ssf Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Han er meg. Hva om du formaterer Zen-en også før du synkroniserer? Skal prøve litt selv, må bare ha noen timer på meg (blir nok i helga). Eneste jeg har funnet ut som funker, er å formatere spilleren og synkronisere med wmp (11). Fungerer sikkert med creatives egen software også, for all del. WMP legger musikken i rette mapper, og oppstartstiden på zenen er stabil på rundt 1 sekund (Skal prøves etter noen timers hvile også.) Synkronisering med zen og mm fungerer altså ikke, og hvis ikke dette vil bli rettet snarlig vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Elsker spilleren min, elsker mm. Så - noen mulighet for å overføre spillelister i mm til wmp, slik at jeg slipper å bruke mm til akkurat det å synce? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Windows Media Player skal støtte m3u-lister. Prøv å eksporter spillelistene dine som det. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 MediaMonkey vil støtte ALAC-enkoding (flac-varianten til Apple) snart, men det er ikke offisiell støtte ennå. Finnes det en ikke-offisiell måte å gjøre det på enda? Og vet du sånn ca. når det vil bli støttet? Lenke til kommentar
ssf Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Windows Media Player skal støtte m3u-lister. Prøv å eksporter spillelistene dine som det. Funker detta Litt tungvint dog, spesielt mtp at mediaplayer ikke støtter f.eks m4a... Men det er i alle fall en løsning for meg til mm støtter zen. For med syncinga via wmp har du ikke akkurat all verdens valgmuligheter! Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Etter å ha installert dette i går og brukt noe tid på å teste det ut vurderer jeg nå å kjøpe programmet både for å støtte videre utvikling og å få noen av ekstra funksjonene. Og da spør jeg dere som allerede har gjort det; er det verdt det, er det nødvendig? Og hvilken lisens bør jeg i såfall kjøpe? Eneste som irriterer meg er at det ikke finnes for linux. Etter å ha installert dette i går og brukt noe tid på å teste det ut vurderer jeg nå å kjøpe programmet både for å støtte videre utvikling og å få noen av ekstra funksjonene. Og da spør jeg dere som allerede har gjort det; er det verdt det, er det nødvendig? Og hvilken lisens bør jeg i såfall kjøpe? Eneste som irriterer meg er at det ikke finnes for linux. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Dette er jammen meg et bra program! Det eneste jeg trenger et tips til er hva jeg skal gjøre med samleplater. Har nen få samlealbum som spiser opp artistlista ved å liste ut hver enkelt artist. Er det noen som har tips på hvordan dette bør renames/tagges på mest fornuftig måte? Jeg likte utrolig bra å liste opp album etter årstall var utrolig fett å scrolle igjennom platesamlinga i kronologisk rekkefølge med cover! Har mye gamle fete skiver som det var artig å "se" igjen! Ser at det er uante mulighet i dette programmet. Lurer dog på et par ting når det gjelder tagging. Blir all editrering jeg gjør i mediamonkey lagret i mp3filene eller havner disse endringene i mediamonkeys database. Hva slags info inneholder basen til medamonkey? Kun plassering av filene og spillestatistikk? Kan man legge til en lengre tekst på et album i mediamonkey? F.eks. kort historikk om hvor skiva er spilt inn og en kort historie rundt dette. Kan være artig å lese når man browser på platene. Har mye info lliggende på de artistene og skivene som interesserer meg. Hadde vært artig om kan kunne legge inn tekster/eksta bilder slik som det er på innercoverene til cdplater og LP-plater. Finnes kanskje noe plugin for dette? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg har lagt inn et script som heter WebSearch Panels, og via det kan man finne det meste man trenger av informasjon om en artist direkte i mediamonkey. Last.fm og wikipedia blir enkelt tilgjengelig via en knapp og kan hentes frem når du trenger det. Alternativt kan du alltid ha en eller begge fremme, men de er ganske plasskreende da de krever et viss areal for å være brukbare. Dette scriptet gir deg også sangens tekst tilgjengelig via lyricsplugin.com. Lenke til kommentar
