Gå til innhold

MediaMonkey v4-tråden: 4.0 med videoavspilling/-synkronisering: Norsk på vei!


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde litt rundt med å få WebSearch-scriptet til å fungere, men jeg vil egentlig bare ha et slikt lyrics-vindu implementert i MM-vinduet og ikke som en separat applikasjon. Derfor lurer jeg på om noen kunne hjelpe meg med å ordne et script eller hjelpe meg å finne en plugin som gjør at jeg får dette vinduet.

 

Problemet er egentlig at så mange av scriptene er utdatert, og for meg som aldri har drevet med script før er det litt vanskelig å oppdatere de på egen hånd.

Lenke til kommentar
Her er min tråd på MM-forumet som ganske mange reagerte på. Litt morsomt egentlig hvor tørst brukere er på fungerende skins;

 

http://www.mediamonkey.com/forum/viewtopic.php?t=15743

Jeg vet at jeg både er off-topic og svarer på en eldgammel post, men jeg ble så utrolig fascinert av han rovingcowboy-fyren som driver og poster på det forumet der. Makan til fyr, og for noen begredelige skins han har laget!

Lenke til kommentar

Da har jeg lastet opp norsk språkpakke for MediaMonkey. Last ned her;

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=201157

 

Det er viktig at dere sier ifra når dere finner SPRÅKFEIL. Vi er alle tjent med en gang oversettelse.

 

Instruksjoner (inkludert i .zip-filen også);

1) Kopier mappen "no" til x:\Programfiler\MediaMonkey\Locale\

2) Start MediaMonkey, velg norsk.

3) Omstart MediaMonkey en gang til. Norsk er installert

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Ting jeg reagerer på i oversettelsen:

 

Vis Treets tittellinje -> Vis treets tittellinje

Flerartist album -> Flerartist Album: Her er det snakk om album i samme grad som Ukjent Album, ergo burde det være stor a.

Døde Linker -> Døde linker: Bør være liten bokstav på linker, i likhet med ikke utjevnet.

Shoutcast direktorat -> Shoutcast: direktorat | ~tora't n3 (fra mlat) statlig forvaltningsenhet som ledes av en direktør Arbeidsd-et, Fiskerid-et, Oljed-et, Sjøfartsd-et, Skatted-et. Direktorat funker ikkel, kun ShoutCast holder, samme gjelder Icecast.

Spill av valgte spor neste -> Legg valgte spor som neste i Spilles Nå

Spill av valgte spor etter de andre -> Legg valgte spor til slutt i Spilles Nå (?)

On-line Forum -> Nettforum

MediaMonkey www forum -> Nettbasert MediaMonkey-forum (?)

Bokstav sjekker -> Bokstav-sjekker/Bokstavsjekker

Forandre/utgjevn volum for valgte spor -> Blir for usikker på hva denne funksjonen gjør...

Autotagg fra internett -> Autotagg fra Internett

Ripp Lyd CD -> Ripp Lyd-CD/Ripp lyd-CD

Gruppering -> Hva betyr dette (mangler hjelp-boble)

Dirigent -> I boblen står det "Artist(er) som gjennomfører dette sporet".

Album artist -> Albumartist

ISRC -> Trenger bedre forklaring i hjelp-boble

Spor sangtekst -> Sangtekst

Video Screen Capture -> Bilde fra musikkvideo/video/film (?)

Opptak lokalitet -> Opptaksplass/sted

Generelt sett "Camel Case" i bildetype (skal bare være en stor bokstav i Under Brenning -> Under brenning)

 

 

Ser du har brukt direktorat flere plasser, finnes det ikke andre ord?

Podcast, Min datamaskin og nettradio-ikonene som skal åpne objekter i ny node mangler beskrivelsesboble.

 

 

Har vært krass og gått fort gjennom programmet. Finnes sikkert flere plasser, skal poste straks jeg finner. :)

Lenke til kommentar

@KristofferB; Mange av skriveleifene henger igjen fra forrige oversettelse - bra at de endelig blir fikset.

 

- Direktorat kommer fra ordet "directory" på engelsk, men oversettes vel bedre med "katalog"?

- Lyd CD vs Lyd-CD og lyd-CD ---> Hva synes folket om dette?

- "Artister som fremfører dette sporet" er en feil fra MediaMonkey-teamet. Andre kontekst-problemer skal også rapporteres.

- Album artist --> Albumartist - Alle er fikset nå, var et par igjen.

- Hvorfor skal Internett ha stor i? Fordi det finnes bare ett av dem?

- "Forandre/utjevn volum for valgte spor" betyr kort sagt om du vil forandre volumet på sporet ved å jevne det ut. Den engelske strengen for det er "Change/Level volume for selected tracks".

- Gruppering lurer jeg også på hva er. (oversatt fra Grouping)

- Resten er ordnet.

 

Finnes det et norskt ord for "Firmware"? Jeg har brukt programvare, for det er jo en type av det.

 

Ellers er Ripp skiftet ut til Importer i nyeste revisjon av språkfilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...