Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny data - CPU Streiker?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bestilte en rekke nye deler. Også en E6600 og mottok den sist uke. Funker fint og alt det. Men jeg la merke til i CPU-Z at den ligger konstant på 1886.5 mHz. Det første jeg da tenkte var "Speedstep". Jeg testet CPUen med Orthos og Prime95 og resultater:

Eks:

37806.jpeg

Eks:

37807.jpeg.

Orthos:

38363.jpeg

og

38362.jpeg.

Fortsatt det samme. Jeg gikk inn og sjekket om Speedstep var "Disabled" eller "Auto", så var den på "Disabled". Så jeg prøvde å ta den på "Auto", med et resultat:

38365.jpeg

- Er denne defekt? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Skal ikke multiplier være 9?

7954210[/snapback]

Er ikke kjent innen overklokking (Er i nybegynner fasen), så om den skal være på x9 vet jeg ikke. Noen som kan bekrefte? Jeg har ikke overklokket enda.

Edit: Ville det hjulpet å gjerne oppgradert BIOS? Hvis det finnes en til EVGA 680i.

Endret av weirdo
Lenke til kommentar

Tingen her er at jeg ikke har rørt noe inni BIOS med multiplier. Så BIOS er nødt til å ha gjort det selv? Så står jeg nå foran valget å overklokke cpu? Da vil garantien forsvinne, og den sjangsen vil jeg helst ikke ta før jeg er sikker på den virker. Men det som skjer her er at den er underklokket? Så hvis jeg stiller den opp på x9 så er den ikke overklokket men stillet på det normale nivået?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Tingen her er at jeg ikke har rørt noe inni BIOS med multiplier. Så BIOS er nødt til å ha gjort det selv? Så står jeg nå foran valget å overklokke cpu? Da vil garantien forsvinne, og den sjangsen vil jeg helst ikke ta før jeg er sikker på den virker. Men det som skjer her er at den er underklokket? Så hvis jeg stiller den opp på x9 så er den ikke overklokket men stillet på det normale nivået?

Takker for svar.

7956161[/snapback]

Jepp. Original multiplier på e6600 er 9

Lenke til kommentar

Jeg satte da multiplier til x9 og resultat:

38541.jpeg

IDLE

38542.jpeg

LOAD

Takker meget for hjelp! :)

Men speedstep var tatt av som standard på mitt EVGA 680i kort. Skal jeg skru den på, eller la den være?

Endret av weirdo
Lenke til kommentar

Har jeg forstått riktig nå når jeg tenker at 9*266=2400 mHz.? Så hvis jeg skal overklokke (Er i nybegynner fasen) og hadde satt multiplier til x10, så hadde det blitt 10*266=2660 mHz=2.66 mHz. (E6700 nivå) eller er det mer innen overklokking enn dette? (Utenom å stille på volt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...