Gå til innhold

Video som Windows-bakgrunn


Anbefalte innlegg

Nå er jeg ikke så negativ til hele video som skrivebord greia. Det må bare ikke ta så mye resurser. Men man slenger ikke Matrix bak der. Man lager noen mer "svaiende gress" "slow motion av silke i vind" "vann som sakte bølger i sommer solen". Ting som er "random" og ikke krever ett fokus punkt men er mer en svak svak effekt i bakgrunnen og skaper dypte og ett miljø.

Det er sikkert greit nok, men regner med at mange som meg har vinduer oppe når de holder på med PCen, det er svært sjelden jeg sitter og ser på desktop'en.... Og dersom jeg ikke bruker PCen, så skrur jeg av skjermen(standby).

7955484[/snapback]

 

Det er jo et godt poeng.. Jeg ser jo stort sett aldri på desktop'en..

Sitter jeg på PC-en, så gjør jeg jo noe på den, og da er det ikke ofte desktop'en er fremme akkurat..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at når jeg hørte om denne funksjonen, så tenkte jeg: Hvem vil vel ha 2 Fast 2 Furious spinnende i bakgrunnen? Det vil jo kreve masse av PCen også... Men jeg ble litt mer interessert når jeg så hva resten av brukerene tenker :) Tenkte ikke tanken på bål, feks, eller noe i den duren, tenkte film, jeg :p Vil det være lyd også? Koselig bål-lyd i 5.1 surround :p

Lenke til kommentar
Som en nevnte lengre opp i tråden, så er det sykt at dette er avhengig av versjon av OS. Dette er for meg første eksemple med problemet.

7955305[/snapback]

 

Syntes versjon inndelingen er helt grei jeg, nå kan de som ikke ønsker mer enn de- og de funksjonene kjøpe "billig" utgaver som bare har de gitte funksjonene du er ute etter, og de som ønsker alt- og ingen ting kan skaffe seg "Ultimate" som gir deg alt av det du måtte ønske..

Dette med "Ultimate Ekstra" er jo en helt naturlig ting, ligger litt i navnet, det er den ultimate versjonen, og den dyreste.. Det gir som oftest litt ekstra dilldall til den som måtte ønske det..

 

En annen ting, som sikkert også var en av hovedgrunnene til denne versjon inndelingen fra Microsoft sin side i førsteomgang, var nok alle søksmålene de har fått imot seg med at de og de funksjonene osv blir tvunget på bruker via operativsystemet.. Nå tilbyr de flere versjoner, så du som bruker i større grad kan kjøpe det du måtte ønske.. Ikke bare en "Home" og "Pro" utgave, der du får alt eller ingen ting.. Nå har du litt flere valgmuligheter.. Og det skader jo ingen..

Ultimate koster ca det som XP Pro kostet i sin tid, og Home Basic mindre enn XP Home.. Det gir bare muligheten for folk som ikke trenger mer enn de helt standard funksjonene til å ikke måtte betaler for mer enn de har behov for, og de som vil ha MediaCenter kan kjøpe Home Premium, trenger du RemoteDesktop har du Buisness, vil du ha hele pakken tar du Ultimate osv.. Det er jo knall for oss som brukere, skjønner ikke helt hva du klager sånn på..

7955447[/snapback]

 

Men dette bygger videre opp under hva jeg mener er ett større problem. Å fragmentere markedet og få noen få til å betale ut av nesa og la de som ikke har råd få ett dårligere produkt. Jeg ser denne modellen både i software og hardware markedet og jeg må innrømme at jeg enda ikke helt ser fordelen med den.

 

Se for deg markedet som en kake. Ett lite stykke på 25% av kaka kjøper ultimate. De betaler dobbelt så mye. 50% kjøper den billigste...og de resterende 25 fordeler seg ett sted i mellom den billigste og dyreste.

