Programvare Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Noen flere her som får globale hotkeys til å funke? De funker kanskje i en time eller to og så bare slutter de å virke. Ofte hjelper det ikke å starte om MM heller,. Lenke til kommentar
ssf Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 De fungerer fint her Men jeg bruker F-tastene på tastaturet mitt som ikke har multimediaknapper, hvis det har noe å si hvilke knapper jeg bruker Fungerer som fjell:) Lenke til kommentar
blured Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hei og takk for svar. Men jeg fortod ikke svaret ditt Jeg er vant til å bruke musicmatch. Der har man ett bibliotek og så dobbelklikker man på den sangen som man vil ha i spillelisten. Er det ikke mulig å legge en sang in på en spilleliste og ikke hele album eller alt fra den aktuelle artisten ? Mulig at jeg spør dumt men . . . . . . Høres jo litt rart ut at man må søke etter aktuell sang og så legge den inn i en spilleliste. Kjekkest er jo bare å rulle seg nedover "biblioteket" og så trykke på de aktuelle sangene etterhvert som man ruller seg nedover listen. Høres egentlig ut som om du bare lurer på hvordan man får en sang fra biblioteket, og over i en spilleliste. Først høyreklikker du på Playlist, og velger "new playlist". Og når du vil ha sangene inn dit, er det tre måter å gjøre det på. 1. Du høyreklikker på sangen(e) du vil ha inn dit, og velger "send to..." og går da til den playlisten du vil ha den. 2. Du merker de sangene du vil ha i playlisten, og trykker ctrl+c, går inn i playlisten og trykker ctrl+v. 3. Den enklesete metoden. Du merker de(n) sangen(e) du vil ha, og trekker de simpelten inn i playlisten. Når du nå har fått sangene du vil ha inn dit, er det bare å spille av playlisten. Edit: Nå er det VELDIG lenge siden jeg brukte musicmatch sist, men tror kanskje "Spilles nå" playlisten, "avspillingslisten" eller hva den nå heter, fungerer litt forksjellig fra MM og musicmatch. Derfor jeg nå gir deg svaret på noe du kanskje vet hvordan gjøres... Tror kanskje det du leter etter ikke finnes helt på samme måte i MM som musicmatch. Endret 4. januar 2009 av macros. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Tror han tenker på "now playing"-spillelisten. Altså listen over sanger som spilles. Det finnes flere måter. Det finnes en play now, en play next og en play last funksjon som kan brukes. Navnet er vel ganske forklarende (har engelsk MM så noen med norsk får oversette hvis du trenger det). Du kan også markere sanger og trekke dem inn på ønsket sted i "now playing"-lista som er til høyre(?). Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Har en playlist -fil (.pls) som gjerne skulle ha lagt inn i biblioteket (den inneholder nett-adresser), er dette mulig? I så fall, hvordan? Takker Lenke til kommentar
iMono Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Ny intern-build med norsk språk: http://www.mediamonkey.com/beta/MediaMonke....1209_Debug.exe Gi meg en lyd på PM hvis du har forslag eller har merket noen feil i oversettelsen. Takk. Lenke til kommentar
blured Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 iMono: Hvordan tagger du sjangeren til album som inneholder flere forskjellige sjangere? som OST album og lignende. Lenke til kommentar
EatMyShorts1111 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei alle sammen Vet ikke om dette er spurt om før, så jeg prøver... Er det noen som vet om det lar seg gjøre å bruke MM som Mediaserver mot f.eks. PS3? Har hørt at MediaPlayer 11 kan brukes, men det er jo et xxxxx program. Ønsker å overføre lyd, spor info, playlister og album cover til flatskjerm. Legger til at jeg har nå brukt MM Gold i noen uker og er strålende fornøyd. Har en enorm musikksamling på PC, og MM har virkelig latt meg få fornyet glede av all musikken min! Enkelt å organisere, enkelt å navigere og ikke minst meget gode tilpasningsmuligheter for spillelister. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 MM får man ikke brukt som mediaserver virker det som. http://www.mediamonkey.com/forum/viewtopic...96&p=176112 Lenke til kommentar
EatMyShorts1111 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 MM får man ikke brukt som mediaserver virker det som. http://www.mediamonkey.com/forum/viewtopic...96&p=176112 Hei du! Har sett diskusjonen du henviser til. Den begynner å bli gammel (Siste nov 2007???). Visste ikke om det var kommet noe nytt siden da. Håper virkelig at dette lar seg løse etterhvert. Lenke til kommentar
