Gå til innhold

Var Jesus kjekk?

Hashtægg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Emnetittel sier vel seg selv egentlig. Var Jesus egentlig en kjekkas? På bilder av han ser han jo noe "kjekk" ut, men kanskje de er litt overdrevne? :wee:

7954509[/snapback]

Det finnes ingen samtidige bilder elelr tegninger av ham. Det som er klart er at vestens bilde ikke stemmer, ettersom vi fremstiller ham med vesteuropeisk utseende, mens vi burde benyttet utseende fra midtøsten.

Lenke til kommentar
Siden bibelen ble skrevet rundt den tiden, så tviler jeg.

7954551[/snapback]

Fantes det ikke homofili da?

7954555[/snapback]

Det kan jeg dessverre ikke uttale meg om, men alle vet hvilket forhold bibelen har til homofili. Og om det var noen, så tviler jeg på at selve Jesus var en av dem.

Lenke til kommentar

Discovery har tilegnet et helt program for å finne ut av dette. De brukte mange av de samme metodene som FBI bruker for å finne ut hvoordan ansiktet til en hodeskalle har sett ut.

Nå har de ikke funnet Jesu' hodeskalle, men de tok en 2000 år gammel jøde på samme alder. De dekket den med tannpirkere (for å måle dybde), og deretter plastellin som representerer kjevemuskler og sånt. Til slutt kunstig hud og hår.

De mente at han måtte ha kort svart hår, som alle andre jødiske menn på den tiden. Vi vet at han ikke skilte seg spesiellt ut, fordi judas valgte å gå helt bort til ham og kysse ham, for å vise romerne hvilken mann som var Jesus. Hvis jesus hadde skilt seg ut, kunne Judas bare ha sagt: "det er han med hvit kappe, langt hår og glorie".

Videre: Han må ha vært muskuløs, for han jobbet hardt både som snekker og taler. Han var ute mye og talte, så ansiktet var værbitt.

Resultatet var ikke sånn:

175px-Christus_Ravenna_Mosaic.jpg

Men mer sånn:

150px-RFJesus.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...