Gå til innhold

MediaMonkey v4-tråden: 4.0 med videoavspilling/-synkronisering: Norsk på vei!

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ett spørsmål. Når man stopper en sang midt i, og ved en senere anledning vil høre på den igjen, begynner alltid mediamonkey å spille fra der jeg stoppet. Dette blir litt plagsomt etterhvert når det blir sånn på flere sanger, og de ikke begynner fra starten når jeg hører på de eller de er neste spor i spillelista. Er det mulig å slå av denne funksjonen?

Har sett i instillingene men har kanskje oversett den.

Lenke til kommentar

Har merket at det nå kun skjer på ett av albumene, mulig det bare har vært på det albumet siden jeg hører på det ganske mye, men trodde det var på flere. Klarer ikke å gjennskape problemet på noen andre filer nå hvertfall, har 10007 sanger i bibloteket og alle er helt vanlige mp3 filer. :hmm:

Edit: prøvde å legge albumet inn i biblioteket på nytt uten at det hjalp, veldig rart

Endret av Smeltelim
Lenke til kommentar
Hadde filter funksjonen separert biblioteket fullstending, altså: det var ingen måter å finne mine klassiske sanger på, når jeg har filtrert de vekk ... ((i tillegg til å fortsatt ha standarer for hvordan kolonnene dine er satt opp)) ... så hadde det vært den mest geniale funksjonen MM har fått siden nettopp autospillelister.

Som et svar til mitt eget innlegg: I MM 3.1 kan kan en med filter-funksjonen fullstendig separere ulike deler av biblioteket. Dette gjør man ved å begrense hvilke områder playlistene og søkene skal gjelde.

Lenke til kommentar

Heia! :)

Når jeg setter rating på sanger, så får albumet en gjennomsnittskarakter av de karakterene som er satt.. er det mulig å gjøre slik at gjennomsnittskarakteren blir vurdert utifra ALLE sangene i albumet, uavhengig om alle har fått karakter, eller ikke!?

Takker :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å kun søke i Now Playing listen?

Hvis jeg søker etter en artist og dobbelt-klikker så overføres kun de filene jeg søkte etter.

Jeg skulle gjerne kun ha søkt i spillelisten, slik som winamp gjør med "jump to file" ctr-j.

Er dette mulig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har et spørsmål:

Jeg har MediaMonkey installert på laptopen, hvor jeg har ei eneste mappe med musikk som jeg overvåker.

Allikevel får jeg opp drøssevis av unødvendige artister under "Artist og Albumartist" fra mapper som ligger rundt om i programfilene på maskinen.

Er det noen måte jeg kan hindre at dette skjer? Hele biblioteket blir jo fylt opp av dritt jeg ikke trenger. :glare:

post-86885-1237884178_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hmm, om ikke sangene ligger under mappen du har scannet inn, og nå overvåker, regner jeg med at alt automatisk har blitt scannet inn.

Finnes sikkert flere måter å ordne problemet på. Men (1) du kan fjerne alle sangene du har fra biblioteket, og sørge for at kun denne musikk-mappen blir scannet inn på nytt. Eller ønsker du ikke at playcounts ect blir fjernet kan du (2) lage en autoplaylist noe alá dette:

Path/filename + contains <C:\>
Path/filename + doesn't contains <C:\doc\navn\mine_dok\min_musikk>

Da kan du bare fjerne det som havner i denne playlisten fra biblioteket ditt, så skal problemet være løst.

Endret av macros.
Lenke til kommentar

Hm..

Legger til alle sangene fra D:/ i MediaMonkey biblioteket. Har Tripleboot, Xp, Win7 og Vista.

Bruker Win7 og XP med mediamonkey..

i Win7 funker det bra!

Men i XP derimot, så får jeg lagt til alle tracks, men når jeg skal spille av, "hopper den over" alle tracks (de blir gråe)

Noen som vet hvorfor?

Har reinstalert MediaMonkey, men funka ikke.

Lenke til kommentar

Når sangene blir grå betyr det at den ikke finner musikkfilen/banen den blir henvist til stemmer ikke. Mest sannsynlig så har noe i banen endret seg. Siden du akkurat har reinnstalert (og ikke mister playcounts ect) kan du simpelthen forsøke å bare fjerne alle sangene fra biblioteket (og da også fra databasefilen), for så å scanne de inn på nytt. Da vil MM ha de riktige banene.

Lenke til kommentar

Har prøvd det og..

Funker heller ikke å gå til D:/ og velge en sang, og så ta spill av i MediaMonkey..

Det er veldig rart x)

EDIT:

Leste et sted at man trengte WMP for det.. Skal teste det nå :p

EDIT2:

Det funka (:

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

God dag!

Har kjøpt meg en Creative X-fi MP3-spiller som jeg har lyst til å bruke i Mediamonkey, men den har en mappestruktur som gjør at det ikke blir på samme måte som det var på min gamle iPod. Finnes det noen måte å få MM til å støtte MP3-spilleren min på samme måte som det støtter iPod? Evt finnes det en funksjon som gjør at MM lister opp alle mediafilene på en disk slik at man har tilgang til alle sangene på en liste?

Har også et annet problem. Jeg får ikke spilt av sangene fra MP3-spilleren i Mediamonkey. Sangene blir bare "grå" og så henger MM seg opp og må avsluttes. Noen som vet hva det skyldes?

Mvh

Christian_

Endret av Christian_
Lenke til kommentar

Prøver meg på et spørsmål her siden jeg ikke har klart å finne ut av dette (mest sannsynlig enkle) spørsmålet.

Jeg har nå tatt i bruk MediaMonkey for å tagge mp3-samlingen min. Er strålende fornøyd hittil, men det er noen småting jeg lurer på. Jeg har aldri helt klart å bestemme meg for hva som er beste mappestruktur for mp3-filer, men har nå bestemt meg for å prøve "Album Artist\Year - Album\Track# - Artist - Title.mp3".

Dette fungerer forsåvidt greit, men hvordan kan jeg bedre håndtere album med flere cd'er? Jeg ønsker ikke å legge denne infoen inn i albumnavnet, for jeg mener den ikke hører hjemme der. Men benytter jeg disc# får jeg problemer med albumene hvor det kun er 1 cd.

Altså ønsker jeg at album med flere cd'er får undermapper cd1, cd2 osv, mens album bestående kun en cd ikke får dette. Er det mulig å få til?

Lenke til kommentar

Fant ut av det!

Her er strengen jeg endte opp med å bruke som destination:

X:\mp3\<Album Artist:1>\<Album Artist>\<Year> - <Album>$If(<Disc#>,\cd<Disc#>,)\<Track#:2> - <Artist> - <Title>

Den legger filene i strukturen x:\mp3\a\abba\1975 - Greatest Hits1 - Abba - JaggillerinteAbbafattarni.mp3.

Edit: Blah. Det funket forsåvidt som forventet, men den tar selvsagt med alle låtene hvor disc# er utfylt, selv om det bare er én cd.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Måten jeg løste det på:

M:\Musikk\Modern\"letter"\<Album Artist>\<Year> - <Album>\

\<Disc#><Track#:2> - <Title>

I praksis ser det slik ut:

M:\Musikk\Modern\R\Röyksopp\2001 - Melody A.M.\

101 - So easy.mp3

102 - Eple.mp3

103 - Sparks.mp3

[...]

201 - Dont go.mp3

202 - Poor Leno (Jakatta radio mix).mp3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...