Gå til innhold

MediaMonkey v4-tråden: 4.0 med videoavspilling/-synkronisering: Norsk på vei!

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen mulighet for å bruke den WEB -menyen til noe mer fornuftig!?

Det hadde jo vært en KONGE(!!)-idé å bruke DEN menyen til de web-panel -greiene som folk bruker, til å ha last.fm og wikipedia, osv, osv på.. at når man trykket på en av de WEB-undermenyene så søkte den på de gitte stedene på artisten som blir spilt av på..

138434.jpeg

Er det forresten mulig å bytte ut amazon og de der?

Lenke til kommentar

MediaMonkey 3 er helt konge, bytter ut Winamp jeg nå. :thumbup:

Mulig det står et sted i tråden, men er iMono/Morten med i utviklerteamet på MM eller er du oversetter/skinmaker.. ?

Glimrende jobb med de eksisterende skinnene, kunne tenkt meg et Winamp 5.0 skin dog. (Blå, ikke Bento) :whistle:

Ting som irriterer eller kunne vært bedre i MediaMonkey 3, imo:

¤ Burde være mulig å velge font på Album/Library-Treet og playlisten, og kunne gjøre tekst/ikoner mindre, for å få plass til flere album/mapper og låter. (Mindre behov for scrolling)

¤ Burde være mulig å høyreklikke på mapper/album i treet og velge "Properties/Egenskaper", i stedet for å måtte merke alle låtene i mappen og så velge egenskaper. (Lettere og mindre tidkrevende å tagge album)

¤ Burde være mulig å merke X antall låter, og så høyreklikke og velge "Nummerer låter" automatisk, så hvis 15 låter er valgt, blir låtenes tagger nummerert fra 1 til 15.

¤ Burde være mulig å fjerne ubrukte diskstasjoner/CD-rom i "My computer" i treet.

¤ Når en mappe med mange album i undermapper er valgt i "My computer" view, og "vis albumgrafikk" er aktivert, vises ingenting i playlist-vinduet, burde vist alle album-coverene i undermappene.

Skin-issues:

¤ WMP11-skinnet sliter med lange låtnavn, da forsvinner noe av teksten bak play/shuffle/playback knappene.

¤ I Blue Glass-skinnet er det veldig vanskelig å hoppe fram/tibake i sanger, pga av at søkebaren er så tynn og vanskelig å treffe.

I dette skinnet burde låtnavnet i playback control vært mye lengre, (som i Glided), slik at låtscrollingen slipper å scrolle selv ved de korteste låtnavn. (Equalizeren står i veien og burde vært flyttet)

Lenke til kommentar
Sammenhengen var Ripp Lyd-CD. Da synes jeg det passer bedre med Ripp lyd-CD.
Ja då er det sjølvsagt rett med lyd-CD. Var ikkje klar over samanhengen og tenkte ordet stod åleine.

Da vil den inkluderte språkfilen i neste versjon fikse dette. Dog er jeg uenig i å skrive med liten "L" i menyene. Det er lettere å se i mine øyne hva valget er hvis det står slik "Importer Lyd-CD". Skrivemåten er selvfølgelig mer rett med liten "l", men man må også tenke på det estetiske.

MediaMonkey 3 er helt konge, bytter ut Winamp jeg nå. :thumbup:

Mulig det står et sted i tråden, men er iMono/Morten med i utviklerteamet på MM eller er du oversetter/skinmaker.. ?

Glimrende jobb med de eksisterende skinnene, kunne tenkt meg et Winamp 5.0 skin dog. (Blå, ikke Bento) :whistle:

Ting som irriterer eller kunne vært bedre i MediaMonkey 3, imo:

1. ¤ Burde være mulig å velge font på Album/Library-Treet og playlisten, og kunne gjøre tekst/ikoner mindre, for å få plass til flere album/mapper og låter. (Mindre behov for scrolling)

2. ¤ Burde være mulig å høyreklikke på mapper/album i treet og velge "Properties/Egenskaper", i stedet for å måtte merke alle låtene i mappen og så velge egenskaper. (Lettere og mindre tidkrevende å tagge album)

3. ¤ Burde være mulig å merke X antall låter, og så høyreklikke og velge "Nummerer låter" automatisk, så hvis 15 låter er valgt, blir låtenes tagger nummerert fra 1 til 15.

4. ¤ Burde være mulig å fjerne ubrukte diskstasjoner/CD-rom i "My computer" i treet.

5. ¤ Når en mappe med mange album i undermapper er valgt i "My computer" view, og "vis albumgrafikk" er aktivert, vises ingenting i playlist-vinduet, burde vist alle album-coverene i undermappene.

Skin-issues:

6. ¤ WMP11-skinnet sliter med lange låtnavn, da forsvinner noe av teksten bak play/shuffle/playback knappene.

7. ¤ I Blue Glass-skinnet er det veldig vanskelig å hoppe fram/tibake i sanger, pga av at søkebaren er så tynn og vanskelig å treffe.

I dette skinnet burde låtnavnet i playback control vært mye lengre, (som i Glided), slik at låtscrollingen slipper å scrolle selv ved de korteste låtnavn. (Equalizeren står i veien og burde vært flyttet)

Jeg er kun en frivillig (står på førstesiden), men er mer aktiv enn de fleste i utviklerprosessen. Jeg har ingen inntekt fra arbeidet jeg gjør, og gjør det kun fordi jeg har en forkjærlighet for MediaMonkey. Det vil komme en artikkel på Dinside.no om ikke så lenge som avklarer mer om dette.

