iMono Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Det skal være mulig med Audio Identifier tror jeg. Forresten. Nå er det kommet offiselt to Last.fm skript som installeres automatisk. Last.fm scrobbling Funksjon: Laster opp avspillingshistorikk til Last.fm-brukerkontoen din. Last.fm Auto-DJ Funksjon: Lager spillelister utifra anbefalinger fra brukere av Last.fm. Sjekk de ut! Endret 23. februar 2008 av iMono Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Last.fm-skriptene virket ikke. Har gitt opp last.fm for lenge siden. Da jeg aldri fikk det til å virke ordentlig bare dreit jeg i det. Holdt på flere, hele dager for å ordne det forjeves. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Har bare et kjapt noobish spørsmål. Det glided-designe du har bilde av på første side. Hvordan får du MediaMonkey til bare ha det, og ikke feks. options, velg sang, playlist osv. Hvis du skjønner hva jeg mener. Var kanskje litt dårlig forklart. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Tror jeg trenger en bedre forklaring ja. @Vintermåne; Skal sjekke opp i dette. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Darkbuster: Miniavspiller, som det kalles, får man ved å trykke på knappen til venstre for minimer (i høyre hjørne). Det skal da komme opp en dropdown-meny. Velg Miniavspiller om du vil ha en slik avspiller du spør om. Velg Mikroavspiller om du vil ha en liten spiller på startlinja (dette må aktiveres ved å høyreklikke på startlinja og velge Verktøylinjer > MediaMonkey Player). Du kan også få MediaMonkey til å automatisk gå i denne modusen når du minimerer MediaMonkey. Gå da til Verktøy > Alternativer > Generell > Minimisering innstillinger > *det du måtte ønske* Lenke til kommentar
hernil Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Kunne vært greit om du la nedlastingslinken til en ikke-debugversjon av 3.0.2 i tillegg til debugversjonen, og kanskje forklare forskjellen på dem. edit: i førsteposten altså. Endret 23. februar 2008 av hernil Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Tusen hjertelig takk for hjelpen, KristofferB. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Last.fm-skriptene virket ikke. Har gitt opp last.fm for lenge siden. Da jeg aldri fikk det til å virke ordentlig bare dreit jeg i det. Holdt på flere, hele dager for å ordne det forjeves. Last.fm fungerer da problemfritt i MediaMonkey det. Jeg bruker denne pluginen og det har alltid fungert plettfritt. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Heisann Lurer på en ting. Har 6 CD-er brent med MediaMonkey som jeg vil rippe og legge inn på PC-en. Problemet er bare at taggene til filene er borte. Nå heter filene typ "02 Track 2.mp3 - Unknown Album (23.02.2008 21:09:32)" Er det noen mulighet til å få disse filene autotagga? Tar usannsynelig mye tid å tagge 6 CD-er manuelt. Har fått playlistene som CD-ene er brent ut i fra, men filbanen og alt sånn er selvfølgelig feil, i og med at det ikke er jeg som har laget playlistene. Har prøvd Audio Identifier. Endret 23. februar 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Auto-tagging fra Internett er den lureste måten jeg kan tenke på. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Tag den første sangen i hvert album med Artist og albumnavn så skal det gå ganske fort. Kan MM konvertere flac til apple lossless? Trenger ny mp3-spiller, og (dessverre) så er det bare iPod classic som er aktuell, men den mangler flac-støtte. Hvis MM kan konvertere til apple lossless så er jo noe av problemet løst. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 MM kan ikke konvertere til aac, i alle fall ikke sist jeg sjekket. Ser ikke helt poenget med å konvertere til et lossless-format når du kommer til å oppleve et kvalitetstap i selve spilleren. Det trengs ganske godt hifi-utstyr for oppdage kvalitetstap mellom lossless og lossy komprimerte filer. iPod går ikke under godt hifi-utstyr. Men jeg vet riktignok ikke hvordan det blir når man kobler iPoden til et stereoanlegg eller lignende. Om du vil ha et lossless format kan du gå for wav. Tar dog stor plass. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg konverterer daglig musikken fra FLAC til MP3 automatisk. Det finner jeg mest hensiktsmessig. Kan jo også konvertere til AAC, men kjører V0 MP3, så det er ikke et stort problem. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 iMono, jeg kan ikke se at MM kan konvertere til .aac. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg mener det skal være mulig med Gold-versjonen. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Grunnen til at jeg vil ha lossless er at jeg i tillegg får en slags backup av musikken min på mp3-spilleren, og da vil jeg ha musikken min lossless. Her er det Wikipedia skriver om apple lossless. Den nevner mp4, m4a, aac og alac. Hvilket alternativ (om noe) velger man i MM for å konvertere fra flac på PC-en til apple lossless på mp3-spilleren? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det stemmer nok ikke som iMono sier; man kan ikke konvertere musikk til Apple Lossless (aac). Er det lossless du er ute etter er WAV best for deg. Det er det eneste formatet MM kan konvertere til, uten kvalitetstap, som fungerer på iPod. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Men wav er jo dobbelt så stort som f.eks. flac, noe så surt. Det går ikke an gjennom plugin heller? Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Vet ikke om plugins, men jeg bruker dBpoweramp Converter til å konvertere flac -> Apple Lossless (m4a) da jeg har iPod Classic selv. Og ja, er trial, får ikke brukt mp3-konverteren lenger, men Apple Lossless-konverteren funker visst fortsatt. Endret 24. februar 2008 av Kaggen Lenke til kommentar
iMono Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 MediaMonkey vil støtte ALAC-enkoding (flac-varianten til Apple) snart, men det er ikke offisiell støtte ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå