Gå til innhold

MediaMonkey v4-tråden: 4.0 med videoavspilling/-synkronisering: Norsk på vei!


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde problemer med den nye verisjoen, så jeg gikk tilbake til den gamle. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg setter sanger i kø. Slik man gjør i Winamp med å trykke på "Q". Noen som kan svare på dette?
Høgreklikk --> Spill av neste/Shift + Ctrl + Enter. Eventuelt kan du gå til Verktøy --> Alternativer --> Avspiller, og velge at dobbeltklikking skal tilsvare Spill av neste. Dobbeltklikking på låtar vil no leggje til som neste spor som skal spelast. Merk at om du har på Miks (Shuffle) vil dette ikkje fungere.

 

Det som er problemet, litt kjekkere å ha på shuffel. Finnes det altså ikke noe sikkelig kø system i mediamonkey?

Lenke til kommentar
Jeg bruker nå Winamp for å få Artist - Sang + virzualisation på min G15-skjerm. Er det noen mulighet for å få dette i MediaMonkey også? Har forresten Monkey auto-tag fungsjon? :)

 

 

En ting jeg lurer litt på... Jeg har et Logitech G15 med lcd-skjerm, men med MediaMonkey så vises ikke hele tittelen på skjermen. Det står bare bandet, men jeg vil heller se tittel og evt. album. Noen som vet hvordan jeg får til dette? Det fungerer ypperlig med windows media player...

 

http://www.g15forums.com/forum/showthread.php?t=3916

 

Features:

Dancinglights - Using the keyboard backlight and M1/2/3/R LEDS to represent audio level (a VU).

Audio graphs - 2x Bar graph, 3x Oscilloscope and a VU display.

Meta data page - ID3v1 and ID3v2 tags

A playlist creator - Create and manage playlists of your favorite tracks, add those you love, remove those you hate.

An EQ - Adjust your equalizer settings from within the applet rather than Winamp's own buggy interface.

MSN - Send and receive messages to and from your contacts.

Bandwidth - Network bandwidth monitor with stats, with multiple interface support.

Netstat - A configurable network statistics applet similar to the console 'Netstat'. Displays ports in use, connections to and from, etc.. Also displays your external IP.

Advanced process list - A task manager of sorts featuring process kill, process module list and various per process statistics.

Ati Tray Tools - Display GPU & env temp, FPS, AA & AF settings, GPU & memory frequency and fan speed.

Fraps - Overlay your FPS on to any other WVS page.

RSS - An RSS 2.0 scroller. Set URL in wvs.cfg.

Ping - A scrolling graph of ICMP replies. Set ping address in wvs.cfg.

Screen saver - Particles (a proper screen saver! Not that an LCD actually requires one...)

Audio device selection - Select audio device for internal Wave and/or Master volume control.

Config page - Adjust and save your preferences.

Full Unicode (UTF16) support along with Asian encodings such as Shift_JIS, GBK, Big5 and others.

.. and more.

Lenke til kommentar
Takker for svar på forrige spørsmål, men bare for å bumpe det jeg var mest interessert i å få vite;

 

Noen som har noen erfaringer med Level Track/Album Volume? Hva gjør det, egnetlig? Anbefaler dere det?

 

 

Takker :)

Tipper det normaliserer nivået på sporet, enten til et album, eller til en sang (beregnet ut fra gjennomsnitt/forhåndsvalgte verdier/bestemte verdier) slik at en sang ikke virker høyere enn en annen.

 

Det er en viss sjanse for at filene blir endret om du benytter deg av dette. Om så er tilfelle, vil jeg anbefale å velge en annen normalizer, som jobber i sanntid, og ikke endrer på filen.

Lenke til kommentar

Takker! :)

 

Ja, det er vel noe slik jeg har forstått det som, også.. og jeg er ganske sikker på at filene blir fysisk endret..

 

Men, vet du om noen plugin til MM eller noe som kan fungere som en normalizer?

 

Og noen spesiell grunn til at du ikke vil anbefale at MM gjør jobben (inkludert endringen)?

 

 

Takker igjen ..

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske foobar 0.9 hadde en slik plugin/component, så det skulle ikke forundre meg om MM/WinAmp har det. Prøv å søk på Normalizer+WinAmp/MediaMonkey, kanskje du finner noe.

 

Jeg ville ikke gjort det, siden handlingen ikke er mulig å reversere. Og om en sang med lavt lydnivå blir normalisert til å spille høyere, kan dette ødelegge lydopplevelsen, siden sangen er ment å spilles lavt (dette vet ikke Normalizeren). Men skal du lage radio eller på annen måte kringkaste lyd, er det viktig at det er et gjevnt lydnivå, slik at brukeren ikke trenger å endre volumet for hver sang.

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg til at sanger venter 1 sekund minst før neste sang? Litt irriterende når neste sang plutselig hopper inn på slutten av sangen.

 

 

Verktøy>Alternativer>Utgangsdata-tillegg (under Avspiller)

 

Velg MediaMonkey Direct Sound output, trykk Konfigurer

 

 

 

Jeg lurer litt på hvordan dere har konfigurert Auto-organisereren deres.

 

Dette er mitt oppsett:

 

C:\Users\Teodor\Music\<Albumartist>\$If(<År>,[<År>] ,)$If(<Album>,<Album>,Diverse)\$If(<Disk#>,<Disk#:1>-,)$If(<Spor#>,<Spor#:2>.,<Artist> -) <Tittel>

 

Som for eksempel gir

 

C:\Users\Teodor\Music\Kamelot\[2005] The Black Halo3. The Haunting (Somewhere in Time).mp3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...