lavik Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Har gått over fra Winamp til Mediamonkey, først og fremst pga synkronisering med iPhone. Har til og med kjøpt lisens! Jeg holder på å gjøre meg kjent med programmet, men det er spesielt en ting jeg savner/ikke har funnet. Winamp hadde noe som het "Playlist generator", som matchet alle sangene mine opp mot Gracenote databasen og plukket ut "lignende" sanger og la i en spilleliste. Har Mediamonkey noe lignende? Evt. hvor finner jeg det? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Finnes vel scripts som lager spillelister ut ifra last.fm(?). Søk litt på forumet til MM eller kanskje noen vet om et her. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 http://www.mediamonkey.com/beta/MediaMonke....1215_Debug.exe Ny intern-build. Lenke til kommentar
blured Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 iMono: Hvordan tagger du sjangeren til album som inneholder flere forskjellige sjangere? som OST album og lignende. Lurer fortsatt på dette... Også har jeg et nytt spørsmål: Kan man installere MM på en ekstern harddisk sammen med alle musikken, slik at man kan ta med seg hele biblioteket overalt? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hva mener du egentlig med det første spørsmålet ditt? Det du bumper? Hvis jeg kan svare, om det er dette du lurer på, så pleier jeg å tagge Soundtrack som rett og slett Soundtrack.. Jeg har faktisk noen Absolute Music også (det eneste jeg har lastet ned), og de tagger jeg som Miscelangeous (staving?).. Nå snakker jeg om sjanger, altså.. Vet ikke helt hva du tenker på, men.. ? Lenke til kommentar
blured Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Tenkte kun sjanger ja, og ikke på MM rent teknisk. I filmer brukes det som alle vet sanger innen ulike sjangere... Spørsmålet mitt med tanke på det var; hvordan løser dere dette? Pleier dere å tagge hver enkelt sang i den sjangeren den tilhører? Eller tagger dere rett og slett alle sangene som "Soundtrack"? Du tagger tydeligvis alle denne typer sanger som "Soundtrack" (Og da vel fordi de tilhører samme album også?) Dette spørsmålet rettet jeg mot iMono, fordi jeg vet (tror jeg vet ihvertfall...) at han har bra orden på tagginga av sine sanger, mtp på hva som er best for organiseringen osv. Nå som jeg begynner å få en noenlunde respektabel cd-samling, og nesten 20.000 sanger på MM begynner det å virkelig lønne seg å ha orden på det hele. Endret 31. januar 2009 av macros. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Om det hjelper, så jeg er "viden kjent" for å ha nazi-kontroll på musikksamlingen min, og taggingen.. jeg tagger også composer, lyrics, og bruker 3 av de egendefinerte for å få best mulig kontroll.. selv har jeg kanskje rundt 15k med sanger (halvparten fra kjøpte CD-er, andre halvparten er nedlastede konsertopptak). Det jeg har kommet frem til er den beste løsningen jeg har kommet frem til.. men, om du finner ut noe annet, er jeg mer enn villig til å høre hva du kom frem til! Lenke til kommentar
blured Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Det er vel omtrent det samme jeg også har funnet ut. Men problemet med dette, spesielt når jeg nå begynner å få endel OST-album, er at mange av disse sangene veldig lett "forsvinner" i mengden. Det er ikke akkurat ofte jeg finner frem til artister med en eller to sanger i biblioteket, har jeg da ikke gitt de veldig god rating. Men når jeg søker sanger etter rating, så tar jeg "alltid" med sjanger i søket også, da jeg hører på sanger mtp hvilket humør jeg er i. Edit: Nå kommer muligens dette også litt an på hvordan man tagger albumartist og artist i slike album. Personlig har jeg hatt for vane å tagge begge disse som det samme, og å kun vise artistkolonnen i biblioteket. Hva bruker du forresten de egendefinerte kolonnene til? Personlig har jeg en egen kolonne jeg kaller "Style". Jeg deler alle sangene mine inn i ganske få sjangere, også bruker jeg "Style" som undersjanger. F.eks Genre: Metal. Style: Progressive. Endret 31. januar 2009 av macros. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Liker også å ha musikksamlingen godt organisert, men sjanger er noe jeg aldri har hatt sansen for når det gjelder klasifisering av musikk. Mulig det har noe med at jeg er for lat til å analysere alle sangene til for eksempel Pink Floyd og plassere dem i noen lunde riktig sjanger. Uansett hvor mye jeg prøver vil noen være umulig å plassere og ikke ser jeg helt behovet heller, jeg føler ingen tilhørlighet eller tilknytning til en bestemt sjanger og det er derfor meningsløst for meg å svare på spørsmål som "hvilken sjanger liker du best?". Hva har du fylt ut i de egendefinerte "nodsene"? Lenke til kommentar
blured Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) ^Slik jeg ordner det definerer jeg alt av Pink Floyd som rock. Også bruker jeg den ene egendefinerte kolonnen til å bestemme undersjanger/hvilken del innenfor denne sjangeren musikken tilhører. Endret 31. januar 2009 av macros. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå