the_fire Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Når det gjelder EAC vs. MM hadde jeg gått for EAC. Mest fordi denne vil kunne rippe litt skadede CDer mye bedre enn andre programmer jeg har vært borti. En CD jeg brente med MM opplevde jeg hakk i et spor, med EAC var det ikke hørbart. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Secure rip er også planlagt, men ikke hundre prosent om det blir EAC som blir implementert. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ikke meningen å gjøre dette til en EAC -tråd.. Men, jeg har nå installert EAC og tenkte jeg skulle begynne å rippe.. Men, jeg klarer ikke å få det til å bli noe annen enn til .wav!? Og til venstre i hovedvinduet der, så kan jeg velge mellom: wav, mp3, img og wri .. hmm.. Anyone? Skal det ikke bli .flac ? Takker Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Har du lest denne? Kan vere det er nokon tips der. http://www.kulturo.no/features/annet/slik_...mlingen/51439/2 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Nei, den har jeg ikke lest! Tusen takk for linken! Lange 12 sider, men jeg kan vel ikke annet enn å bli bittelitt klokere, eller?! hehe.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 hmm.. På denne siden http://www.kulturo.no/features/annet/slik_...mlingen/51439/6 så har ikke jeg mulighet til å krysse av for "Use AccurateRip with this drive"! Det valget er inaktivt.. Noen som vet grunnen? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Er det noen som har erfaring med ASIO4ALL eller tilsvarende løsninger til MediaMonkey? Jeg har prøvd å søke litt, men jeg har ikke funnet noen løsninger som fungerer i Vista x64. Alternativet er å bruke Foobar2000, men jeg har i grunn ikke lyst til å bytte musikkprogram. :/ Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 hmm.. På denne siden http://www.kulturo.no/features/annet/slik_...mlingen/51439/6 så har ikke jeg mulighet til å krysse av for "Use AccurateRip with this drive"! Det valget er inaktivt.. Noen som vet grunnen? Muligens CD/DVD-stasjonen din ikke støtter dette. Er spilleren på denne listen? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ja, og nei.. Er ikke helt sikker! Det vil si: Finner noe VELDIG LIKT, men ikke 100 %, så vet ikke helt hva.. Jeg har en Plextor PX-810A/T3B, men på listen -når jeg søker med firefox- så finner jeg PX-810SA (men ikke BARE A, så jeg vet ikke helt..) Men, ikke noe som står T3B (men vet ikke helt om det er en benevning å ta hensyn til..) Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hei! Bruker nå Mediamonkey, og må si jeg synes det er mye bedre enn Winamp. Eneste problemet jeg har, som også er et ganske stort et er at jeg ikke har funnet ut hvordan jeg kan "jump to file" som man kan i Winamp; dvs. trykke på "J" og så søke på så spille rett av uten å forlate spillelisten. Dersom denne funksjonen finnes på en eller annen måte i MM, kan noen forklare meg den? Ellers lurer jeg på om det er bare meg som synes MM av en eller annen grunn leverer mye bedre lydkvalitet enn Winamp? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Nokon som har ein forklaring på kvifor MM starter 12 sekundar ut i alle låtene mine? Om eg prøver å trykke ei låt tilbake så hopper den fram igjen til 12 sekundar. Crossfading er ikkje aktiv. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Noen som kan forklare hvorfor MM resetter seg selv for hver gang jeg starter pcen? Altså, ingen av instillingene er der, jeg må sette på filovervåkeren igjen, sortere all musikk etter album osv, fjerne ett par filtre osv... Meget irriterende å måtte gjøre dette hver dag... Lenke til kommentar
mesha Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei! Bruker nå Mediamonkey, og må si jeg synes det er mye bedre enn Winamp. Eneste problemet jeg har, som også er et ganske stort et er at jeg ikke har funnet ut hvordan jeg kan "jump to file" som man kan i Winamp; dvs. trykke på "J" og så søke på så spille rett av uten å forlate spillelisten. Dersom denne funksjonen finnes på en eller annen måte i MM, kan noen forklare meg den? Ellers lurer jeg på om det er bare meg som synes MM av en eller annen grunn leverer mye bedre lydkvalitet enn Winamp? Options->Hotkeys->Klikk på "New Hotkey"->I "Aciton" velger du "General: Focus the search box"-> I "Hotkey" velger du selv knapp. Husk å velge en kombinasjon når du velger hotkey; Eks CTRL+J eller en knapp du ikke bruker ofte eller søker med Velger du for eksempel kun J så vil du ikke ha muligheten til å søke bokstaven J i søkefeltet. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei! Bruker nå Mediamonkey, og må si jeg synes det er mye bedre enn Winamp. Eneste problemet jeg har, som også er et ganske stort et er at jeg ikke har funnet ut hvordan jeg kan "jump to file" som man kan i Winamp; dvs. trykke på "J" og så søke på så spille rett av uten å forlate spillelisten. Dersom denne funksjonen finnes på en eller annen måte i MM, kan noen forklare meg den? Ellers lurer jeg på om det er bare meg som synes MM av en eller annen grunn leverer mye bedre lydkvalitet enn Winamp? Options->Hotkeys->Klikk på "New Hotkey"->I "Aciton" velger du "General: Focus the search box"-> I "Hotkey" velger du selv knapp. Husk å velge en kombinasjon når du velger hotkey; Eks CTRL+J eller en knapp du ikke bruker ofte eller søker med Velger du for eksempel kun J så vil du ikke ha muligheten til å søke bokstaven J i søkefeltet. Takk for svar, men det ser ut som den løsningen ikke er helt optimal... Jeg har gjort som du sa, og jeg har nå CTRL+J som Generelt: Fokuser søkeboks. På Winamp kom det opp en slags egen søkeboks, der man valgte om filen skulle spilles av neste, og man kunne lage et kø-system av sanger ved hjelp av den, uansett om man har Shuffle spor på eller av. Dette er ikke tilfellet i MM desverre. Vel, det er en start, men har du noen tips om hvordan dette kan fikses? Lenke til kommentar
mesha Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 hva med å søke etter den sangen du vil ha så høyre klikk å velge den til å spille av som neste i playlisten? Eller vil du ha en søkeboks som velger automatisk at den spilles etterpå? Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 hva med å søke etter den sangen du vil ha så høyre klikk å velge den til å spille av som neste i playlisten? Eller vil du ha en søkeboks som velger automatisk at den spilles etterpå? Men da kan du ikke ha shuffle av... Jeg savner også "jump to file"-funksjonen som winamp hadde. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Som Alkjeks sa, hvis man velger spill som neste så vil den ikke spille sangen dersom shuffle er på. Utrolig plagsomt. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Noen som vet om MediaMonkey støtter jailbreaket iPod Touch v2.0 eller v2.1 ? Takker Lenke til kommentar
hernil Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Changelog (MediaMonkey 3.0.x)MediaMonkey 3.0.4.1185 * 4821 Fixed sync to iPhone/iPod Touch with 2.x firmware should be disabled to prevent corruption to device db Vet ikke hvordan jailbreakede ipoder funker, men hvis du ikke kan legge filene inn som med en vanlig drag&drop enhet så tror jeg ikke det. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Takker for quote! Det er det som er litt rart.. Jeg hadde en jailbreaket v1.1.4, som fungerte som drag & drop, og alt var OK.. Og nå oppgraderte jeg og jailbreaket, så jeg sitter nå med v2.1.. Jeg får brukt enheten i MediaMonkey, og flyttet over filer, og det står at den synkroniserer og alt ser helt flott ut, men når jeg velger musikkbiblioteket på iPod'n så står det at jeg ikke har noe musikk installert, og at jeg kan laste ned fra iTunes Store, eller noe.. *skjønner ingenting* (hmm.. nå er jeg ikke helt sikker på hvilken MM versjon jeg har.. og jeg er på jobb nå.. ..tror egentlig jeg har den nyeste egentlig..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå