Gå til innhold

MediaMonkey v4-tråden: 4.0 med videoavspilling/-synkronisering: Norsk på vei!


iMono

Anbefalte innlegg

Har tidligere hatt C:\Musikk\<Album Artist>\<Album> - <Artist>\<Spor#:2>.<Tittel> - <Artist>, men vil gå over til C:\Musikk\<Album Artist>\(<År>) - <Album>\<Spor#:2>.<Tittel> - <Artist>.

 

Hva gjør $If(<Album>,<Album>,Diverse)?

 

Endrer MM3 sportittelene på en akseptert måte, altså at tegn som ikke blir støttet av visse systemer ikke blir med i filnavnet? F.eks. / % : m.m.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

$IF(vilkår,hvis ja,hvis nei)

 

Hvis det finnes noe i feltet for album, skriver den inn albumet, ellers skriver den inn Diverse. Nyttig om du skal gjøre endringer for mange for og vil ha en generell. Bruker den til alt utenom samlealbumer;

 

C:\Users\Teodor\Music\<Albumartist>\<Album>\$If(<Disk#>,<Disk#:1>-,)$If(<Spor#:2>,<Spor#:2>. ,)<Artist> - <Tittel>

 

Prøv selv :)

 

Fra den interne hjelpefila:

 

$if

 

This allows masks to be used conditionally. Several examples follow:

To use a mask if a field isn't empty, use the following format '$if(field isn't empty,use this,else use this)'. For example:

--- D:\My Music\$If(<Artist>,<Artist:1>,None)\<Artist>$If(<Album>, - <Album>\,)<Title>

--- \$If(<Artist>,<Artist> - ,)$If(<Album>,<Album> - ,)$If(<Track#>,<Track#> ,)<Title>

Make sure to precede all control characters such as ')' or ',' with '$' if you wish them to appear as normal characters. For example:

--- \My Music\$if(<artist>,<artist> (<year>$),Unknown)\<track>

To use a mask if 2 fields or a field and a string are equal, use '=' . Fore example, in the case of an Album Artist differing from the Artist, you may want both to appear in the path:

--- \<Album Artist> - <Album>\<Track#> $If(<Artist>=<Album Artist>,,<Artist> - )<Title>

Lenke til kommentar

Ok, er et par ting jeg savner som jeg lurer på om er mulig å ordne gjennom innstillinger, here goes: Er det noenmulighet til å ordne det slik at om jeg søker på noe ved hjelp av søkefeltet, og ønsker spille det av, at den i stede for å overføre søket til "spilles nå", heller hopper til filen hvis den allerede befinner seg i "spilles nå"? Og, når jeg har søkt på en fil, markert den, og så fjerner søket, er det på noen måte mulig å få spilleren til automatisk vise den merkede filen i hovedvinduet, i stedet for å gå til toppen av seleksjonen? (Fader altså, dette er to ting fra iTunes som er helt grodd inn i hvordan jeg hører på musikk på PC'en:S)

Lenke til kommentar

Jeg er litt nysgjerrig. Hvordan funker ting ang. modifisering av utseende i MM? Er ekstremt opptatt av hvordan ting ser ut, og liker at ting er relativt minimalt, men samtidig ok informerende og lett i bruk. Er det en ting jeg ikke liker, så er det f.eks. standard utseende på avspillere som MM og iTunes. Men MM slår det meste jeg har vært borti når det kommer til kontroll av musikkfiler, mapper, tagging, etc. Bruker for øyeblikket Foobar2k.

 

Legger ved et skjermdump av hvordan F2k ser ut her. Er noe lignende oppnåelig i MM? (Er klar over at MM har "mini-modus," men det er ikke det jeg er på jakt etter.)

post-96741-1214947747_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg er litt nysgjerrig. Hvordan funker ting ang. modifisering av utseende i MM? Er ekstremt opptatt av hvordan ting ser ut, og liker at ting er relativt minimalt, men samtidig ok informerende og lett i bruk. Er det en ting jeg ikke liker, så er det f.eks. standard utseende på avspillere som MM og iTunes. Men MM slår det meste jeg har vært borti når det kommer til kontroll av musikkfiler, mapper, tagging, etc. Bruker for øyeblikket Foobar2k.

 

Legger ved et skjermdump av hvordan F2k ser ut her. Er noe lignende oppnåelig i MM? (Er klar over at MM har "mini-modus," men det er ikke det jeg er på jakt etter.)

Nei, ikke mulig. Selv bruker jeg både foobar og MediaMonkey, på grunn av denne begrensningen til MediaMonkey.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan får jeg Last.fm til å funke sammen med MediaMonkey? Har prøvd alle metodene jeg har funnet via. søk, og i denne tråden her, men får det fortsatt ikke til å funke. Skjønte heller ikke noe av det scriptet som ligger på førstesiden i dene tråden.

 

Sånn utenom det, så må jeg si at MediaMonkey er en genial musikkavspiller, f.eks er den den eneste musikkspilleren utenom WMP som funker 100% sammen med medieknappene på PC-en min. Hadde jeg bare fått MM til å funke med Last.fm, så hadde det vært perfekt :D

Lenke til kommentar

Det er litt rart det der med Last.fm..

 

Noen får den til å fungere og andre ikke... Det virker nesten litt som om det er tilfeldighet.. For personer med samme OS, samme versjon av MM og samme fremgangsmåte når det gjelder installasjonsmåte av last.fm, så kan man få det til å virke, eller ikke..

 

Jeg hadde litt problemer en periode (en del versjoner tilbake), men nå har jeg ikke hatt noen konflikter på en stund.. Ikke prøvd den nyeste, men.. Som regel brukt de last.fm versjonene jeg har funnet på hjemmesiden deres..

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

 

Har akkurat installert Ubuntu / Linux.. spørsmålet hører kanskje hjemme i en Linux -kategori, men synes den passer like godt her; Er det noen som har fått MediaMonkey til å fungere i Linux (Ubuntu) via wine, eller noe annet?

 

 

Takker

Lenke til kommentar

Jeg fikk det ikke til å fungere, i alle fall. En venn av meg gjorde masse konfigurasjoner og endte opp med en laggy, buggy versjon av MM. Det funket, men det var slik at hvis han dro vinduet større, måtte programmet bruke noen sekunder på å oppdatere seg. Han fikk nok og skiftet program.

 

Jeg bruker Amarok på Ubuntu nå.

Lenke til kommentar

Er det mulig å lage en parameter (?) som sier at Mediamonkey skal kjøre en spilleliste på en spesiell filplassering? Har et program (Timeleft) som har muligheten for å kjøre et program på et angitt. Ønsker at den skal starte spillelisten om morgenen (som spiller tilfeldig rekkefølge).

 

Bildet forklarer kanskje litt:

post-41924-1215987526_thumb.png

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...