Gå til innhold

MediaMonkey v4-tråden: 4.0 med videoavspilling/-synkronisering: Norsk på vei!


iMono

Anbefalte innlegg

Nja, ja, jo, nei.. hmm.. Eller.. jeg er ingen ekspert..

 

Men, kjøper du en mp3-spiller, så er det i utgangspunktet slik at kun software fra samme produsent fungerer til å legge over musikken.. iTunes med iPod, og Creative hvadetnåigjenhet for Creative..

 

For å da bruke andre programmer, så må de "hackes", eller stilles inn på (enten via USB -innstillinger, at du velger den andre usb-moden som jeg snakket om), eller at du installerer en nyere Nomad -versjon.. eller noe annet..

 

Så, om du får til å legge til sanger til Zen'en din ALLE ANDRE steder BORTSETT fra MediaMonkey, da er det nok et MM -problem (men vet ikke hvordan jeg kan hjelpe deg der).. Er det slik at du ikke har fått til å legge til musikk utenom å gå via Creative -programmet, så ligger nok ikke feilen hos MM, men da er det noe du må fikse på først..

 

 

hmm.. Skal ikke garantere alt dette her.. Dette er nå bare min erfaring..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har skjønt dette riktig så får han sanger over fra MM, men han vil legge over sanger til Zen-en uten at de skal ligge i musikkbiblioteket hans. (?)

 

Med min ipod koblet til har jeg i hvert fall muligheten til å bla meg gjennom min datamaskin (der trenger ikke sangene å være i biblioteket), finne en sang, høyreklikke, velge send til og min tilkoblede ipod.

Lenke til kommentar

Mitt musikkbibliotek består kun av musikk, men jeg bruker mp3 spilleren mest til å lytte på lydbøker.

Dette er lydbøker fra CD'er som jeg ripper og sletter etter at jeg har lastet de inn.

 

Jeg brukte det (for mange) fothatte iTunes den gangen og der fungerte det perfekt.

Hadde et bibliotek for min musikk og dro lydbøkene rett fra harddisken og til iPoden i iTunes.

Jeg må innrømme at jeg savner å kunne bruke iTunes (dette er vel som å banne i kirken?), men det går dessverre ikke med min Creative Zen.

Endret av TBJ
Lenke til kommentar

Jeg tror (og det kan hende jeg tar feil) at du heller vil ha lydbøkene dine i MM-biblioteket, men bruke et filter for at de ikke skal vises. For eksempel kan du utelukke alle lydfiler som inneholder "book" i sjanger-taggen. Da vil de ikke synes til vanlig, men du kan endre til et annet filter som viser dem når du skal kopiere over lydbøkene til mp3-spillern din.

 

Hvorfor vil du egentlig ikke ha lydbøker i databasen? Lettere å løse et problem enn en kanskje umulig oppgave...

 

Eventuelt kan du bare rippe, synkronisere og slette direkte fra MM...?

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Filter hørtes interessant ut..

 

hmm.. Lurte på en ting.. Jeg er en trofast last.fm -bruker, men: la oss si at jeg hører på noe som jeg ikke vil scrobble til databasen (men allikevel ha oversikt over i biblioteket..) Noen som vet hvordan jeg eventuelt kan tagge, eller hva jeg kan gjøre for at det jeg hører på IKKE skal scrobbles?

 

Eksempel på slik kan være lydbøker, som nevnt over, eller andre ting..

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Jo, takk for svar! :) Er klar over den muligheten, men det var liksom det å slippe akkurat sånt..

 

Men, jeg vet at av og til så har jeg (før) fått beskjed om at last.fm har mottatt tag med ugyldig informasjon, eller noe.. altså dårlig tagget tydeligvis.. Og da har den "nektet" å liste den opp.. Kanskje hvis noen sanger/bøker begynner med et spesielt tegn, eller noe?

Lenke til kommentar

 

 

Eventuelt kan du bare rippe, synkronisere og slette direkte fra MM...?

Ser ut som jeg må det, selv om det virker tungvindt og unødvendig.

 

Men takk for tipset om filter :-)

 

 

Er ikke dette noe du uansett ville måtte gjort med et annet program? Hva bruker du, forresten?

 

@Bone:

Ville heller spurt om det i MM-forumene, en del mer sannsynlig at noen veit det der.

 

Link.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar
Eventuelt kan du bare rippe, synkronisere og slette direkte fra MM...?

Ser ut som jeg må det, selv om det virker tungvindt og unødvendig.

 

Er ikke dette noe du uansett ville måtte gjort med et annet program? Hva bruker du, forresten?

Jeg brukte iTunes på min gamle iPod.

Der dro jeg direkte fra harddisken over la filene over til min iPod spiller via iTunes.

De filene slapp jeg da å ha i mitt bibliotek.

Lenke til kommentar

Har problemer med syncing fra mm3 til creative zen 8gb.

 

Alle musikkfilene legger seg i root selv om jeg skriver inn riktig plassering (som forøvrig står innstilt fra før; \Music\ ). Playlist filene legger seg riktig i \My Playlists\.