Har nummerert dine spørsmål;

1) Har du prøvd; "Verktøy>Alternativer>Skin>Fontstørrelse = Liten"?

2) Skal si det videre, men slik det fungerer nå er det kun mulig å redigere album og artist derifra.

3) Det er vel mulig? Bare via "Verktøy>Skript>Auto-nummerer spor"?

4) Mer komplisert enn nåværende implementasjon, men burde være mulig. I hvilke scenarioer er dette nyttig?

5) Kan du forklare litt mer? Etter hva jeg forstår fra ditt spørsmål er årsaken at bilder ikke blir lagret som et miniatyrbilde (som albumgrafikk-funksjonen bruker for å laste raskere). Dette kan sikkert ordnes, men må høre med utviklerne. Problemet løser jo når du legger til mappen i biblioteket.

6) Problemet vil bli fikset.

7) Det må du skrive på MediaMonkey-forumet.

Ellers vil forhåpentligvis norsk versjon komme i offisiell versjon imorgen. God natt.

Lenke til kommentar
1) Har du prøvd; "Verktøy>Alternativer>Skin>Fontstørrelse = Liten"?

2) Skal si det videre, men slik det fungerer nå er det kun mulig å redigere album og artist derifra.

3) Det er vel mulig? Bare via "Verktøy>Skript>Auto-nummerer spor"?

4) Mer komplisert enn nåværende implementasjon, men burde være mulig. I hvilke scenarioer er dette nyttig?

5) Kan du forklare litt mer? Etter hva jeg forstår fra ditt spørsmål er årsaken at bilder ikke blir lagret som et miniatyrbilde (som albumgrafikk-funksjonen bruker for å laste raskere). Dette kan sikkert ordnes, men må høre med utviklerne. Problemet løser jo når du legger til mappen i biblioteket.

6) Problemet vil bli fikset.

7) Det må du skrive på MediaMonkey-forumet.

Ellers vil forhåpentligvis norsk versjon komme i offisiell versjon imorgen. God natt.

Takk for utfyllende svar. :)

1. "Liten" er ikke et alternativ, bare Normal, Stor eller Ekstra Stor.

3. Dæven, er det der de har gjemt den vekk. Kongelig.

4. Er nyttig siden jeg aldri bruker Diskett-stasjonen, CD-romen, DVD-romen, 5 av harddisk-partisjonene eller My documents til mp3er, er bare fyllmasse i treet..

5. Listen med albumcovere kommer opp i Library, men for de som bruker "My computer" view, vises ikke album-coverene i høyrevinduet hvis jeg f.eks velger mappen "Nye album", med 30 albummapper, alle med albumcovere inni..

Lenke til kommentar

1) Da må du spørre utviklerne om noe sånt.

4) Utviklerne kan gi deg svar. Jeg synes at de må gjøre UIet til hvordan man velger vekk og organiserer på treet bedre først. "Live" dra.og-slipp hadde vært noe.

5) Jeg trenger et skjermbilde.

@Bone; Dette må nok skripterne ta seg av. :)

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Jobber du med noen flere skinn for tiden iMono, eller finpusser du på Glidet (pluss norsk oversettelse)? Måtte laste ned iTunes for å reinstallere programvaren på en iPod jeg hjalp en venn med å synke (brukte dog MM til selve synkroniseringen ;)) og det så jo ikke så galt ut, men er annerledes bygd opp i forhold til iTunes skinnet ditt (avspilleren er oppe og ikke nede). Vet ikke om det er fordi du baserte deg på en annen versjon (7 og nyeste er 7,5?) eller om det er fordi MM ikke støtter det. De fleste (alle?) MM 3 skinn er mer eller mindre bygd opp på samme måte, hadde det vært en idé å lage et skinn som er bygd opp på en litt annen måte? (type avspilleren på siden/i toppen eller lignende) :hmm:

Er forresten enig med Bone, jeg synes ikke Web menyen utnyttes på best mulig måte. Håper last.fm pluginen som jobbes med vil integrere last.fm på en god måte.

(Imponert over hvor likt WMP11 skinnet ditt er originalen!)

Lenke til kommentar

To tiltak;

1) Slå av Popup-er. Tools>Settings>Player/Verktøy>Innstillinger>Avspiller

2) Legg MediaMonkey til systemstatusfeltet som et ikon, da brukes minst mulig ressurser.

Språkfil v0.4 tilgjengelig;

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=202067

CD-er vs. CD-er (uten bindestrek)

---> Hva synes dere?

Edit: Det er kode på forumet som gjør at du ikke kan skrive CD-er uten bindestrek. Helt utrolig.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Det riktige er å skrive CD-er. Uten bindestrek er det særskriving, og ikke lovlig i norsk språk. CD'er er heller ikke korrekt. Apostrof brukes på norsk mest for å vise at en eller flere bokstaver er utelatt i vanlig talemål. På bergensk sier vi for eksempel by'n (byen) og e' (er).

Jeg stemmer med andre ord for CD-er. :-)

Endret av FM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...