Gå til innhold

MediaMonkey v4-tråden: 4.0 med videoavspilling/-synkronisering: Norsk på vei!

iMono

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med ASIO4ALL eller tilsvarende løsninger til MediaMonkey? Jeg har prøvd å søke litt, men jeg har ikke funnet noen løsninger som fungerer i Vista x64. Alternativet er å bruke Foobar2000, men jeg har i grunn ikke lyst til å bytte musikkprogram. :/

Fant ut av dette til slutt. Det er en artikkel om ASIO på MediaMonkeys Wiki og selv om den ikke er helt perfekt fikk jeg ASIO4ALL til å fungere med MM til slutt. Jeg bruker nå Windows Server 2008 x64, så det bør fungere fint på alle versjoner av Vista.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter litt med å til å bruke multimedia hotkeyene på min Acer Aspire 5930G mot MM jeg. Skjer liksom ingenting når jeg trykker på de. Funker fint i WMP og folk sier de funker fint i Winamp også uten at jeg har prøvd det sjæl.

Edit: SPørsmålet er jo da om noen har noen forslag til hva det kan være? :p

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Har en del album som er rippet i mp3, som oftest 128 kbit/s (ung og dum). Driver nå innimellom og ripper de på nytt til flac (med eac) og vil gjerne beholde ting som playcount, rating osv. Er det noen enkel måte å gjøre det på? :)

@ErlendRU, prøvd å konfigurere MM til å bruke de hurtigtastene? Tools->options->general->hotkeys

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Ikke sjekket, eller noe..

Men, mener alt sånn blir lagret i en eller annen fil..

Så, hvis du da legger alt i samme mappe som de gamle filene dine.. hva med å bare editere den fila og ta søk&erstatt .mp3 med .flac?

Som sagt.. jeg vet ikke.. bare en tanke sånn i farta..

Lenke til kommentar
Er det mulig å tilbakestille funksjonen "analyser volum"? Kom plutselig nær knappen og MediaMonkey analyserte hele albumet. Nå er volumet på alle sangene blitt justert ned.... :ermm:

MM justerer ingenting når du analyserer volumet, men den lagrer analysen i databasen sin. Hvis du ikke vil at MM skal utjevne volum, kan du gå til verktøy -> alternativer -> Avspiller\Volumutjevning og fjerne avkrysning for "utjevn avspillingsvolum".

Hvis du skal benytte deg av funksjonen, bør du analysere hele biblioteket ditt. Tar en del tid avhengig av størrelse på bibliotek, avlesningshastighet på harddisk og prosessorhastighet.

Lenke til kommentar

Uhm.. Åpnet MediaMonkey nå, og ser til min store forskrekkelse at alle spillelistene mine, med mange hundre sanger i, nettradiooversikter, etc. er Borte! Masse av musikken mangler også. Virker som om MM har tilbakestilt seg til ett tidligere tidspunkt.

Noen som vet om det går an å hente frem spillelistene eventuelt fikse problemet? Utrolig kjedelig at godt opparbeidete spillelister forsvinner sånn uten videre.

Edit: Etter en restart av maskinen var MM tilbake til sitt gode gamle igjen! :D

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål ang ipod nano og mediamonkey.

Først og fremst, er MediaMonkey kjappere enn ITunes?

Jeg ønsker å bruke mediamonkey kun som et bibliotek da jeg ikke spiller særlig mye musikk på pcn min men bruker heller ipod og squeezebox til det.

Hvordan er støtten for Podcast nedlasting og administrering på MM? Og hvordan er det med lydbøker? Jeg ønsker at musikk, podcast og lydbøker skal være adskilt, som i 3 forskjellige biblioteker. Kan MM sette det opp slik?

Og når jeg skal feks synkronisere min ipod med MM og jeg vil ha over litt musikk, noen podcast og ei lydbok. Vil da dem blir plassert under Lydbøker/ Podcast/ og Muikk/ på ipoden? Altså at ikke alt vil legge seg under Musikk/ ?

Lenke til kommentar

mmwy0.jpg

Slik du ser her vil biblioteket dele seg opp i hvilke mapper du legger til. Så det går greit å ha egne mapper for musikk, lydbøker, osv. Går også an å lage spillelister som du ser på bildet. MM støtter podcast-nedlastning.

iPod og iTunes har jeg ikke så mye erfaring med, så det kan andre svare på :)

Lenke til kommentar
Og når jeg skal feks synkronisere min ipod med MM og jeg vil ha over litt musikk, noen podcast og ei lydbok. Vil da dem blir plassert under Lydbøker/ Podcast/ og Muikk/ på ipoden? Altså at ikke alt vil legge seg under Musikk/ ?

Kan ikke si med sikkerhet, men regner nesten med det. Vet ikke om noen som har klagd på dette. :p

Lenke til kommentar

Podcast er en RSS-feed som inneholder lyd eller video.

RSS-feed er en måte å abonnere på noe, være seg nyheter, bilder, film, bussrute, musikk, torrent-filer, lydfiler etc. Man bruker et program som sjekker serveren (hvert 5. min, hvert 20. min, +/-) for nye ting i RSS-feeden, og laster det ned om det skulle være noe der.

Mediamonkey er et slikt program.

En podcast kan sammenlignes med et radioprogram (eller tv-program). Radioresepsjonen har podcast, "Ylvis møter veggen" har podcast, BBC har podcast, i tillegg har mange mindre bloggere og menere podcast. Du finner podcast i alle sjangre, kanskje med unntak av musikk. Dog, det finnes sikkert unntak der også, grunnen til at musikk er sjeldent i podcaster er på grunn av lisenser og at artister ikke er glade i at musikken deles fritt, men det finnes noen som ikke har noe i mot det. :)

Litt rotete, kanskje utelatt noe, men thats podcast. ;)

Lenke til kommentar

Podcast er avhengig av nettforbindelse når du laster den ned, når det er gjort sitter du med en helt vanlig lydfil.

Alle nrk's radioprogrammer ligger ute som podcaster. Itavisen hadde en podcast en periode, men den er lagt ned så nyhetene som blir tatt opp der er ikke lenger aktuelle. Selv kunne jeg gjerne tenkt meg en god teknologi-podcast på norsk (eller engelsk), så hvis du finner noe kan du si ifra.

Lenke til kommentar

O-fag, Radioresepsjonen, Ken eller Torkil, Herreavdelingen, FK Fotball/Sport og andre NRK-radioprogrammer er å finne som podcast. O-fag er verdt å få med seg, radioprogram som gikk i sommer med Ylvisåker-brødrene. NRKs podcaster ligger her:http://nrk.no/podkast/

Ikke alle blir oppdatert daglig, men mener de skal legge ut alt som er blitt produsert tidligere (i allefall på populære podcaster).

Ellers har du Diggnation som jeg ser på. Program som ledes av Digg-founder Kevin Rose og sidekick Alex Albrecht (begge fra The Screensavers) og handler populære ting på Digg.com (nyheter, bilder, filmer, historier på nettet...). Finnes også i mp3.

Har ikke sett så alt for mye på Alex Albrecht andre program, The Totally Rad Show, men det jeg har sett (ca. 6-8 episoder) har vært bra.

Begge er fra Revision3, et selskap som produserer podcaster. Har ikke sett noe annet der, men vet de har mange programmer som handler om teknologi og sånt.

http://revision3.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...