Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Comma Chameleon said:

image.thumb.png.74c6bf6c1e25f3b11b1d1ae058d7f62f.png

Hva i all verden er dette for noe teasing. Blir nok å se det for å unngå spoilers fra andre, men merkelig å slippe det på denne måten. 

Severance ser jeg veldig frem til. Skal til og med spandere popcorn med smørsmak for anledningen.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (39 minutter siden):

Så plutselig Squid Game s2 dukket opp her. Overrasket over at jeg ikke har sett noe til anmeldelser eller reklame?

Bor ikke i Oslo skjønner jeg? :)

Har vært mye reklame om dette på t-banene og generelt rundt om, helt siden starten av desember. Digg at alle episodene slippes med en gang!

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/15/2024 at 1:09 PM, DukeRichelieu said:

1 Dexter original?

Det har nå kommet ennå en dexter, original sin. Denne er visstnok før den første Dexter serien. Så bare 1 episode, var  helt ok.

Ellers har jeg sett hele BB og BCS på ca 1 måned. Det er mye innhold. Jeg klarer ikke helt å finne noe som kan følge opp disse. Det er en helt egen stemning og historiefortelling. Bare de lange introene der man ofte ikke vet helt hvor man er i tidslinjen, men går rett til handling. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Ble binging av hele Squid Game S2 i går ja. Bedre enn forventet synes jeg. Hadde mine tvil når de skulle følge opp den fantastiske første sesongen, men ble veldig positivt overrasket og likte den godt. Gleder meg til siste sesongen i 2025. La oss håpe det er mer til sommeren og ikke til julen. 

Nice! Gleder meg på denne. Likte veldig godt S1.

kremt skrev (47 minutter siden):

Det har nå kommet ennå en dexter, original sin. Denne er visstnok før den første Dexter serien. Så bare 1 episode, var  helt ok.

Ellers har jeg sett hele BB og BCS på ca 1 måned. Det er mye innhold. Jeg klarer ikke helt å finne noe som kan følge opp disse. Det er en helt egen stemning og historiefortelling. Bare de lange introene der man ofte ikke vet helt hvor man er i tidslinjen, men går rett til handling. 

Jøss.

BB er av serier jeg nå vurderer å se opp igjen. Lenge nok til at det er på tide. BCS så jeg 2 (?) sesonger av, men ble aldri helt frelst som av BB. Men hører mange som sier at de synes BCS er vel så bra som BB.

Lenke til kommentar

BCS season 1/2 var nesten bare oppvarming. Du har veldig mye bra i vente hvis du ser hele BCS. SIden du har sett BB før ville jeg faktisk sett BCS først, deretter BB. Det meste av BCS er satt i et tidsrom før BB skjer. Men de siste 4 episodene av BCS skjer etter at BB er ferdig. Man skjønner egentlig ikke alt før man har sett begge deler. Hvis man virkelig vil skjønne alt må man nok se om igjen 2-3 ganger.

Du kan også se El Camino hvis du er spesielt interessert, men det skjer ikke særlig mye i den.  Tidslinjen her er umiddelbart etter BB slutter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/27/2024 at 7:40 PM, ProphetSe7en said:

Hvilke serier som er kommet de siste 6 månedene som er verdt å få med seg? Har ikke begynt på nye nytt dette halvåret, så henger litt etter 

I januar så har man jo: 
Serverance, sesong 2 på AppleTV+
The Night Agent, sesong 2 på Netflix

American Primevale som er ny western-miniserie på Netflix med Taylor Kitsch, Betty Gilpin, Dane Dehaan og Jai Courtney.
The Pitt på Max som er nytt medisinsk drama med Noah Wyle som virker å være et mer realitisk tek på sjangeren. 

I februar har man miniserien Zero Day med Robert De Niro, Jesse Plemmons, Lizzy Caplan, Connie Britton, Dan Stevens og Angela Bassett blant annet. Pluss The White Lotus sesong 3 kommer på Max.

I mars har man Dope Thief som er krim thriller med Wagner Moura og Brian Tyree Henry pluss man har Ving Rhames og sånt med. Pluss komiseriene The Studio som er veldig mye en Seth Rogen-komedie mikset med litt Hollywood-satire, og Side Quest som er en antologi-serie i universet til Mystic Quest, som er den beste komiserien på AppleTV+

I april som har man Goverment Cheese som virker å være en komiserie litt i ånden til Serverance med Øystein Karlsen (Exit) på regi. Pluss Your Friends and Neighbors, et krimdrama med Jon Hamm i hovedrollen, som allerede er fornya for sesong 2.

Men dette er ca. det mest spennende foreløpig som har dato. Pluss det forventes vel at The Last of Us sesong 2 kommer i april-ish.

Endret av Filmvenn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi så ferdig sesong 1 av Dune: Prophecy og ble vel ikke helt overbevist. Det er tydelig at de har brukt mye penger på serien og den er flott filmet og de har beholdt estetikken fra Dune-filmene. Skuespillerne er også bra og det er mye interessant historie fra Dune-universet. Allikevel er det noe som mangler, og jeg tror det rett og slett blir for mange karakterer som tilsammen får veldlg liten skjermtid. Da rekker du ikke få noe særlig forhold til dem. Det hjelper vel heller ikke at det hoppes mye frem og tilbake i tid. Kanskje blir det bedre når sesong to kommer. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...