 

Hva om du fikk 100% til å kjøpe til en pris som var biiiiiittelitt over det dyreste og VELDIG mye billigere enn den dyreste. Ville ikke det være en modell som i alle ledd av prosessen er billigere å drive, selge og distribuere og oppdatere? Alle betaler det samme, alle får det samme og alle oppdatere det samme. Til samme billig pris. Hvorfor skal man presse masse penger ut av en liten gruppe mennesker og irritere de som ikke føler de har råd til de kule tingene? Jeg synes denne modellen til MS skaper irritasjon og frustrasjon. Min far hadde fint kjøpt den billigste og irritert seg grenseløst om han plutselig ikke fikk bruke noe fordi han ikke viste han trengte den dyreste.

 

Nei...det er høl i hue hele modellen!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke så negativ til hele video som skrivebord greia. Det må bare ikke ta så mye resurser. Men man slenger ikke Matrix bak der. Man lager noen mer "svaiende gress" "slow motion av silke i vind" "vann som sakte bølger i sommer solen". Ting som er "random" og ikke krever ett fokus punkt men er mer en svak svak effekt i bakgrunnen og skaper dypte og ett miljø.

Det er sikkert greit nok, men regner med at mange som meg har vinduer oppe når de holder på med PCen, det er svært sjelden jeg sitter og ser på desktop'en.... Og dersom jeg ikke bruker PCen, så skrur jeg av skjermen(standby).

7955484[/snapback]

Nå har ikke jeg planer om å bruke Windows Vista Ultimate, i alle fall ikke på maskiner der jeg bestemmer hva slags OS maskinen har. Eksempelet jeg har sett på YouTube (Linux med XGL/Beryl) er imidlertid et noenlunde fornuftig scenario.

 

Video surrer i bakgrunnen (desktop, men det fungerer jo sikkert like greit med fullscreen video), vinduet man arbeider i settes semi-transparent, og så ser man litt video mens man arbeider. Tror det blir mindre effektiv jobbing, men for opplæring (spesielt i bruk av dataprogrammer) er det sikkert glimrende.

Lenke til kommentar

Det er mye morsommere/kulere å bruke MilkDrop Visualization i WinAmp som skrivebordsbakgrunn enn en eller annen trøtt film.

Men at dette skal være avhengig av dyreste Vista-versjon er jo helt på trynet. Jeg sitter her med en eldre maskin med Win 2000 og kan kjøre MilkDrop på desktop samtidig som jeg ser på DivX-filmer.

Lenke til kommentar
Det er mye morsommere/kulere å bruke MilkDrop Visualization i WinAmp som skrivebordsbakgrunn enn en eller annen trøtt film.

Men at dette skal være avhengig av dyreste Vista-versjon er jo helt på trynet. Jeg sitter her med en eldre maskin med Win 2000 og kan kjøre MilkDrop på desktop samtidig som jeg ser på DivX-filmer.

7956166[/snapback]

Nei, det er en misforståelse. Programmet ville nok fungere like greit på de andre versjonene, poenget at når man har kjøpt Ultimate, så har man indirekte betalt for noe som heter "ultimate extras". Har man valgt en annen versjon, så har man ikke betalt for disse programsnuttene.

Lenke til kommentar
Nei, det er en misforståelse. Programmet ville nok fungere like greit på de andre versjonene, poenget at når man har kjøpt Ultimate, så har man indirekte betalt for noe som heter "ultimate extras". Har man valgt en annen versjon, så har man ikke betalt for disse programsnuttene.

7956349[/snapback]

 

Hvordan kjører man milkdrop som bakgrunn?

Lenke til kommentar
Hvordan i alle dager får man dreamscene til å funke? Alt jeg kan se til programmet er når jeg rightclicker desktopen min, der er det ett grået ut valg som jeg ikke får gjort stort med :|

 

Noen som vet?

7956607[/snapback]

 

Har du Ultimate versjonen av vista da?

 

For alle som er bekymret for at denne kun kommer til dyre Ultimate, så kommer det sikkert en crack, eller en av samme type fra ett annet selskap.

 

Men som en annen sier her inne, det hadde vært kult om man kunne hentet den videoen fra ett webkamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...