Pastilleske Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Er det noen som vet om det går ann å bytte prosessor på en HP laptop? Systemet til laptopen: Microsoft Windows XP Home Edition Versjon 2002 Service Pack 2 HP Mobile AMD Sempron Processor 3000+ 789 MHz, 384 MB RAM Fysisk adresseutvidelse (Hentet fra System i Kontrollpanel) Trenger å gjøre noen forandringer for å kunne takle dataspillet The Elder Scrolls IV: Oblivion. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det går som regel greit å bytte prosessor i en laptop, men om det er verdt det er noe annet. Som regel når det gjelder spilling på laptop så er det skjermkort eller minne som blir problemer. Og den infoen du har skrevet her virker nesten som om du har hentet mens den er på batteri? Siden prosessoren bare kjører på 789mhz. Har selv en amd athlon 3000+ i min stasjonære pc og den kjører på 1,81ghz. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det hadde vaert veldig nyttig med modelbetegnelsen til lappisen, men jeg vil som Drkangel tro det ikke er CPU'en du har problemer med. Minne og grafikk ytelse er nok problemet. Minne kan du vanligvis lett gjoere noe med mens grafikken ikke er oppgraderbar (foruten noen ekstremt sjeldne tilfeller). - Per Christian Lenke til kommentar
no___________ Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Du kan berre glem å spille Oblivion på den laptoppen med mindre du får oppgradert skjermkort/ram i tillegg og nøyer deg med alt på lowest som igjen dreper spill gleden merkbart. Lenke til kommentar
plaank Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det går som regel greit å bytte prosessor i en laptop, men om det er verdt det er noe annet.Som regel når det gjelder spilling på laptop så er det skjermkort eller minne som blir problemer. Og den infoen du har skrevet her virker nesten som om du har hentet mens den er på batteri? Siden prosessoren bare kjører på 789mhz. Har selv en amd athlon 3000+ i min stasjonære pc og den kjører på 1,81ghz. 7955167[/snapback] Grunnen til at den kjører på 789MHz akkurat der er fordi den klokker seg ned ved u-krevende bruk.. Så den kjører nok på 1.6GHz elns til vanlig tipper jeg CPU'en burde klare TES IV:Oblivion på lave innstillinger, det er vel RAM'en og skjermkorte det står på ja, som sagt over her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå