Gå til innhold

MediaMonkey v4-tråden: 4.0 med videoavspilling/-synkronisering: Norsk på vei!


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får bare feilmeldinger når jeg kjører MM jeg nå. Står at det er noe med databasen eller noe, så får jeg valget om jeg vil prøve på nytt, hoppe over eller avbryte.. Noen som veit åssen jeg kan fikse detta? Hjelper ikke å reinnstalere. Noen må seriøst hjelpe meg her før det rabler helt for meg.

 

 

 

Hadde problemer med databasen jeg også, og fikk de samme feilmedlingene som du har postet. Hos meg var det databasen som ble ødelagt da jeg fikk et strømbrudd i det Mediamonkey drev og scannet og organsierte mine over 50.000 musikk-filer. Selv om dette ikke skjedde hos deg så tror jeg at du vil kunne få ordnet databasen din ved å gjøre det samme som jeg måtte. Hadde du hatt en kopi var det jo bare å legge den siste ''friske'' utgaven tilbake, men for meg som ny bruker har jeg jo ikke det alternativet. Etter en del testing fikk jeg ordnet det ved å slette den gamle databasen og få Mediamonkey til å lage en ny database.

 

Databasefilen får navnet MM.db og blir lagt på forskjellig sted avhengig av om man bruker XP eller Vista. Man kan imidlertid ikke bare søke opp filen i det den blir skjult som standard. Gå derfor inn i kontrollpanelet og åpne Mappealternativet og klikk på fliken Vis og gå ned og kryss av for Vis skjulte filer og mappen. Trykk så på Bruk for å få maskinen til å huske denne innstillingen. Restart så maskinen og så kan du åpne Utforskeren og søke i mappen Documents and settings (husker ikke hva det heter på Norsk) etter filen MM.db (har et annet navn om du har versjoner før 3). Gi denne filen et nytt navn, for eksempel MM. kopi - senere kan du slette denne filen om problemet når ordner seg. Når det er gjort starter du Mediamonkey igjen og starter scanningen av de drev hvor du har filene. Forhåpentligvis vil du da få en ny ''frisk'' database over musikk-filene dine.

 

 

Har forresten noen spørsmål her siden jeg er ny bruker av MediaMonkey :

 

Har en god del filer som ligger flere steder på mine disker, og det vil jeg at de skal fortsette å gjøre - men når scanningen er fedig så får jeg disse opp flere ganger. Går det an å få sortert ut de sangene som er dobbelt, slik at de kommer etter hverandre slik at jeg enkelt kan merke ut de som jeg vil ha slettet i biblioteket, men fortsatt vil ha liggende dobbelt på harddiskene ? Og gjerne da slik at jeg kunne se hvilke som har høyest ''bitrate'' slik at jeg sletter henvisningen til de av dårligst kvalitet ? Dette fordi om jeg vil brenne musikk eller føre over til en MP3 spiller vil bruke de av best kvalitet.

 

Hadde også en god del MP3 filer som lå på en ekstern harddisk som ikke er musikk - lydbok, ringetoner, og annet, kan jeg få filene sortert etter i hvilken mappe de ligger i ? Da vil det bli lett å slette disse, slik som det er nå blir det nesten umulig å finne ut hva jeg skal slette. Mulig at det gikk an å si fra hvilke mapper på hver harddisk man skulle skanne, og ikke hele harddisken ?

 

 

Blir nok noen flere spørsmål her ettethvert, men foreløpig synes jeg det så bra ut, fikk greit dannet meg et bilde av musikken jeg har.

 

Roysoft

Lenke til kommentar
Får bare feilmeldinger når jeg kjører MM jeg nå. Står at det er noe med databasen eller noe, så får jeg valget om jeg vil prøve på nytt, hoppe over eller avbryte.. Noen som veit åssen jeg kan fikse detta? Hjelper ikke å reinnstalere. Noen må seriøst hjelpe meg her før det rabler helt for meg.

*snip*

 

Tusen takk, det hjalp! :) Den lå forresten på C:\Users\*bruker*\AppData\Local\MediaMonkey

Lenke til kommentar
Har en god del filer som ligger flere steder på mine disker, og det vil jeg at de skal fortsette å gjøre - men når scanningen er fedig så får jeg disse opp flere ganger. Går det an å få sortert ut de sangene som er dobbelt, slik at de kommer etter hverandre slik at jeg enkelt kan merke ut de som jeg vil ha slettet i biblioteket, men fortsatt vil ha liggende dobbelt på harddiskene ? Og gjerne da slik at jeg kunne se hvilke som har høyest ''bitrate'' slik at jeg sletter henvisningen til de av dårligst kvalitet ? Dette fordi om jeg vil brenne musikk eller føre over til en MP3 spiller vil bruke de av best kvalitet.

