4588pkdkrikue5c Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Endelig begynner MediaMonkey å se litt bedre ut. Kan snart begynne å vurdere det Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg har anbefalt og installert MediaMonkey hos flere kompiser og familiemedlemmer, alle er STOR fornøyde og nærmest forguder meg Lenke til kommentar
iMono Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Da er vi klare for RC-5, og i løpet av denne uken skal jeg gjøre ferdig norsk-oversettelsen og Glided-skinnet. Mest sannsynlig blir MM3 lansert før julen. En stor forskjell er at du nå kan kjøre programmet UTEN debug-modus! RC-5 (uten debug) http://www.mediamonkey.com/beta/MediaMonkey_3.0.1.1120.exe RC-5 (med debug) http://www.mediamonkey.com/beta/MediaMonke....1120_Debug.exe Lenke til kommentar
Bone Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 hmm.. men, hva innebærer egentlig debug -modus? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Debug-vil si at programmet logger alle hendelser som skjer i MediaMonkey for å fikse diverse bugs osv. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Da er vi klare for RC-5, og i løpet av denne uken skal jeg gjøre ferdig norsk-oversettelsen og Glided-skinnet. Mest sannsynlig blir MM3 lansert før julen. En stor forskjell er at du nå kan kjøre programmet UTEN debug-modus! RC-5 (uten debug) http://www.mediamonkey.com/beta/MediaMonkey_3.0.1.1120.exe RC-5 (med debug) http://www.mediamonkey.com/beta/MediaMonke....1120_Debug.exe Jeg innbiller meg at uten debug faktisk yter en del bedre og er mer stabil, da hele debug prosessen krever sitt? Virker som vi er veldig nære lansering av fullversjonen nå ja! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Nå kan jeg tydeligvis ikke rippe CD-ene min til MP3 lengre, på grunn av noen lisens greier. Må oppgradere til Gold for å kunne rippe MP3, det syntes jeg virker ganske idiotisk Lenke til kommentar
iMono Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Nå kan jeg tydeligvis ikke rippe CD-ene min til MP3 lengre, på grunn av noen lisens greier.Må oppgradere til Gold for å kunne rippe MP3, det syntes jeg virker ganske idiotisk Det kan da ikke stemme? Skal sjekke opp i det. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det stemmer. Det er begrenset tid på ripping til mp3 når man ikke har gold. Alle andre formater kan man rippe til ubegrenset. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det stemmer. Det er begrenset tid på ripping til mp3 når man ikke har gold. Alle andre formater kan man rippe til ubegrenset. Det var da ikke slik med v2.5.5? Har ikke opplevd dette med tidligere versjoner av v3.0 heller.. Om dette er tilfelle at det skal være slik, så vil MediaMonkey 3.0 fort bli uaktuelt for mange som ikke ønsker å betale for GOLD, da MP3 ripping er uhyre normalt og populært. Kan jo selvfølgelig rippe med WMP eller noe, også legge det i MediaMonkey biblioteket, men det er jo straks mye mer tungvindt. Og setter straks MediaMonkey i litt dårligere lys. Jeg kan fatte at visse funksjoner og formater kan kreve GOLD, men at MP3 skal være et av formatene virker helt ulogisk for meg Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Logikken er ikke til å ta og føle på nei. Men har det ikke alltid krevd lisens for å få rippet til mp3? Liker ikke mp3-formatet så jeg ripper til OGG Vorbis. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Svar fra Rusty; Det koster teamet 2.50$ for lisensiering av MP3 per nedlasting av programmet (!). Med andre ord, hadde det blitt (med nesten 3 millioner nedlastinger kun fra Download.com) over 36 millioner norske kroner i utgifter på det alene. MediaMonkey omsetter ikke for noe slikt. Derimot, skal jeg få en skripter til å lage et skript som automatisk fjerner denne sperren (ved å skifte .dll-fil), og som MediaMonkey-teamet ikke trenger å betale lisensen for. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 er det ikke like greit å legge inn "riktig" .dll fil fra starten av? lame er vel gratis? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Er vel som andre har sagt ingen nyheit, det står jo ogso på sida til MM: *The bundled MP3 encoder is limited to 30 days in the free version, though the free LAME encoder can be installed for unlimited encoding. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Er vel som andre har sagt ingen nyheit, det står jo ogso på sida til MM:*The bundled MP3 encoder is limited to 30 days in the free version, though the free LAME encoder can be installed for unlimited encoding. Åjah, var ikke klar over det. Har aldri opplevd at den tiden har gått ut før, så jeg ble bare litt "satt ut" Noe som har den LAME encoder tingen? Hvorfor blir det gratis med den egentlig? Hva er forskjellen på den og den som er standard? Lenke til kommentar
nojac Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Siterer fra et av mine gamle innlegg i MM2-tråden her på Forumet: "Nå har jeg erstattet 30-dagers versjonen av mp3-encoderen i MediaMonkey med en ubegrenset gratisversjon. Det var bare å laste ned fra http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?lame_enc pakke ut zip-fila og erstatte den eksisterende lame_enc.dll i MediaMonkey-katalogen (under Programfiler) med den nedlastede versjonen." EDIT: Måtte endre linken. Den opprinnelige virket ikke lengre.... Endret 17. desember 2007 av nojac Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Siterer fra et av mine gamle innlegg i MM2-tråden her på Forumet: "Nå har jeg erstattet 30-dagers versjonen av mp3-encoderen i MediaMonkey med en ubegrenset gratisversjon. Det var bare å laste ned fra http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?lame_enc pakke ut zip-fila og erstatte den eksisterende lame_enc.dll i MediaMonkey-katalogen (under Programfiler) med den nedlastede versjonen." EDIT: Måtte endre linken. Den opprinnelige virket ikke lengre.... Men hva er forskjellen på de to enkoderne? Må da være en grunn til at den ene er gratis og den andre ikke? Lenke til kommentar
nojac Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Men hva er forskjellen på de to enkoderne? Må da være en grunn til at den ene er gratis og den andre ikke? Så vidt jeg vet er de to identiske bortsett fra tidsbegrensningen på MM-varianten. Om rettighetshaverne får pengene sine når jeg laster ned fra gratis-stedene og hvem som eventuelt betaler har jeg valgt å ikke sjenke en tanke.... I mellomtiden er det jo et salgsargument for Gold-versjonen å kunne tilby ubegrenset encoding. (Så ikke si til noen hvor lett det er å fikse problemet...) Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Er det mulig å fåt tittelen på startlinja til å stå med tittel først, ikke artist? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 er det ikke like greit å legge inn "riktig" .dll fil fra starten av? lame er vel gratis? Ja jeg skjønner heller ikke hvorfor utviklerne ikke gjør dette? Pælm ut den lisensierte saken og bruke kun lame må jo være det beste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå