Mazeking Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Har løst problemet med mm og win7 og iphone. Trur det var for mye ræl installert. En reinstallasjon med win7 enterprise fiksa biffen :-) Så over til et MM spørsmål. Har lest et sted at man kategorisere musikk på en annen måten enn å bruke sjanger taggen. Kan jeg har lest et sted at man kunne opprette en bibliotek eller en "gruppe" for en bestemt musikk type og putte alt inni der. Feks. putte all metal, rock, stoner rock, under Pappas musikk og bytte alle audiobooks, lydbøker, spokenword etc i en egen "Lydbok" gruppe som ligger på et høyerer nivå enn genre/sjanger taggene som ligger i mp3 filene. Da kan man enkelt sortere vekk alt man har av barnebøker og lydbøker når gutta skal ha vorspiel. Fint for å få bedre oversikt i biblioteket når man går igjennom ny musikk og legger inn og rydder opp. Noen som har peiling på hvordan dette fikses i mm? Lenke til kommentar
blured Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Vet at du har en egen tag som kalles grouping, men personlig har jeg ingen erfaring med å bruke dette. Ellers så har man en funksjon der en kan dele biblioteket inn i deler. Høyreklikker du på bibliotekikonet får du opp noe som heter filter. En kan lage ulike filtere og skru på dette i ulike situasjoner, f.eks. har jeg et eget filter for klassisk musikk. Men for å skille ut barnebøker og lydbøker (som jeg allerede er sortert ut, er de riktig tagget) må du sørge for å tagge det, evnt alt det du vil høre på, slik at du i filter funksjonen faktisk har noe konkret å filtrere ut. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Vet at du har en egen tag som kalles grouping, men personlig har jeg ingen erfaring med å bruke dette. Ellers så har man en funksjon der en kan dele biblioteket inn i deler. Høyreklikker du på bibliotekikonet får du opp noe som heter filter. En kan lage ulike filtere og skru på dette i ulike situasjoner, f.eks. har jeg et eget filter for klassisk musikk. Men for å skille ut barnebøker og lydbøker (som jeg allerede er sortert ut, er de riktig tagget) må du sørge for å tagge det, evnt alt det du vil høre på, slik at du i filter funksjonen faktisk har noe konkret å filtrere ut. Vil det si at i filteret ditt for klassisk music så er alle filer tagget med Classical Music eller har du flere genre tagger som du samler under "klassisk music" filteret ditt? Lenke til kommentar
blured Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 I min situasjon blir det litt spesielt for jeg skiller klassisk og "vanlig musikk" ved å plassere det på to ulike plasser på disken. Men jeg kunne gjort det ved å velge at under "klassisk musikk-filteret" mitt så var det kun sanger tagget "Classical" som skulle vises i biblioteket. Uansett, filter funksjonen fungerer egentlig på samme måte som en AutoPlaylist bare at det gjelder for hele biblioteket. Du legger simpelthen bare inn kriterier, enten de er inkluderende eller eksluderende, og filtrerer på den måten biblioteket. Skal du få det til å fungere slik du ønsker må du imidlertidig sørge for at sangene du vil høre på, (evnt sangene du ikke vil høre på, elller evnt begge...) er tagget slik at du på en eller annen måte kan skille dem fra hverandre i filter funksjonen. Her antar jeg at "grouping" vil fungere ypperlig. Et annet alternativ er selvfølgelig at du bruker en av custom-feltene. Lenke til kommentar
ZumaZumarum Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 En del plater har spor som f.eks. er så eksperimentelle og sære at det ikke går an å høre på dem. Disse markerer jeg med "bombe" i min vurdering. Dette bryr Auto-DJ seg ikke om og spiller disse sporene som det passer ham. Kan spor med bomber filtreres vekk, eller kan de holdes unna på annen måte? Kan selvsagt slette filene, men det blir liksom for dumt å ødelegge albumene, da. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Har nå byttet ut min eksterne HDD med en større variant. Flyttet over alle filer og satt til samme stasjon som tidligere. Men så finner jeg ut at MM bruker serienr på HDD, og ikke bokstav for å finne musikken. Hvordan får jeg den til å skjønne at musikken ligger på "nytt" sted enklest mulig? Edit: Fant ut av det. Brukte scriptet tilgjengelig i denne tråden: http://www.mediamonkey.com/forum/viewtopic.php?t=8975 Endret 19. august 2009 av XmasB Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Men alt er visst ikke fryd og gammen likevel... Etter at jeg fikk byttet ut disken, som fungerer glimrende på pc'en med Mediamonkey, har jeg fått store problemer med min iPod Classic. Etter synk vises ingen låter på poden, og MM varierer i hva den mener er tilgjengelig på poden, fra å ha alle filer, til bare et knippe. Jeg har forsøkt "Rebuild Device dabase" og synking uttalige ganger uten at dette har hjulpet. Hvordan kan jeg få fikset dette? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Nullstill ipoden og legg inn alt på nytt. Hadde lignende problemer en stund tilbake, men har sluppet det den siste tiden. Vet ikke hva jeg eventuelt har gjort eller om det var (u)flaks. