dracula Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei Kjøpte dette kabinettet, men problemet var at det ikke fulgte med noen manual. I og for seg er det greit nok, fikk satt inn hovedkortet og satt alt på plass. Men problemet nå er de to viftene som fulgte med kabinettet. De ble koblet slik som denne tegninga viser: Men vifte styringa virker ikke noe særlig. Det virker som at jeg enten kan kjøre dem på full guffe, ellers så kan de slås av. Til og begynne med så startet de ikke hele tiden heller, men nå gjør de det. Nå er problemet at det ikke nytter hvor mye jeg skrur på viftestyringa, enten så er de på, eller så er de av. Jeg har også lest at de skal bråke endel når de kjøres på full guffe, men det gjør de egentlig ikke. Det er faktisk CPU vifta jeg hører mest (bruker den som kommer boxed med C2D E6600 foreløbig). Får ikke skjekket hvor mange rpm de kjører, da jeg ikke har installert OS ennå. Biosen viser ikke denne informasjonen (Asus P5B-E). Er det slik de skal være? Er det noen andre som har dette kabinettet, som kan gi mer informasjon om det? Lenke til kommentar
dracula Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Absolutt ingen som har dette kabinettet? Beklager bumpen, men vil gjerne vite mer om viftestyringa på kabinettet av de som eier en. Lenke til kommentar
dracula Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Enda et problem, PSU vifta går kun 690 RPM. Tror dette kommer av at jeg ikke satte inn powersupplyet opp-ned, men heller korrekt vei, jeg har hørt at PSU må settes inn opp-ned i dette kabinettet, er det noen som kan bekrefte det? Rører jeg ved PSU, så går vifta rundt 900 rpm. Viftestyringa er ikke så farlig loenger egentlig, temperaturen holder seg kjølig, så det er ikke noe problem om jeg ikke får styrt dem. Lenke til kommentar
Bleach Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Har kabinettet selv, men har aldri hatt noe problemer. Koplet opp viftene på viftestyringen som vist på tegningen, og alt funket fint. Jeg kan justere viftene opp og ned, men mine går ikke av sånn som dine. Har heller ikke hørt noe om at psuen skal stå opp ned. Jeg har en HyperType-R ett eller annet, og den monterte jeg helt vanlig. Kanskje det er noe galt med vifte justeringen..? Har en kompis som sleit veldig med en vifte justering, men han fikk en ny en og alt ordnet seg. Når jeg tenker meg om så var det ganske løse kontaker på den vifte styringa. Husker jeg sleit litt med å få kontakene i hverandre fordi pin'ene var løse.. Endret 20. februar 2007 av Bleach Lenke til kommentar
dracula Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Ja de kontaktene på vifte styringa er ganske løse, men jeg tror problemet er at jeg kobler til kontakten fra PSU som det står "case fan only" på, og den greier ikke å tilføre nok spenning til vifte styringa, så hvis jeg kobler til den kontakten som blir brukt til å tilføre IDE disker spenning, så tror jeg at det vil fungere helt fint. Det er PSU'en jeg egentlig sliter med. Monterer jeg den riktig vei, så fører det til at PSU vifta ikke går raskt nok. Problemet er at når jeg monterer PSUen riktig vei, så peker PSU vifta nedover (slik den skal), men så er det et par små metallplater i kabinettet som skal støtte PSUen, og enden av disse treffer den beskyttende greia utenfor PSUen (den sirkel formede metall beskytteren, som også holder PSU vifta på plass). Dette tror jeg fører til at vifta ikke går ved en tilskrekkelig hastighet, men kun 690 rpm. Fordi hvis jeg dytter PSU oppover, så går vifta helt fint. Monterer jeg PSUen opp ned, så blir det egentlig for dårlig ventilasjon, fordi det da vil være altfor lite mellomrom mellom vifta og taket (toppen av) på kabinettet.. Løsningen på problemet blir vel at jeg blir nødt til å montere den opp ned, også lage ventilasjonshull på toppen av kabinettet. Lenke til kommentar
Bleach Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Ja de kontaktene på vifte styringa er ganske løse, men jeg tror problemet er at jeg kobler til kontakten fra PSU som det står "case fan only" på, og den greier ikke å tilføre nok spenning til vifte styringa, så hvis jeg kobler til den kontakten som blir brukt til å tilføre IDE disker spenning, så tror jeg at det vil fungere helt fint. Det er PSU'en jeg egentlig sliter med. Monterer jeg den riktig vei, så fører det til at PSU vifta ikke går raskt nok. Problemet er at når jeg monterer PSUen riktig vei, så peker PSU vifta nedover (slik den skal), men så er det et par små metallplater i kabinettet som skal støtte PSUen, og enden av disse treffer den beskyttende greia utenfor PSUen (den sirkel formede metall beskytteren, som også holder PSU vifta på plass). Dette tror jeg fører til at vifta ikke går ved en tilskrekkelig hastighet, men kun 690 rpm. Fordi hvis jeg dytter PSU oppover, så går vifta helt fint. Monterer jeg PSUen opp ned, så blir det egentlig for dårlig ventilasjon, fordi det da vil være altfor lite mellomrom mellom vifta og taket (toppen av) på kabinettet.. Løsningen på problemet blir vel at jeg blir nødt til å montere den opp ned, også lage ventilasjonshull på toppen av kabinettet. 7983617[/snapback] Hmm, forstår. Prøv å koble en egen kontakt fra psu til vifte styring, uten at du kobler den til noe annet (sånn som cd rom, hdd osv). Muligens den får forliten strøm som du selv sier. Er bare å prøve seg fram. Håper du får til, for kabinettet har en utmerket kjøle kapasitet Lenke til kommentar
Yahoo Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) to spørsmål til dere som har Aerocool ExtremEngine 3T. etter det jeg har sett så er det ikke støvfilter på viftene. blir det ikke fryktelig mye støv i maskinen? hvordan er støynivået på maskinen? Endret 23. februar 2007 av Yahoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå