Alfred_A Skrevet onsdag kl 17:52 Del Skrevet onsdag kl 17:52 On 12/17/2024 at 10:38 AM, ilpostino said: Likte den serien veldig godt da jeg så den. Samme med InTreatment. Synes det var noe spesielt med begge de seriene. In Treatment er ukjent. Skal bli satt av tid til for å se noen episoder. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet onsdag kl 18:08 Del Skrevet onsdag kl 18:08 In Treatment er fin. Vær obs på at sesong 4 er et forsøk på å restarte serien med ny hovedperson. Ikke sett den, men sesong 1-3 er fin. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet onsdag kl 18:36 Del Skrevet onsdag kl 18:36 Jeg så sesong 4 for cirka et år siden. Jeg synes de klarte overgangen til ny hovedperson fint. Kjøpte en bok om Imago på grunn av den serien. Lenke til kommentar
Bone Skrevet torsdag kl 05:57 Del Skrevet torsdag kl 05:57 Mala skrev (På 17.12.2024 den 3:11 PM): Hekta på From her, drog meg rett inn kort tid inn i første episode. Vanvittig herlige greier! Helt enig! Startet på denne for en knapp uke siden, tror jeg. 3 episoder uti sesong 2 nå! 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet torsdag kl 17:33 Del Skrevet torsdag kl 17:33 (endret) Så akkurat La Palma på Netflix i går, endte opp med å binge hele greia på en kveld. Synes den var underholdene, men ikke helt topp notch. Liker disaster filmer, og den følger oppskriften. Langformatet med 4 x 45 min episoder burde egentlig gjøre seg bra, slik at man får tid til å utvikle karakterene. Ett eller annet gjør at den ikke blir innertier, men klarer ikke helt å sette fingeren på det. Er det for mange karakterer, slik at man ikke får tid til å utdype alle. Er det skuespillerne som ikke klarer å formidle karakterenes følelser slik at man blir glad i de? Er det rett og slett manus og direksjon som gjør det?. Mangler filmusikken / scoringen noe? Kanskje det er en kombinasjon av alt. Men allikevel, sterk 4 på terningen og fikk meg til å sitte oppe nesten 2 timer over vanlig leggetid, så helt borte var det ikke. Endret torsdag kl 17:34 av bzzlink 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet torsdag kl 23:01 Del Skrevet torsdag kl 23:01 Ekstremt ulogiske friheter i La Palma ødela for min del. Det var spennende nok og likte også miniserieformatet, men jeg river meg i håret over ting som ikke gir mening når det liksom skal være realistisk. Også litt vel påtatt den første spenningsscenen for å fange seeren, uten at det gir noe til handlingen som sådan. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet torsdag kl 23:34 Del Skrevet torsdag kl 23:34 Subara skrev (På 16.12.2024 den 10:21 PM): "Quisling", TV2 play. 5 episoder. Denne serien var jeg spent på. Jeg har fulgt den fra start og sett 1 episode i uken. Den gammeldagse måten å se serier på, som førte til at jeg glemte en del av handlingen. Jeg fylte på med for mye annen film underveis. Gode skuespillere her også. Den som gjorde mest inntrykk var svenske Lisa Carlehed som Maria Quisling. Hvordan hun veksler mellom ulike sinnsstillstander, gebrokken språkdrakt og videre over til russisk. Hennes gudstro fra hjemlandet, kjærligheten til og troen på ektemannen. Ofte halvt skjult bak et slør. Gard som Quisling har kanskje ikke like mye å spille på, da han filmes stort sett når han er i cellen, preget av tungsinn og sinne. Vi får feks. ikke sett han holde tale. Når han skal forsvare seg i rettsalen, er han allerede preget av fengselsoppholdet. Anders Danilesen Lie som prest og sjelesørger er ikke dum heller, da han har en særegen tilstedeværelse foran kameraet. Han innbyr til tillitt. Jobber hardt for å gi Quisling syndforlatelse, som ikke vedkjenner at han har gjort noe galt. Han har istedenfor reddet Norge, og ser på seg selv som en Messias. Innimellom er det ekte klipp fra krigen og frigjøringen, i ganske stor kontrast til miljøskildringene ellers i filmen. De har nok ikke hatt all verdens millioner å bruke på den, selv om interiør og klær er riktig. Den nye biografien om Quisling (tykk, og er visst i 2 bind) var til utlån på bibilioteket, men jeg gikk forbi. Jeg vil heller vite mer om Maria Quisling. Det var en interessant serie å følge med på, det var noen forutsigbare konfliktscener som jeg synes var dårlig gjennomført (Kona krangel med presten over at han representerer Quisling f.eks) og som dro ut for lenge. Vil si terningkast 4 totalt. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet i går, 07:00 Del Skrevet i går, 07:00 Bone skrev (På 19.12.2024 den 6:57 AM): Helt enig! Startet på denne for en knapp uke siden, tror jeg. 3 episoder uti sesong 2 nå! Søndags kveld forrige uke satte jeg i gang, ble ferdig med S3 i natt 😛 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 12 hours ago, Nimrad said: Ekstremt ulogiske friheter i La Palma ødela for min del. Det var spennende nok og likte også miniserieformatet, men jeg river meg i håret over ting som ikke gir mening når det liksom skal være realistisk. Også litt vel påtatt den første spenningsscenen for å fange seeren, uten at det gir noe til handlingen som sådan. Virker som de hadde litt vel mange ideer som ikke helt ble tatt ut til fullt potensial. Alle ingrediensene var der, men kaka ble ikke helt 100 for det. Spoiler Skilpaddene som stakk av visste noe Den autistiske broren som tegnet et perfekt kart, med lengde breddegrader Moralske valg: Fangen som de valgte å slippe fri, faren som ga opp setet sitt på båten som kom tilbake og haunted dem Backstoryen Til han islenderen, og han andre sjefen for instituttet Backstoryen og relasjonen mellom søskenparet til forskeren og broren. Han på UD som var ensom og begynnende relasjon med hun kollegaen Mange gode ideer, men kunne vært eksekvert bedre. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden bzzlink skrev (6 timer siden): Virker som de hadde litt vel mange ideer som ikke helt ble tatt ut til fullt potensial. Alle ingrediensene var der, men kaka ble ikke helt 100 for det. Skjul innhold Skilpaddene som stakk av visste noe Den autistiske broren som tegnet et perfekt kart, med lengde breddegrader Moralske valg: Fangen som de valgte å slippe fri, faren som ga opp setet sitt på båten som kom tilbake og haunted dem Backstoryen Til han islenderen, og han andre sjefen for instituttet Backstoryen og relasjonen mellom søskenparet til forskeren og broren. Han på UD som var ensom og begynnende relasjon med hun kollegaen Mange gode ideer, men kunne vært eksekvert bedre. Problemene jeg hadde var: Spoiler Generelt så skrev de seg kjapt ut av store logiske brister: Tenerife sitt høyeste punkt er 3700 moh. At det liksom var utrygt pga «en gass» fra en øy så ekstremt langt unna er bare oppspinn for å kunne skape den situasjonen de skapte med en trygg bukt. Ved tsunami-bølger trekker vannet seg ut før bølgen kommer. Det var null tegn til dette hverken der den oppsto eller på Tenerife der den traff i den bukta. Nyhetssendingene om ekstreme ødeleggelser i Afrika, Europa og flere hundre millioner berørte var helt absurd å se når folk på et fly på en flyplass noen kilometer unna kom seg unna med skrubbsår og vannet var borte etter få minutt. Flyplassen var jo på havnivå? Og flyet stod fint plantet på samme sted etter en tsunami på flere hundre meter? Jeg er ikke geolog, bølgeforsker eller hva det nå enn skulle være, men de greiene der ødela mye for min opplevelse av serien. 1 Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Problemet mitt med La Palma var hovedsaklig historien og karakterene, spesifikt familien. Veldig norskt utført om det går an å si. Datteren og alle valgene hennes var så håpløst elendig skrevet at jeg irriterte meg mest ved slutten av episode 4. De to første episodene var godkjente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå