Gå til innhold

Video som Windows-bakgrunn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er mye morsommere/kulere å bruke MilkDrop Visualization i WinAmp som skrivebordsbakgrunn enn en eller annen trøtt film.

Men at dette skal være avhengig av dyreste Vista-versjon er jo helt på trynet. Jeg sitter her med en eldre maskin med Win 2000 og kan kjøre MilkDrop på desktop samtidig som jeg ser på DivX-filmer.

7956166[/snapback]

Nei, det er en misforståelse. Programmet ville nok fungere like greit på de andre versjonene, poenget at når man har kjøpt Ultimate, så har man indirekte betalt for noe som heter "ultimate extras". Har man valgt en annen versjon, så har man ikke betalt for disse programsnuttene.

7956349[/snapback]

Det jeg mente, var at jeg synes det er latterlig å ta grovt betalt for så små detaljer. Det finnes jo tross alt like morsomme alternativer som er gratis.
Lenke til kommentar

Så hvorfor ikke bare bruke dem da? Ultimate Extras er for dem som har Windows Vista Ultimate. Jeg ser ikke helt problemstillingen. Liker du ikke eller har ikke behov for ekstrafunksjonene som leveres så har du enda en grunn for ikke å kjøpe Ultimate. Da er vel alle fornøyde?

Edit: Slik jeg ser det er funksjonen grei nok. Det som kommer til å gjøre denne funksjonen stor er Stardock og skinneteamet/massen som står bak dem.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Video som bakgrunn vil jo spise ressurser. :)

7957008[/snapback]

Av grafikkortet.

7957020[/snapback]

Nå er det vel ikke alle grafikkort der ute som kan jafse i seg hva det skulle være av kodeker ;)

7957777[/snapback]

Tenker du på HD-innhold for eksempel? Brukeropplevelsen av denne funksjonen er limitert maskinvaren du har ja.

Lenke til kommentar

testet noe sånt med bsplayer en gang i tiden. meningsløst men morsomt...

problemet er som mange påpeker, at en mesteparten av tiden ikke ser stort til skrivebordet.

nåja, nå ligger jo skrivebordet som en del av win+tab rulleringen på vista da, så det er vel lettere å nå den der en i tidligere windows-utgaver...

Lenke til kommentar
Så hvorfor ikke bare bruke dem da? Ultimate Extras er for dem som har Windows Vista Ultimate. Jeg ser ikke helt problemstillingen. Liker du ikke eller har ikke behov for ekstrafunksjonene som leveres så har du enda en grunn for ikke å kjøpe Ultimate. Da er vel alle fornøyde?

Edit: Slik jeg ser det er funksjonen grei nok. Det som kommer til å gjøre denne funksjonen stor er Stardock og skinneteamet/massen som står bak dem.

Du tar jo ikke poenget hans (forøvrig noe av det samme jeg skrev tidligere), det er det å i det hele tatt ha dette som en ultima funksjon som er på trynet. Ultima tilleg ser jeg på som ekstra sikkerhets funksjoner - raskere support på produktet osv. Dette virker som et billig triks til å få dem som ikke trenger mer en premium i utgangs punktet til å kjøpe ultima.

Lenke til kommentar

Mener å huske at et program jeg brukte for lenge siden, kunne legge film, eller en rekke 3d efekter som bakgrunn i WinXP.

Det litt morsomme er at programet het Dreamscapes, mens microsoft kommer ut med Dreamscenes nå.

Edit: Sjekket litt nå, kan se ut som at jeg husket feil vedrørende video.

Link Dreamscapes

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
testet noe sånt med bsplayer en gang i tiden. meningsløst men morsomt...

problemet er som mange påpeker, at en mesteparten av tiden ikke ser stort til skrivebordet.

7960775[/snapback]

Kan tenkes at du kan skimte videoen gjennom halvtransparente vinduer.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...