Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruke 95 000,- på bil som 19-åring? (Billån)


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anbefaler deg ikke å låne penger til bil. Vent til du har kapital til å kjøpe selv, og kjøp deg heller en billig japaner rundt 90-modell som du får 0 utlegg på, og som du kan ha lenge bare du holder rusta borte. Billigere bil får du ikke.

 

Jeg er 18 selv og kjøpte en Toyota Corolla 93 mod til 25k. Den holder lenge til meg, og selv om jeg er veldig bilinteressert, så bryr jeg meg ikke om at det ikke er en bmw eller audi, for det har jeg fin råd til å kjøpe når jeg begynner å jobbe og blir "voksen" ;)

7961311[/snapback]

 

Sveising av japanske rustvrak kan fort bli en kostbar affære, som koster mye mer enn det bilen har gjort. Dessuten er det trafikkfarlig.

 

Audi er ikke dyrt å skaffe deler til, bare oppspinn. Når jeg kjøpte katalysator til min A4 kom det på 3500. Da var det alt fra midtpotten og fram til motoren. Synes ikke det var avskrekkendnde, med tanke på at katalysator er dyrt i seg selv. Dette var Walker annlegg.

 

Jeg vil heller ha brukt 95. 000 på trådstarter for en god og sikker bil. Ikke søren om jeg hadde turt å sette meg inn i en rustholk av et bilvrak. Har dessverre sett alt for mange biler som sleges som er modne for hoggeren.

Lenke til kommentar

Kjøpte en Golf II 85 mod som førstebil. Vraka bilen for et par måneder siden og kjøpte da en Audi A4 Avant. (Fortsatt i en alder av 18) Kjørecomforten er enorm og utseende er heller ikke feil. Tyske biler gruser japanerene i comfort og kjøreglede..

 

Om du får deg en jobb og sparer som en helt, bør det ikke være vanskelig å kjøpe seg en relativt god bil, innen kort tid. Kanskje ikke veldig gunstig å kjøpe en såpass dyr bil om du kun skal ha den kort tid, så det er vel muligens smartere å kjøpe en noe du slipper å låne penger til.

 

Hadde iallefall uansett valgt nazistål;) Det oser kjøreglede av de bilene!

Lenke til kommentar

Skal du ha med bilen når du er i forsvaret, eller vil den bare bli stående hjemme på gårdsplassen? Spør du meg høres det ganske ufornuftig ut å bruke masse penger på en bil som bare blir stående og ikke gjør annet enn å tape seg i verdi mens du er borte i militæret.

Du får jo ikke noen dårligere bil for samme summen når du er ferdig. Pluss at da har du sannsynligvis en god del dimmepenger som kan fungere som egenkapital når du skal søke om lån.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...