 

Hadde også en god del MP3 filer som lå på en ekstern harddisk som ikke er musikk - lydbok, ringetoner, og annet, kan jeg få filene sortert etter i hvilken mappe de ligger i ? Da vil det bli lett å slette disse, slik som det er nå blir det nesten umulig å finne ut hva jeg skal slette. Mulig at det gikk an å si fra hvilke mapper på hver harddisk man skulle skanne, og ikke hele harddisken ?

Filer som ligger flere steder: Sjekk Bibliotek > Filer å redigere > Doble titler. Og pass på at du viser kolonnen med Bitrate. Så er det bare å slette fra biblioteket som du lyster....

 

Sortering etter mapper: Sjekk Bibliotek > Plassering Her ligger musikkfilene i MM-biblioteket slik de ligger på harddisken. Eller du kan bruke Min datamaskin (Node langt nede i det venstre panelet) Her vises også musikkfilene slik de ligger på harddisken. Også de filene som IKKE er importert til MM-biblioteket.

 

Og ja, det er jo mulig å styre hvilke mapper som skannes inn i biblioteket. Bare å klikke på plussen foran stasjonene, og hake av for hver enkelt mappe i dialogboksen.

 

Utrolig mange muligheter i MM, du trenger litt tid før du oppdager potensialet. Men når du har gjort det kommer du neppe til å bytte til en annen spiller....

Endret av nojac
Lenke til kommentar

Inne på menyen for å konfigurere synkronisering av enheter legger musikken og spillelistene seg i root'n på mp2 spilleren (Creative Zen 8gb) uansett hvor jeg skriver at de skal legge seg.

 

Dette er i og for seg ikke noe stort problem, annet enn at jeg skal se om det fører til et annet problem jeg har: Det tar av og til over tre minutter å starte spilleren, av og til litt over to..

 

Her vil jeg at de skal ligge: Datamaskin\My Zen\Storage Media\Music

, men her legger de seg uansett hva jeg skriver inn: Datamaskin\My Zen\Storage Media\

 

Mulig jeg skriver feil direktorat?? (Har prøvd uten "Datamaskin\My Zen\Storage Media\" foran, slik det opprinnelig sto, men med samme resultat.

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde problemer med treg spiller da jeg hadde brukt MediaMonkey til å synkronisere. Jeg måtte reformatere den, da jeg ikke fikk tilgang til filene (og kunne slette de) via Explorer. Du formaterer ved å trykke play-knappen inn før du slår spilleren på. Kommer opp en meny med flere valg.

 

En på Mediamonkeyforumet har funnet noe som kan virke som en løsning: http://www.mediamonkey.com/forum/viewtopic...p=131197#131197

 

Jeg kommer bare til å kopiere mappe for mappe. Har allerede all musikken min på Zen-en, og når jeg kjøper en CD eller tre er det ikke vanskelig å gjøre det manuelt. Dette kommer jeg til å gjøre intill det er funnet en løsning for problemet.

Lenke til kommentar

Okei...

Dette var virkelig synd for meg, for bruker flittig spillelister..

Å legge de inn via explorer funker jo, men får jo ikke spillelister.

 

Forresten overfører jeg via mm, men har tilgang til dem via explorer.

 

Formaterte en gang etter bruk av mm da alle filene la seg i root (som de fortsatt gjør) for å se om jeg kunne endre det i mm...

 

 

Skal sjekke ut linken nå :)

Lenke til kommentar

Beta 1 av 3.0.2 er ute til nedlasting;

http://www.mediamonkey.com/beta/MediaMonke....1140_Debug.exe

 

Fikser problemer relatert til synkronisering med iPhone og iPod touch, pluss en del andre småbugs.

 

Ellers kan jeg nevne at førstepost og andrepost i denne tråden vil bli oppdatert og være mer oversiktlig enn før. Gi gjerne kommentarer på oppsettet og de skript som du ikke kan leve utenat. NB: Skriptene MÅ støtte MediaMonkey v3.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...