 

Dette skjer på maskinen min med vista hp, mens det på brutterns pc skjer det ikke, samme mm versjon men med xp.

 

Grunnen til at jeg ikke kan bruke mm til å synce er at spilleren da får en EKSTREMT lang oppstartstid når det ligger mye på root.

 

Håper noen vet om en løsning som kan hjelpe meg :)

 

 

 

( Om det har noe å si, legger de seg samme sted om jeg bruker "send til", auto sync eller "vanlig" sync. )

 

Har googla masse, men klarer ikke å finne noen som sliter med det samme...

 

Dette problemet har vært både før og etter formatering, og i alle versjonene av mm jeg har prøvd på denne dataen...

Endret av ssf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hei.

No er det slik at eg har oppgåvelinja "øverst" i skjermbilete, og kvar gong eg startar MediaMonkey legg spelaren seg under denne.

Er det nokon som veit om det er MM som er "skuld" i dette, eller er det noko i Windows som kan bli gjort for å forhindre dette?

Lenke til kommentar
Kanskje ikke mye med Mediamonkey, men med et høyreklikk på Last.fm-ikonet kan du manuelt slå av og på scrobbling, nå vet jeg ikke hvor lenge du hører på lydbøker i strekk, men fire ekstra klikk for en time er ikke gærent (sett at du husker å slå av og på da).

 

Hvor finner man dette Last.fm-ikonet?

(Jeg har pluginen "Audioscrobbler for Winamp")

Lenke til kommentar

Det skal da ligge i systrayen (ved siden av klokka).

 

---

 

Jeg prøvde å få hjelp til å Hindre MediaMonkey i å starte ActiveSync, men ingen svar. :( Noen som kan hjelpe meg?

I denne tråden fikk jeg for en stund siden hjelp til å hindre ActiveSync fra å starte med Windows. Men nå har jeg ett nytt problem: ActiveSync starter når jeg starter MediaMonkey. Jeg har prøvd ActiveSync Toggle som jeg fikk anbefalt i nevnte tråd, men uten hell. Jeg har prøvd å rename alle exe-filene i ActiveSync-mappa, men den står opp fra de døde og hjemsøker pcen min likevel. Men jeg kan ikke avinstallere ActiveSync heller, for jeg trenger det i blant for å koble til telefonen min. Men er jo kun da jeg trenger det!

 

Noen som kan hjelpe meg å lamme ActiveSync mens jeg ikke vil bruke det?

Lenke til kommentar

@Überadri

 

Jeg ville tatt en titt MM-mappa i programfilene. Vil tippe det ligger en .dll der som sørger for å starte programmet. Finner du et navn som kan stemme, kan du prøve å flytte fila. Ellers kan det hende det er mulig gjøre det internt i MM (?) [edit] <-- tviler.[/edit]

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar
Kanskje ikke mye med Mediamonkey, men med et høyreklikk på Last.fm-ikonet kan du manuelt slå av og på scrobbling, nå vet jeg ikke hvor lenge du hører på lydbøker i strekk, men fire ekstra klikk for en time er ikke gærent (sett at du husker å slå av og på da).

 

Hvor finner man dette Last.fm-ikonet?

(Jeg har pluginen "Audioscrobbler for Winamp")

 

Husk å ha last.fm klienten installert da.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke mye med Mediamonkey, men med et høyreklikk på Last.fm-ikonet kan du manuelt slå av og på scrobbling, nå vet jeg ikke hvor lenge du hører på lydbøker i strekk, men fire ekstra klikk for en time er ikke gærent (sett at du husker å slå av og på da).

 

Hvor finner man dette Last.fm-ikonet?

(Jeg har pluginen "Audioscrobbler for Winamp")

 

Husk å ha last.fm klienten installert da.

 

Den hadde jeg ikke installert... :blush:

Takk :cool:

Lenke til kommentar
Har problemer med syncing fra mm3 til creative zen 8gb.

 

Alle musikkfilene legger seg i root selv om jeg skriver inn riktig plassering (som forøvrig står innstilt fra før; \Music\ ). Playlist filene legger seg riktig i \My Playlists\.

 

Dette skjer på maskinen min med vista hp, mens det på brutterns pc skjer det ikke, samme mm versjon men med xp.

 

Grunnen til at jeg ikke kan bruke mm til å synce er at spilleren da får en EKSTREMT lang oppstartstid når det ligger mye på root.

 

Håper noen vet om en løsning som kan hjelpe meg :)

 

 

 

( Om det har noe å si, legger de seg samme sted om jeg bruker "send til", auto sync eller "vanlig" sync. )

 

Har googla masse, men klarer ikke å finne noen som sliter med det samme...

 

Dette problemet har vært både før og etter formatering, og i alle versjonene av mm jeg har prøvd på denne dataen...

 

 

Prøvde å lage profil av spilleren og poste på mm-forumet, men virker jo ikke som det er det som er problemet, siden det fungerer i xp, og zen står på lista over støttede enheter uten bugs...

 

(Noen som vet om hvordan det går an å overføre rangeringer på sangene til winamp btw? Eller er det et winamp spm...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...