bang theory eller friends. Har sett på litt eldre filmer med Julia Roberts sammen med fruen, og vi begge kunne tenkt oss noen serier i samme stil. 

Sett alle de gamle klassikerne fra gullalderen, om man kan kalle det det?

Ellers kan jo sjekke ut Colin from accounts.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 14.1.2025 den 0.35):

Fytti katta, American Primeval er hysterisk bra laget...

Minner meg om filmen the Reverant med DiCaprio.

Deadwood kan gå å legge seg.. dette er mye bedre.

Tror American Primeval er en kort serie..

1 sesong er på 6 episoder.

Begynte på denne selv i går. Dette var herlig rått og brutalt uten å gå  rundt grøten greier. Det liker jeg :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
3 hours ago, Sjalottløk said:

Daredevil: Born Again

Ser fram til denne. Skal bli spennende å se om de opprettholder samme tonen og stilen

Oi! Det der hadde jeg ikke fått med meg en gang.

Er jo uansett lovende at både Charlie Cox, John Bernthal og ikke minst Vincent Dinofrio (herregud så bra han spilte Wilson Fisk) er tilbake i sine respektive roller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Dubious skrev (22 timer siden):

Jeg så fram til "Skeleton Crew", og fullførte episode 1, men klarte ikke mer i episode 2.

Enormt barnslig og irriterende. 

Synd, for det er en finfin serie. Ja, mer retta mot barn enn annet i SW-universet. Også skal det sies at det blir bedre utover i episode 2 og at den virkelig finner formen i episode 3. Har kost meg gjennom hele. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (31 minutter siden):

Synd, for det er en finfin serie. Ja, mer retta mot barn enn annet i SW-universet. Også skal det sies at det blir bedre utover i episode 2 og at den virkelig finner formen i episode 3. Har kost meg gjennom hele. 

Skal prøve igjen til helga.

Lenke til kommentar
^fmj skrev (På 15.1.2025 den 21.22):

Nja, hvilke vil du anbefale? Er ikke fan av friends og lignende. 

Ellers kan jo sjekke ut Colin from accounts

Likte den veldig godt, burde få mer oppmerksomhet. 

Skrotleif skrev (På 16.1.2025 den 21.14):

Synes Skeleton Crew var en trivelig serie, men kanskje litt dårlig timing å gi det ut rett etter The Acolyte siden de aller fleste har gitt opp Star Wars nå. Kunne sikkert blitt mer populær for fem år siden.

Rett etter episode 7 så hadde denne blitt sykt populær. Men nå har vi hatt flere dårlige filmer, sesong 3 av mando, obi wan, boba og acolyte var for det meste bortkastet tid og ressurser. I teressen min for star wars er ganske laber nå. 

Husker jeg boikottet han solo filmen etter episode 8, men synes det er veldig god nå i etterkant. Aldri vært noe fan av han solo i den originale filmene eller Harrison Ford, og det hjelper nok på. 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 14.1.2025 den 0.35):

Fytti katta, American Primeval er hysterisk bra laget...

Minner meg om filmen the Reverant med DiCaprio.

Opplevde også at den minnet om The Revenant i stilen, begge er også spunnet rundt historiske hendelser.
Vil si at filmen Hostiles (2017) også minner litt om disse i stilen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers kan jo sjekke ut Colin from accounts.

Rom Com så må Adam Sandler nevnes, og Lindsey Lohan.

Disse har masse slike filmer, the Wedding singer mener jeg å huske var bra, ellers liker jeg alle filmene deres.

Lindsey sin siste "Our little Secret" var hysterisk morsom, med den lille hunden til dyrlegen osv...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
2 hours ago, Sjørøver said:

Husker jeg boikottet han solo filmen etter episode 8, men synes det er veldig god nå i etterkant. Aldri vært noe fan av han solo i den originale filmene eller Harrison Ford, og det hjelper nok på. 

Solo likte jeg godt, men også der var vel timinga litt dårlig, bare noen få måneder etter den veldig splittende The Last Jedi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/16/2025 at 9:23 PM, Mala said:

The Acolyte var ett seriøst skudd for baugen ja, veldig elending. Håper folk får med seg at Andor sesong 2  skal på lufta i April da. Der er det i hvert fall kvalitet i vente :)

Så nylig Andor sesong 1 om igjen, og det var fantastisk å se om igjen. Var redd den ikke kom til å falle like godt i smak, men dette er en serie som holder seg godt. 

Ser Severance er komt ut med ep1 no, så då er bare å smøre seg med tålmodighet til alt er ute

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg etterspurte tilbakemeldinger rundt The Gentlemen tidligere i tråden. Så denne ferdig på nyåret og synes faktisk det var en veldig fornøyelig serie. Misforstå meg rett - det er ingen store serie. Men jeg koste meg. :) 

I kveld vurderer jeg å hedre David Lynch med et gjensyn av Twin Peaks. Det blir nok 3. eller 4. gang jeg ser denne.

Sterkt anbefalt til de som ikke har sett den enda. NB! Det kom en ny sesong i 2017, men jeg refererer her til de originale 2 sesongene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Silo; Sett hele sesong 2 i kveld, og er glad jeg ventet med å se serien for det var enormt "deilig" å se hele sesongen på rekke og rad uten pause. 

Synd det nå blir en lang ventetid på sesong 3, sansynligvis i starten av 2026.
De har sagt at det skal bli 4 sesonger, så kanskje vi får sesong 4 i 2027...

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Dubious said:

Synd det nå blir en lang ventetid på sesong 3, sansynligvis i starten av 2026.

Kødder du? Ahhh, akkurat ferdig med siste episode. Faen til sesongavsluttning da! Får meg nesten til å gå tilbake til å se serier når de er helt ferdig. Vente så lenge da mann.. Får kanskje plukke opp bøkene for vet ikke om jeg klarer å vente et helt jæva år eller 2.. 😛

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...