MindTooth Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei. Har begynt å sett etter bil. Men startet å se på billige biler. Men etter at en kompis igår kjøpte seg en WV Passat 1998 til 69 000,-. Ble jeg mere belaget på å kjøpe meg en nyere bil enn en 93' 240 Bilen jeg fant etter en kjapp titt, ble følgende: Audi A4 Avant 2000. Jeg innhar ingen egenkapital. Jeg har mulighet til å betale ned billånet hver måned på 1500,- og vil tro jeg kan få god hjelp av min far. Per idag har jeg ingen jobb. Men er starkt motivert til å få ut fingeren. Begynner i forsvaret til høsten. Det jeg lurer på, er vel egentlig hvor mye jeg burde da lån på. Eller om jeg skal ta lån i det hele tatt. Takker for alle svar Lenke til kommentar
JimL Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Vil tro du må vente til etter militæret med å ta lån, om ikke faren din går inn som kausjonist da. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ikke ta opp noe billån når du skal inn i mlitæret, vent heller når du er ferdig. Når jeg var inne (2001) så var det et par som slet litt med billånene sine. Husk at forsikring kommer i tillegg. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Skal søke befal. Så jeg vel kunne klare å betale lånet. Men avregistrer bilen mens jeg gjør første året. Da jeg tjener ikke mere enn 3500,- i måneden. Kommer til å reise til USA i 2009/10, så jeg vil ikke ha bilen så veldig lenge. Men kunne vært grei å ha nå frem mot høsten. Og ta å bruke den da jeg begynner å tjene godt som befal 2. året. Men hvis pappa stiller som kausjonist, og evt. bruker bilen mens jeg er i militæret. Kan det da være greit? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Du vil ha problemer med å få lån, hvis du er uten jobb. men du kan få det hvis du setter faren din opp som kausjonist Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 det er ikke å anbefale å ta lån nå.. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Har litt kontanter liggende. Og hvis jeg jobber i sommerferien, vil jeg kunne ha kontanter utover høsten. Kansje litt på vinteren neste år. Men noen som vet hvilken motor som sitter i den? Finner bare en 1.8T jeg. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Du skal bare ha bil i 2 år?Hvorfor ikke kjøpe en billigere? Lenke til kommentar
Henrik@@@ Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ville ikke anbefale å kjøpe audi som 19 åring,dyre deler,må ha kasko(helst) mye problemer Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Men noen som vet hvilken motor som sitter i den? Finner bare en 1.8T jeg. 7955320[/snapback] Sikkert en 1,6 eller 1,8 uten turbo. Ganske daue men snille ang forsikring. Litt kjip at det ikke er quattro men siden det en 2000 modell er det en generelt solid bil. Lenke til kommentar
Blablablabla Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Sånn som jeg oppfatter det, så skal du ikke ha bilen veldig lenge. Ville ikke ha brukt så mye penger i bil da, men heller funnet en billigere. Du finner jo eldre biler i god stand for en billig penge... Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ville ikke anbefale å kjøpe audi som 19 åring,dyre deler,må ha kasko(helst) mye problemer 7957502[/snapback] Man må da for all del ikke ha full kasko fordi det er en audi! Jeg er 18 år og kjører en Audi A3 selv. Har ikke hatt noe problemer med den, det eneste jeg har gjort er å bytte indre stabstag foringer, og at delene er dyre kan jeg ikke skjønne.. Betalte kr 200 pr foring. Synes ærligtalt dette var en usaklig kommentar. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ville ikke anbefale å kjøpe audi som 19 åring,dyre deler,må ha kasko(helst) mye problemer 7957502[/snapback] Man må da for all del ikke ha full kasko fordi det er en audi! Jeg er 18 år og kjører en Audi A3 selv. Har ikke hatt noe problemer med den, det eneste jeg har gjort er å bytte indre stabstag foringer, og at delene er dyre kan jeg ikke skjønne.. Betalte kr 200 pr foring. Synes ærligtalt dette var en usaklig kommentar. 7957910[/snapback] Audi ER dyrt å skaffe deler til!! snakker om egen erfaring. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hmm, har som sagt bare byttet stabstagforingene. Men at man må ha full kasko fordi det er en audi? Det er i allefall usaklig. Og i allefall av det jeg har forstått er det mange som har dyrere reservedeler enn audi. Se på Alfa Romeo, Mercedes... Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hmm, har som sagt bare byttet stabstagforingene. Men at man må ha full kasko fordi det er en audi? Det er i allefall usaklig. Og i allefall av det jeg har forstått er det mange som har dyrere reservedeler enn audi. Se på Alfa Romeo, Mercedes... 7958370[/snapback] For all del, mange som er dyrere. Det med kaskoen skal jeg ikke si noe på. Det får han bestemme selv. Lenke til kommentar
Ixil Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ville ikke anbefale å kjøpe audi som 19 åring,dyre deler,må ha kasko(helst) mye problemer 7957502[/snapback] Man må da for all del ikke ha full kasko fordi det er en audi! Jeg er 18 år og kjører en Audi A3 selv. Har ikke hatt noe problemer med den, det eneste jeg har gjort er å bytte indre stabstag foringer, og at delene er dyre kan jeg ikke skjønne.. Betalte kr 200 pr foring. Synes ærligtalt dette var en usaklig kommentar. 7957910[/snapback] Foringer er billig, begynn å spør etter originale deler som er til eksosanlegget og slike ting.. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Tar du lån på bilen krever vel banken kasko? Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Krevde iallefall ikke det når jeg tok opp billån! Lenke til kommentar
NoXify Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Anbefaler deg ikke å låne penger til bil. Vent til du har kapital til å kjøpe selv, og kjøp deg heller en billig japaner rundt 90-modell som du får 0 utlegg på, og som du kan ha lenge bare du holder rusta borte. Billigere bil får du ikke. Jeg er 18 selv og kjøpte en Toyota Corolla 93 mod til 25k. Den holder lenge til meg, og selv om jeg er veldig bilinteressert, så bryr jeg meg ikke om at det ikke er en bmw eller audi, for det har jeg fin råd til å kjøpe når jeg begynner å jobbe og blir "voksen" Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Bilinteresse handler da ikke om å ha en BMW eller en Audi, det handler om å ha en bil som føles rett, som du kan ha det morsomt med. På din egne måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå