Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp sett sesong 2 av Squid Game. Hovedfokuset har snarere vært karakterene og utviklingen deres, enn konstant å presentere nye måter å dø på. En ting som er nytt er noe som skjer mellom hvert spill. Dette gir rom for å la flere av karakterene briljere og prestere tyngre. Det var bra så lenge, siste episoden derimot var en slags skuffelse. Muligens jeg burde tatt en titt på sesong 1 før jeg begynte?

Ellers, har noen erfaring med serien Hannibal? En av mine favoritter fra Danmark, Mads Mikkelsen, har rollen som Hannibal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alfred_A skrev (25 minutter siden):

Jeg har nettopp sett sesong 2 av Squid Game. Hovedfokuset har snarere vært karakterene og utviklingen deres, enn konstant å presentere nye måter å dø på. En ting som er nytt er noe som skjer mellom hvert spill. Dette gir rom for å la flere av karakterene briljere og prestere tyngre. Det var bra så lenge, siste episoden derimot var en slags skuffelse. Muligens jeg burde tatt en titt på sesong 1 før jeg begynte?

Så den ferdig i går kveld, jeg synes de klarte godt å spille videre på konseptet fra sesong 1 uten å bare følge samme oppskrift.

Spoiler

Jeg likte godt hovedhistorien. Jeg synes sidesporet med de som skulle redde de ble for døll/kjedelig. De kunne med hell gjort litt mer ut av det. Hva skjedde etter at kapteinen kasta han fyren over bord f.eks.? 

Lenke til kommentar
On 12/30/2024 at 7:27 PM, Alfred_A said:

Ellers, har noen erfaring med serien Hannibal? En av mine favoritter fra Danmark, Mads Mikkelsen, har rollen som Hannibal.

Må si jeg ble forvirret her litt.

Du så sesong 2 av Squid Game, etter å ha ikke sett sesong 1? Det var mellomrom mellom spillene i sesong 1 som også bygde opp karakterene. Det var jo på en måte et grunnlag for den "plutselige" ombestemmelsen hovedkarakteren i serien har gjort. Men ja, enig i at slutten på sesong 2 var litt skuffelse, spesielt siden det var et lite dødpunkt midtveis i sesongen, og dette kom serien litt opp ifra mot slutten av sesongen. Men heldigvis, siste sesong i 2025.

Hannibal er dritbra. Absolutt verdt å sjekke ut om du ikke har tidligere. Jeg elsker den.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Filmvenn said:

Må si jeg ble forvirret her litt.

Du så sesong 2 av Squid Game, etter å ha ikke sett sesong 1? Det var mellomrom mellom spillene i sesong 1 som også bygde opp karakterene. Det var jo på en måte et grunnlag for den "plutselige" ombestemmelsen hovedkarakteren i serien har gjort. Men ja, enig i at slutten på sesong 2 var litt skuffelse, spesielt siden det var et lite dødpunkt midtveis i sesongen, og dette kom serien litt opp ifra mot slutten av sesongen. Men heldigvis, siste sesong i 2025.

Hannibal er dritbra. Absolutt verdt å sjekke ut om du ikke har tidligere. Jeg elsker den.

My bad, dårlig formulering fra min side. Første sesong er sett og storkoste meg hele veien. Det tok 3 år før sesong 2 var på plass. Alderen som den er og hukommelsen leverer sporadisk, burde jeg muligens sett første sesong igjen før jeg tok reisen i sesong 2. Vurderer faktisk i dag å se første sesong på nytt innen kort tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg digger silo men HERREGUUUD så tregt de skal bevege hovedplottet. Vi er ferdig med 8 av 10 episoder i sesongen og vi burde maks vært på 5 nå. Ser ut til at totalt sett skjer det ekstremt lite fra slutten av sesong 1 til slutten av sesong 2. 

Det blir nok en bra serie å binge når alt er ute men foreløpig er det frustrerende tregt. Gruer meg til å vente på sesong 3.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (På 31.12.2024 den 18.46):

Takk for tipset om From. Sett de to første episodene nå og det var en kanonbra start. Her blir det binging 😂

Og der var alt sett 😂. Nesten ikke gjort annet enn å se serien. Over et år å vente på neste sesong da, så det er litt kjipt. 

Bra serie. Også problemer med at hovedplottet går litt for sakte, men ellers underholdende. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...