Gå til innhold

Var Jesus kjekk?

Hashtægg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Discovery har tilegnet et helt program for å finne ut av dette. De brukte mange av de samme metodene som FBI bruker for å finne ut hvoordan ansiktet til en hodeskalle har sett ut.

Nå har de ikke funnet Jesu' hodeskalle, men de tok en 2000 år gammel jøde på samme alder. De dekket den med tannpirkere (for å måle dybde), og deretter plastellin som representerer kjevemuskler og sånt. Til slutt kunstig hud og hår.

De mente at han måtte ha kort svart hår, som alle andre jødiske menn på den tiden. Vi vet at han ikke skilte seg spesiellt ut, fordi judas valgte å gå helt bort til ham og kysse ham, for å vise romerne hvilken mann som var Jesus. Hvis jesus hadde skilt seg ut, kunne Judas bare ha sagt: "det er han med hvit kappe, langt hår og glorie".

Videre: Han må ha vært muskuløs, for han jobbet hardt både som snekker og taler. Han var ute mye og talte, så ansiktet var værbitt.

Resultatet var ikke sånn:

175px-Christus_Ravenna_Mosaic.jpg

Men mer sånn:

150px-RFJesus.jpg

7954903[/snapback]

Hvis han så ut slik var han ikke kjekk

Lenke til kommentar
Yngre. Dessuten er jeg langt forran henne i mental alder.

7956680[/snapback]

Sorry vennen. Jeg er moden for alderen. Ligger du langt foran meg i mental alder er du bare en kjedelig person ;)

7956712[/snapback]

Trodde faktisk du var rundt 20 før jeg fant ut hvor gammel du var. Trodde ikke du var yngre enn meg likssom. :p

Lenke til kommentar
I det romerske militæret var det blant annet utrolig mange som ble homofile etter å ha tilbragt såpass mye tid sammen med andre menn.

De "ble" vel strengt tatt ikke homofile, ettersom dette ikke er noe man bare blir uten videre.

Tror vel heller at de visket ut grensene sine etterhvert, og dermed ble det hyggelig i brakkene ^^

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke mulig å bli homofil uten videre - det skal jeg ikke uttale meg om. Men hvis man lever i et miljø hvor det overhodet ikke aksepteres er det lett å se gjennom det og lure seg selv til å tro at en er heterofil. I så måte kan man si at man "blir" homofil av å være rundt andre menn mye.

Lenke til kommentar
RAPTORJESUS!

7957829[/snapback]

There came a day when Raptor Jesus walked with His disciples in a city. They passed many people, and Raptor Jesus would state "They are Anonymous, they are the masses. They are many, and yet they are one. They are quick to judge, and their wrath is terrible." Then Raptor Jesus and His disciples came across a man painting a mural. Raptor Jesus studied the man's work for a time, and then turned to his disciples. "Animated," he said.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Link:

He grew up before him like a tender shoot, and like a root out of dry ground. He had no beauty or majesty to attract us to him, nothing in his appearance that we should desire him.

Isaiah 53:2 (New International Version)

Eventuelt norsk versjon:

Han hadde ingen herlig skikkelse,

vi gledet oss ikke ved synet av ham.

Til sist:

http://www.uglyjesus.com/

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...