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Ja, jeg får prøve det. Men reset i seg selv sletter ikke innhold, tror jeg? Får lete litt på Google. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Reset i itunes fikser det vel? Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Reset i itunes fikser det vel? Ja, og foreløpig ser det bra ut. Men tar litt tid å synke ipoden igjen. Edit: Det lille jeg har gjort av testing tyder på at filene blir riktig på iPoden, men... Jeg får ikke lenger synket alle låtene i en go. Etter noen hundre filer avbrytes synkroniseringen, og jeg må starte den igjen. Jeg har 110gb jeg skal ha synket selvsagt, så dette går jo ikke. Endret 25. august 2009 av XmasB Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Noen måte å fjerne de "søke på amazon"-tegnene som kommer ved siden av artistnavn, album osv osv? Utrolig irriterende og unødvendig funksjon. Lenke til kommentar
ssf Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Verktøy -> Alternativer -> Utseende -> Fjern haken ved "vis linker i spilleliste" Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hmm, nå sliter jeg litt her. Får ikke til å scrobble til last.fm. Jeg har Mediamonkey 3.1.1.1261, og den skal da ha integrert støtte for last.fm, men når jeg skriver inn passordet og sånn så virker den ikke. Jeg prøvde også å laste ned Last.fm_Scrobbler_1.0.1.12.mmip, men da får jeg installation error og ingenting hjelper egentlig. Jeg bruker Vista, med UAC avslått og lurer på hva jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Seint svar, men skal du installere scripts i MM, bør du starte MM med administrative rettigheter. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Så du sier at dersom jeg starter MM som administator og installerer scripts, så funker det? (mest sannsynlig)? Lenke til kommentar
Jome Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ønskeliste MediaMonkey 4: * Raskere start-up, MM 3.x går alt for tregt nå, selv med lynrask PC, SSD og Windows 7. * Hurtigere respons. Skal ikke så mye til for at MM sakker ned. * Mindre bloat. Trenger vel strengt tatt ikke være 100 knapper/snarveier aktivert by default.. * Bedre Windows 7 integrering. F.eks Aero-vindu for gjennomsiktighet, og mulighet for Aero snap. * Bedre default skin. Tiden har løpt fra utseendet på MM, ser litt 90-talls ut, selv om VitreousBlue er ganske bra. * Flere skins/plug-ins, se til Firefox.. utvidelsene må man ofte inn i forum for å finne, for tungvindt. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Er det snakk om en MM4? Altså, jeg skjønner jo at den etter hvert sikkert vil komme en eller annen gang.. men, er det slik at den er forventet iløpet av noen måneder? Selv har jeg ingen av dine ønsker på min eventuelle liste.. bortsett fra kanskje det siste, hvor løsningen kunne ha vært noe slik som hos Firefox.. at man søker i et eget utvidelsevindu og så installerer slik sett, og ting er ratet osv! På min ønskeliste står det ikke så mye.. ønsker i grunnen flere sånne "sorteringsvinduer" (de 3 som er øverst, ved valg.. jeg ønsker at det kunne ha blitt økt til 5, eller noe.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Nå må jeg si meg enig i det med treghet.. Det skal sies at jeg kjøpte ny HDD til min bærbare, og den har 5400 RPM i stedet for 7200 RPM.. Jeg installerte Windows 7 også (hadde tidligere Vista).. Men, fra å egentlig starte opp "med en gang", noen sekunder før vinduet kommer opp, men så er alt okei.. Nå bruker den lang tid på å starte opp.. og ikke bare det, den må telle opp album, og man ser den gjør det, veldig treigt.. Det står "reading tracks" en veldig lang periode.. hmm.. som om den legger til album og sanger på nytt for hver gang.. nesten som om den overvåker, men det har jeg ikke satt den til å gjøre! Installerte nyeste versjon av MM3. Noen tanker? EDIT: Glemte å nevne, men har jeg først startet MM én gang, og lukker den (altså helt avslutter), og starter igjen, så går det veldig raskt, slik det skal gjøre.. men, etter en restart: nope.. EDIT 2: Jeg tenkte å ta i bruk FILTER, men hvordan jeg på lettest mulig måte skifte disse filterne? Altså, å ikke gå veien via options, etc.. men, vil gjerne ha en "høyreklikk"-funksjon, eller en knapp på menylinjen.. Endret 21. november 2009 av Bone Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Så du sier at dersom jeg starter MM som administator og installerer scripts, så funker det?(mest sannsynlig)? For meg gir i alle fall MM bare feilmeldinger når jeg prøver å installere scripts uten administrative rettigheter (testa under vista basic 32-bit, vista hp 64-bit og 7 ultimate 32-bit, alltid med UAC). Tror ikke vi kan forvente 4.0 med det nærmeste, vi er på 3.2 nå, og v2 gikk helt til 2.5. Ellers - "Leser spor" tror jeg betyr at den leser av den nåværende spillelista (info om taggin, etc.). Prøv å starte med ei tom avspillingsliste i stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå