Gå til innhold

Mustek Gsm@rt Mini 3 PROBLEMER!!!

Anbefalte innlegg

Hei!

I går fikk min kjæreste et pakke med et kamera som skulle være julegave til meg. Om litt mente hun det var best å sjekke om alt fungerer og slikt, for det ville jo være synd å få noe som skulle være feil på i julegave da..! Som sagt som gjort gjorde jeg som hun sa og ladet opp kameraet i ca. 3 timer (fra 22.00-01.00).. Skoledagen kommer og jeg prøver ut kameraet i klasserommet, litt ute og inne på rommet mitt. Installerer software og overfører bildene. Det første som slår meg er at bildene ser _HELT_ for jævlige ut! De fleste er veldig mørke, greit at det ikke er så sinnsykt lyst på rommet mitt eller på skolen, men ute på dagtid (Nord-Norge) er da lyst nok. _KORNETE_ og _USKARPE bilder er alt jeg får..! Jeg trenger hjelp og stiller følgende spm:

1) Er det noen innstillinger som må gjøres for å få "ordentlige" bilder?

2) Bilder helt ned i 640x480 ligner på bilder med <256 farger, hva skjer?

3) Er linsen veldig dårlig?

4) Hva skal jeg evt. gjøre?

Har lagt ut noen bilder dere kan se og vurdere, alle bildene har kameraet vært helt stille på! Trenger hjelp fort som fy :sad:

Link til bilder: http://home.no/justme/pics/digital_mustek_mini3_4des_2002/

Med vennlig hilsen,

Rune :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde Mustek gsmart mini 2 en stund, men bildene jeg tok var ikke i nærheten av så dårlige som de du hadde lagt ut. Les testen på http://www.akamera.no så ser du hvordan forgjengeren skulle være.

Når det gjelder lys-mengden og hvor mørke bildene blir så er det sånn det blir når CMOS-brikken er lite lysfølsom og linsa er forferdelig liten.

Men uskarpheten skal ikke være sånn. Du har vel prøvd å vri på linsa for å justere mellom nær- og fjern-modus? Jeg vet at noen kameraer har fått påmontert linser som er vridd rundt en gang for mye eller for lite og da blir det så uklart. Du _kan_ fikse dette selv ved å åpne kameraet (liten skrue under klistremerket på undersiden) og vir linsen en runde og prøve. Mulig du må prøve på nytt å vir andre veien eller vri en runde til. Men du kan selvfølgelig også bare levere inn kameraet der du kjøpte det, fortelle om problemet, og få et nytt og fungerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...