boxman Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Har etterhvert fått lagt inn, og organisert, hele musikksamlingen min på PC-en, med god hjelp av MediaMonkey. Men når jeg nå holder på med finpussen, har det dukket opp et problem jeg ikke finner ut av. Jeg bruker Vista Media Center for å spille av musikken, og har f.eks oppe cover(album-art) av hvilken låt som spilles. Men så viser det seg at Media Center "overprøver" MediaMonkey mht hvilket bilde som vises. Det merkelige er at selv om jeg åpner mp3-filen, og sørger for at det kun ligger inne ett eneste bilde i tag'en, så kommer altså Media Center opp med et annet. Har altså lagt bildene rett i tag, og ikke i folder.jpg. Tabbe kanskje? Anyway, det virker umulig å bli kvitt de bildene som er feil. Nå gjelder dette bare et fåtall av filene, men det er likevel utrolig irriterende, når jeg har lagt ned såpass mye arbeid for å få det "på stell". Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? Eller hva som er galt? Hvor henter/linker Media Center sånn info fra? Jeg har fjernet valg for at Media Center/Media Player, skal hente info fra nett, så det ligger ikke der. Problemet er heller ikke Media Player, for den viser korrekt cover art. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvis du er fornøyd med tagene i biblioteket så kan du markere alle sangene og trykke ctrl+s da vil du skrive over alle fil-tagene med tagene fra databasen. Kan hende det er det som er feil. Lenke til kommentar
boxman Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvis du er fornøyd med tagene i biblioteket så kan du markere alle sangene og trykke ctrl+s da vil du skrive over alle fil-tagene med tagene fra databasen. Kan hende det er det som er feil. Prøvd det, uten at det hjelper.... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hvordan fungerer egentlig iPoder og MM sammen? Vurderer å kjøpe meg en sånn 32GB iPod Touch.. men, er sykt lite gira på å installere iTunes.. Takker Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Filmer må du legge over med iTunes, men hvis du klarer å få stilt inn MM riktig er musikk-synking med iPod null problem. Jeg symker 50 GB med musikk hele tiden med min Classic 160 GB. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 MM v3.0.3 Beta 1 synkroniserer med iPod touch, så det skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Er dette starten på apple lossless støtte eller er jeg helt på jordet nå? Og vil den pluginen bli gratis for de med betalt MM på samme måte som mp3? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Noen her som har testet MediaMonkey med iPhone? Og hva kan synkroniseres? Kun musikk, eller kan jeg droppe hele iTunes-dritten for alltid? Og fungerer det BRA? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Siste beta synkroniserer med iPhone, men MM støtter ikke video så da må du bruke iTunes/et annet program. Når det gjelder programvareoppdateringer (hvis du vil ha det) så er nok iTunes det eneste alternativet. Du kan i hvert fall overlate musikken til MM da. Hvordan det fungerer? Vil tippe det kommer litt an på, er du heldig så funker det veldig bra og på en annen side kan det funke dårlig. Det er tross alt en beta, og de jobber med å utvide støtten. Endret 2. mars 2008 av hernil Lenke til kommentar
Jome Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Merkelig bug i 3.0.3.1140; Mini-bilde nede i venstre hjørnet blinker av og til helt ukontrollert, gjelder alle skins og alle album.. Et av og på problem, virker som regel greit.. har ikke noe plug-ins installert heller. Noen som har hatt samme problem ? Løsning ? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg har fortsatt det problemet at jeg har 7-8 prosesser som kjører som mediamonkey.exe med 30,000 kB på hver. Minsker ytelsen drastisk. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Kjører du Beta 1 av v3.0.3? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg kjører den aller nyeste du har lagt ut link her til ja. Det har vært sånn så lenge jeg kan huske btw. Men det varierer litt da. En dag er det kanskje bare 1, eller 2 prosesser, mens en annen dag er det 5-6 osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå